Pagina 1 van 1

Inrijden

Geplaatst: 14 sep 2006, 21:51
door Crusader
Eerste 1.000 km zitter erdoor, alsook het nodige onderhoud. Volgens het boekje mag je de eerste 1000 km tot max 4500 toeren gaan, de volgende 600 tot max 5400 toeren gaan. Dan zou de motor ingereden zijn. Dealer heeft mij hierover niet gesproken. Graag mening van ervaren FJR rijders

:idea: :idea: :idea: :blob:

Geplaatst: 14 sep 2006, 22:14
door dirkske
Die 1000 km is een "richtgetal" , bouw de vermogen-afgifte stelselmatig op.
Rij zoveel mogelijk door alle versnellingen, en vermijdt hoge toerentallen, wat niet wil zeggen dat je absoluut niet boven de 4500 mag.

Geplaatst: 15 sep 2006, 12:18
door den R1 zot
Niet volle gas vertrekken/versnellen of constante toerentallen.
En als ie lekker warm is mag je gerust hoger in de toerkes al is het dan wel kort.

Nog nooit probleempjes met mijn motoren gehad en ze zijn of worden allemaal deftig belast na het roderen. :D
143 pk of meer moet je gebruiken elke dag. :lol:

Geplaatst: 16 sep 2006, 10:40
door TOMH
Volgens mijn dealer moet men inrijden als volgt;

eerste 500 km max. 4000 tr./ min.
500 km - 1000 km max. 5000 tr./ min.
1000 km - 1500 km max. 6000 tr. / min.
1500 km - 2000 km max. 7000 tr. / min.
enz...

Dus vanaf 4000 km kan je "DEN R1 ZOT" achterna :D :D

'hopend u ten dienste geweest te zijn, groet ik u'

Tom :glasses7:

Geplaatst: 16 sep 2006, 11:47
door Flitser
Hoi,

wat ook belangrijk is bij het inrijden is zoveel mogelijk schakelen.
Opschakelen en naar beneden schakelen want ook de versnellingsbak moet ingereden worden.

Groetjes Flitser

Geplaatst: 16 sep 2006, 12:26
door Crusader
Alvast bedankt voor alle reacties ! Ben weer wat wijzer geworden. :idea: :idea: :lol: