Pagina 1 van 1

Nief gerief

Geplaatst: 27 jun 2006, 16:55
door Mr T
Dag alleman,

Sedert vorige zaterdag 24 juni de trotse bezitter van een spiksplinternieuwe .... gekocht bij Elewaut @ Promotor in mijn gemeente.
Na respectievelijk 60K en 20k km op Bandits 1200s, nu dus het betere woon-werk verkeer :wink:

Ondertussen al 400km ingereden. Wel eventjes wennen met de koffers door de dagelijkse files... Per werkdag 110km, dat tikt snel aan...

Ik heb intussen al heel wat interessante dingen en dingetjes gelezen, maar nog niemand die iets wist te vertellen over de handvatkappen die op de spiegels gemonteerd worden.
Dit lijkt me nogal ver af van het handvat om doeltreffend te zijn. Iemand ervaring hiermee ? Lijkt mij dus beperkt tot de modellen 2006.

Volgend onderhoud, vraag ik valblokken, da's alvast de meest courante investering die jullie hier doen.

Allez,
tot lees of schrijfs of zo[/size][/color]

Geplaatst: 27 jun 2006, 20:11
door Big Jomb
Ha Mr T,

Veel veilige km's gewenst met de :fjr: , ikzelf kwam van een Ducati ST2, inderdaad ook een serieus verschil.

Welke kleur en welke versie heb je gekocht: de 1300 A of zoals ouwe getrouwe en sterkhouder Max een 1300 AS :?: :?: :?:

Dus have fun :headbang: :headbang: :headbang:

Slukes

Geplaatst: 27 jun 2006, 20:14
door Spitfire
Mr T,

Welkom op dit forum en proficiat met de nieuwe :fjr: :!: :!:
Heel veel veilige en aangename km gewenst :wink:

Over de handvatkappen kan ik geen mening geven daar mijn machientje van 2001 is.
Ik rij met de handvatverwarming.

Grtz.

Luc.

Geplaatst: 27 jun 2006, 22:57
door El Staff
Welkom op het forum Mr T ,veel plezier gewenst.
ik rij met ne 2005 met heatgrippers duskan je ook niet helpen met je vraag.

Greetz

Re: Nief gerief

Geplaatst: 28 jun 2006, 02:26
door FJR-Freak Max
@ Mr T :wink:

Eerst en vooral proficiat gewenst met je nieuwe aankoop :thumbleft: en natuurlijk welgekomen bij onze FJRijders club :headbang:
Wat betreft de olifante oortjes als windbescherming kunnen er hier wel een paar (Gobelijn, Pieter enz...) hun ervaring meegeven omdat naar ik meen deze hiervan in het bezit zijn :idea:
Voor het overige wil ik je ook nog heel veel plezier en duizende veilige km's toewensen met je nieuwe tourbuffel :hello1:

Groetjes en hopelijk komen we mekaar eens tegen op ??n van onze evenementen of rondritten :hello2:

Max 8)

Geplaatst: 28 jun 2006, 09:04
door pesseyur
Gefeliciteerd met uw aankoop Mr T.

Ge gaat het u beklagen...........................dat je hem niet eerder kocht. :D

Geplaatst: 28 jun 2006, 09:28
door spider
@ Mr T ,
Welkom op het forum veel plezier met je nieuwe aankoop. :thumbup:
Heel veel veillige km gewenst. :fjr:
Groetjes,Rudy

Geplaatst: 28 jun 2006, 16:19
door Mr T
Dat zijn hier blijkbaar allemaal toffe gasten.


In 't week-end ben ik weliswaar een veirzitter / wielerterrorist, zowel op de weg als off-road :-) (www.wtcottergem.be)

ik heb de FJR vooral gekocht omwille van de lovende testen in M&T, na testritten met PAN en nieuwe RT maar ook K1200S, en omdat ik nu eenmaal het jaar door pendel tussen Erpe-Mere en Woluwe.

Dus als je een Silver Storm - grijze FJR met een grijze stormer aan boord ziet langs zweven van geluk, 's ochtens naar BASE en 's avonds naar homebase. ..Dat is 'm (ik en min moaten van 't weirk emme voor a gemokt : www.baseonline.be)

neen geen plaats voor reclame, alleen goede doelen :-)


PS : zou ik naar de full power gaan ?

Geert (dan weet je dit ook weeral)

Geplaatst: 28 jun 2006, 16:34
door Den Boete
Welkom Mijnheer T,

Je hebt hetzelfde machien als ik.
Ik ben na 1000 km omgeschakeld naar full-power en heb daar geen spijt van.
Is er veel verschil ? Bij normaal rijden vind ik van niet, en ik ben niet iemand die als een gek onze wegen afschuimt op zoek naar een ongeval.
Wel neemt de motor veel beter op als je bij pakweg 3000 toerkens een dot gas bijgeeft, en dat is toch de essentie van het motorrijden niet ?
Een prutser met 143 paardjes zal echter nog steeds een goed piloot met 100 stuks moeten voorbijlaten, neem dat van mij aan.
Tot in den draai wel eens !

Geplaatst: 28 jun 2006, 22:06
door sideleaner
Zeker doen --> full power. Ik heb mijn eerste 6000 km op 100 pk gereden. Ik vond dat ie leuk reed, trekt mooi lineair door in de toeren, soepel zonder echt bruut te zijn. Daarna is ie op full power gezet ; man, wat een verschil. Je beseft het maar als je eens (bij voorkeur op de Deutsche Autobahn) de kraan eens gans opendraait. Dan laat de FJR het beest in de motor los. Goed vasthouden en vooral goed uitkijken. Ik vind dat het geluid ook verandert, vooral als je de aan lage snelheid rijdt, zoals meestal op onze vlaamse wegen. Hij klink rauwer, echt heerlijk. Alle, veel leuke en veilige kilometers !
Grtz, Sideleaner

Geplaatst: 29 jun 2006, 16:52
door Spy Fox
[quote="Mr T"]Dat zijn hier blijkbaar allemaal toffe gasten.


In 't week-end ben ik weliswaar een veirzitter / wielerterrorist, zowel op de weg als off-road :-) (www.wtcottergem.be)[quote="Mr T"]

Hoi MrT
Das leuk, nog eens mensen met dezelfde passie, trouwens... leuk gevonden, vierzitter :)
ter info http://users.pandora.be/WTC.De.Blauwe.Reigers/

Ook ik ben nog maar net op de baan met de hier zo geliefde FJR, welliswaar een model van 2001 dewelke ik afgelopen vrijdag heb kunnen aanschaffen, heeft trouwens nog niet zo veel stil gestaan s'avonds, maar ja je kent dat h?, "boys with new toys"

In ieder geval nog veel goe weer en fun vanwege den deze.

Spy Fox

Geplaatst: 29 jun 2006, 23:03
door El Staff
Mr T schreef: In 't week-end ben ik weliswaar een veirzitter / wielerterrorist, zowel op de weg als off-road :-) (www.wtcottergem.be)


Hier nog eentje moar met dikke bandjes :D :http://www.schuimendtandwiel.tk/

maar ik moet eerlijk bekennen sinds ik de fjr heb zijn mijn polsen beter getraind dan mijn kuiten :wink:

Greetz.