Pagina 1 van 1
RAPID BIKE EN POWERCOMMANDER
Geplaatst: 28 sep 2006, 13:31
door Lazarus
Met het nukkige en "rukkerige" , (raar woord maar in deze context niet)

,injectiegedrag van de FJR2006, wordt lees ik gebruik gemaakt van het electronisch wonder de Powercommander of de Rapid Bike.
Wie heeft ervaring met ??n van deze systemen ?? Kan men een ook vermindering van verbruik verwachten ??
Bedankt voor de reacties.

Geplaatst: 28 sep 2006, 18:46
door Den Boete
Als je tot de aankoop van zo'n ding overgaat, denk dan aan het volgende :
Een team van gespecialiseerde ingenieurs heeft menig slapeloze nacht gehad voor de originele mapping op punt stond.
Ik vermoed - met alle respect voor onze techniekers - dat niet iedere dealer om de hoek veel verbeteringen aan de zaak kan aanbrengen.
Ga dus bij een gespecialiseerd tuner, je zal er echter wel navenant betalen, en of het sop de kool waard is ??? Dat schrijf je dan maar eens.
Suc6
Geplaatst: 28 sep 2006, 18:48
door den R1 zot
Nen powercommander zet enkel uw mix rijker of armer dacht ik.... naargelang de uitlaat ... etc....
Dit moet geregeld worden op een testbank...
Geplaatst: 28 sep 2006, 21:30
door Lazarus
@Den Boete,
Inderdaad het motormanagement zal wel zorgvuldig bekeken geweest zijn.Ik weet eigenlijk ook niet of een herschikking van het systeem niet kan leiden tot schade .En wondermiddelen zullen wel bestaan, maar zijn toch eerder zeldzaam. Spijtig dat dergelijke zaken toch zo veel centjes kosten.
Geplaatst: 28 sep 2006, 22:41
door edje
Hoi
Op het forum van de nederlandse FJR club was de power-commander ook een topic. Degene die hem hebben zijn er bere-content van.
Deze moet inderdaad afgesteld worden op een testbank omdat hij afgeregeld dient te worden voor een ideaal mengsel op elk toerental.
Maar je spreekt toch over een dikke 500 Euro kosten.
Grtjs
Eddy
http://forum.fjr-club.nl/topic.asp?TOPI ... ,commander
Geplaatst: 02 okt 2006, 20:20
door Herkules
Een team van gespecialiseerde ingenieurs heeft menig slapeloze nacht gehad voor de originele mapping op punt stond.
Ik vermoed - met alle respect voor onze techniekers - dat niet iedere dealer om de hoek veel verbeteringen aan de zaak kan aanbrengen
Volledig akkoord maar :
- met in het achterhoofd een zo laag mogelijk verbruik
- en om de uitstootnormen (giftige gassen) te respecteren....!
@edje
gooi dan meteen ook standaard 4 in 2 met Cat eronder uit en vervang hem door een Akrapovic 4 in 1 (Jaja...! FJR Club UK verkoopt die). Demper type kan je kiezen, prijs rond 1.000 ? (ik had hieromtrent al eerder contact met die mannen...

)
Veel plezier ermee