Pagina 1 van 4

KAWASAKI GTR 1400 : De toekomstige concurrent !

Geplaatst: 14 okt 2006, 23:25
door Herkules
Afbeelding

Gegroet FJR-broeders en zusters !

Zo, een aparte topic is wellicht beter voor dit onderwerp, dat allicht nog zeer veel zal besproken worden.... :D

Ik heb nog een pak meer foto's gevonden ....en : reeds een heuse GTR 1400 (Concours) Website :shock: :!:
http://www.concours.org/concours14/index.asp

En hier ook nog het introductie filmpje. Luister naar het geluid van die uitlaat.... :P Lelijk uitzicht :cry: , geweldig geluid :wink:

http://www.motorcyclenews.com/nav?page= ... _NEW-BIKES[/url]

Er staan ons donkere tijden te wachten....in de schaduw van de GTR 1400.....enfin, als je de voorlopige vrijgegeven info mag geloven.... :?

Geplaatst: 15 okt 2006, 00:43
door edje
Jongens, jongens.. 't Is hier wel een FJR-club h?

Grtjs
Edje :P

Geplaatst: 15 okt 2006, 19:27
door Herkules
Ge hebt gelijk Edje !

Maar jij weet zo goed als ik dat er nog h??l wat zal over ge...palaverd worden.

Vandaar het aparte onderwerp en info (foto's, e.d.) voor diegene die meer willen weten :wink:

Ik ga hier geen GTR 1400's verkopen hoor ! :D

Geplaatst: 15 okt 2006, 20:37
door Den Boete
De FJR is zowat al zijn kinderziekten ontgroeid, de Kawa moet ze nog krijgen.

Geplaatst: 15 okt 2006, 21:42
door Big Jomb
Ha de mannen,

Al een paar keer vermeld, het zal een serieuze concurrent worden :!: :!: :!:

Ik ben nieuwswschierig naar de technische gegevens en ook naar het feit of hij al dan niet gelimiteerd zal worden qua vermogen en dus ook op die manier kan ingeschreven worden, anders zal de BIV niet mals zijn, vrees ik.

Dartagnan zijn broer is gisteren naar Intermot geweest met de nederlandse KAWA-club, hij heeft vandaag beloofd om ons zo snel mogelijk meer gegevens te laten weten.

Slukes.

Geplaatst: 15 okt 2006, 23:50
door edje
Ja jongens, eigenlijk ben ik ook wel razend nieuwsgierig hoor. :?

Maar dan enkel om eens naar te kijken en vergelijken. :shock:

Ben Yama-man en zal dat voorlopig nog wel blijven. :)

Grtjs
Edje :P

1400GTR

Geplaatst: 17 okt 2006, 09:56
door webcommerce
Ben ook naar de Intermot geweest. Even staan praten met iemand van Kawasaki.
Het rijklaar gewicht zou rond de 300kg liggen, vergelijkbaar dus met de FJR. Het vermogen >160pk en koppel rond de 140nm.
Al bij al allemaal waarden die rond die van de FJR liggen.
De definitieve specs zijn nog niet beschikbaar.
Men zou wel veel aandacht hebben geschonken aan het rijwielgedeelte om de handling zo sportief mogelijk te maken, de wielbasis lijkt me korter als die van de FJR.
Ben er ook eens gaan opzitten, zit echt goed, heel comfortabel, ruim.
Ben voorlopig niet van plan om mijn FJR weg te doen. Zoals hij nu rijdt... zalig, maar heb wel de nodige veranderingen aangebracht (WP-vering, stuurverhogers, ander scherm, Corbin zadel, DAM uitlaten).
Als deze 1400GT er een paar jaar eerder was geweest dan had men bij Yamaha misschien wel sneller werk gemaakt van de nodige aanpassingen, nu heeft men jaren quasi geen concurentie gehad.
Mocht ik het geld hebben dan zou ik eerder opteren voor de bmw K1200S met een ander zadel en een stuurverhoger. Niet voor het extra vermogen maar wel voor het gewichtsvoordeel van 45 kg tov de FJR. BMW is op dit moment blijkbaar de enige fabrikant die zijn nieuwe modellen lichter maakt ipv zwaarder.

Geplaatst: 17 okt 2006, 16:24
door dartagnan
Johan,

ik (allez, in feite mijn schoonbroer :oops: ) heb jullie in de steek gelaten :oops: .
Hij is niet naar Intermot Keulen geweest, lag ziek in z'n beddeke.
Dus, de reportage, specificaties en foto's zullen van iemand anders moeten komen.

Greetz,

Serge

Geplaatst: 17 okt 2006, 17:11
door Julle
@ webcommerce
Ik heb ook lang getwijfeld over de BMW K 1200 S en vooral de R op dewelke men ook kleine koffertjes kan bestellen maar in feite moet je de FJR vergelijken met de K 1200 GT en niet met de S of de R. De S en de R zijn immers veel sportievere machines en veel minder toergericht dan de Pan, RT, FJR en nu de GTR. In een Nederlands motorblad hebben ze verschillende types getest op de Alpencols en daar kwam de K1200 Gt wel als eerste uit bij de sportieve toermachines (maar ze hadden hier bijvoorbeeld niet de Pan ter beschikking) In andere tests op de Fuchs bank bleek
de FJR bijvoorbeeld meer vermogen at te leveren aan het achterwiel dan de Gt die op papier toch wat sterker zou moeten zijn wat vermogen betreft (niet in koppel). Ik denk dat een vergelijking maken tussen verschillenfe motoren zeer moeilijk is als je niet dezelfde parameters hanteert. Jij wil bijvoorbeeld een sportievere motor maar de testpiloot is meer ge?nteresseerd in de toercapaciteiten van de bike en ga zo maar verder. Op dit forum zal de FJR hoogstwaarschijnlijk koning blijven zoals de BMW dat op het BMW forum zal zijn maar allez met een nieuwe kroonprins als de GTR komt er toch maar weer een nieuwe concurrent bij en zal de keuze voor ??nieder van ons weer wat moelijker gaan worden

Julle

Geplaatst: 17 okt 2006, 19:27
door Big Jomb
Ha de mannen,

Dit filmke is iets duidelijker:

http://www.kawasaki.be/nl/1400gtr/defau ... ub=654044A

Slukes

Geplaatst: 17 okt 2006, 20:29
door den R1 zot
Knap ding die kwakker.....

Maar die spiegels..... da kunde toch nie mene h?! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Ik hoop dat die in het echt veel beter meevallen als op de foto's....
Met wat chance zoals op de Pan... dan komt da wel goed.

Ik ben eens benieuwd....

Iemand nen afgetrapte FJR kopen? :lol:

Geplaatst: 18 okt 2006, 15:24
door dartagnan
Hallo,

toch nog enkele foto's van Intermot gevonden:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Greetz,

Serge

Geplaatst: 02 nov 2006, 21:31
door Herkules
Hi Mannen,

Hoe ziet de GTR 1400 eruit zonder koffers :?:

Hier kijken : http://rides.webshots.com/photo/2290623 ... 7046tWrVTc :wink:

Er staan trouwens een pak foto's op

Groeten

Geplaatst: 02 nov 2006, 22:25
door In Extremo

Geplaatst: 02 nov 2006, 22:28
door Big Jomb
Herkules schreef:
Hoe ziet de GTR 1400 eruit zonder koffers :?:
Jammer dat er maar 2 foto's opstaan zonder koffer, MAAR DIE STOOFBUIS IS EN BLIJFT AFSCHUWELIJK LELIJK :arrow: :arrow: :arrow: DAM DAM DAM dan maar zeker :D :D :D

Slukes

Geplaatst: 02 nov 2006, 22:34
door In Extremo
Big Jomb schreef:Jammer dat er maar 2 foto's opstaan zonder koffer, MAAR DIE STOOFBUIS IS EN BLIJFT AFSCHUWELIJK LELIJK :arrow: :arrow: :arrow: DAM DAM DAM dan maar zeker :D :D :D

Slukes
Wat wil je er dan onder/langs?
Ne andere dikke enkele of twee .... dat gaat een werkske zijn voor die van DAM
Want ze komen al vroeg bij elkaar onder het blok.

Groetjes,
Michel

Geplaatst: 02 nov 2006, 22:41
door Big Jomb
In Extremo schreef:Wat wil je er dan onder/langs?
Ne andere dikke enkele of twee .... dat gaat een werkske zijn voor die van DAM
Want ze komen al vroeg bij elkaar onder het blok.

Groetjes,
Michel
Ik bedoelde dat enkel de kant met de uitlaat te zien was, ik wou de andere kant ook wel eens zien, we zullen moeten wachten.

Maar inderdaad, een uitdaging voor de DAM-mers :!: :!: :!:

Slukes

Geplaatst: 03 nov 2006, 10:01
door den R1 zot
Da ziet er wel nen echte MEGAsportievetourder uit.
Zo groot.... :shock: ik vind 'm zo op foto nogal bombastisch groot zijn. :lol:
Ik denk dat het prijskaartje ook wel Mega zal zijn.

Geplaatst: 03 nov 2006, 10:28
door Big Jomb
En waarschijnlijk ook mega-pk's waardoor er ook een mega-BIV zal moeten betaald worden :( :( :(

Ik ben benieuwd in welke uitvoering hij te verkrijgen is qua vermogen :?: :?: :?:

Slukes

Geplaatst: 12 nov 2006, 10:18
door pesseyur
Big Jomb schreef:En waarschijnlijk ook mega-pk's waardoor er ook een mega-BIV zal moeten betaald worden :( :( :(

Ik ben benieuwd in welke uitvoering hij te verkrijgen is qua vermogen :?: :?: :?:

Slukes
Dat zal een dooddoener zijn h? :(