Pagina 1 van 1

travellock vs throttlemeister

Geplaatst: 22 feb 2006, 12:33
door Smidje
Welke cruise control is kwalitatief de beste, de travellock of de throttlemeister?
Is de werking hetzelfde?
Is de throttlemeister ook in belgie te koop, zo ja waar ?

Groeten Smidje

Geplaatst: 22 feb 2006, 15:50
door Walrus
De werking van de Throttlemeister is gebruiksvriendelijker.
Ik gebruik hem al vijf jaar tot volle tevredenheid.
Is, zover ik weet, uitsluitend te koop bij www.vos-oss.nl
in Nederland.
Je kunt hem overigens goedkoper rechtstreeks in de USA
bestellen via creditcard.
Zie www.throttlemeister.com

Geplaatst: 22 feb 2006, 15:56
door Gobelijn
Maar dan komen er wel de verzendkosten bij, en als je pech hebt nog invoerrechten ook.
Ik ben overigens tevreden over de veel goedkopere travellock.
Die is even gebruiksvriendelijk, kwestie van gewoonte. In principe kan die nooit stuk raken, binnen 342 jaar werkt die nog altijd, als ze dan nog tuffers maken.

Geplaatst: 22 feb 2006, 16:30
door Smidje
Walrus
Wat bedoel je met gebruiksvriendelijker, is het gebruik anders.
Is de afwerking degelijker van de throttlemeister.
Kun je beide gebruiken met dikke winterhandschoenen?
Groeten Smidje

Geplaatst: 22 feb 2006, 19:03
door Big Jomb
Ha de mannen,

Travellock is gewoon bij de meeste dealers verkrijgbaar :arrow: :arrow: :arrow: en ik denk dat deze ook goedkoper is.

Werking is dacht ik hetzelfde.

Slukes

Geplaatst: 22 feb 2006, 20:08
door Walrus
Smidje schreef:Walrus
Wat bedoel je met gebruiksvriendelijker, is het gebruik anders.
Is de afwerking degelijker van de throttlemeister.
Kun je beide gebruiken met dikke winterhandschoenen?
Groeten Smidje
Wat ik daarmee bedoel is, dat met ? slag het gashendel al in zijn gekozen stand blijft staan en dat is bij de
Travellock niet zo, tenzij het mechaniek recentelijk is aangepast.
Ik kan hem bedienen met zomer- en winterhandschoenen door tussen wijsvinger en duim het gas in een
bepaalde stand vast te houden en gelijktijdig met pink en ringvinger de Throttlemeister een ? slagje te
verdraaien.
Dat alles bij elkaar vind ik dus heel gebruiksvriendelijk.

Geplaatst: 23 feb 2006, 10:33
door Gobelijn
De travellock is toch simpeler zeker. Vast draaien of loszetten. Meer niet.
Niks pinkske, duim en wijsvinger. Gewoon gas geven en bollen maar.
Het gashendel blijft dan op zijn positie staan, maar kan nog steeds verdraaid worden.
Het is best dat je op een volgende bijeenkomst de verschillen eens bekijkt, dan kan je beter oordelen.
Als je dan verkiest om ingewikkelde behendigheidsoefeningen te gaan leren met uw pinkske, dan kan dat nog altijd.
Ik verkies simpele dingen zodat je je kan concentreren op het verkeer.

Je kan ze zelfs alletwee monteren als je dat wil.
Op de techniekdag bij Rudax stond een blauw-zwaailicht-FJR met zowel de travellock als de trottlemeister

Geplaatst: 28 feb 2006, 07:35
door Walrus
Ik heb gisteravond de Throttlemeister gemonteerd op mijne nieuwe.

Afbeelding

Geplaatst: 28 feb 2006, 11:11
door Smidje
Ziet er goed uit

Geplaatst: 28 feb 2006, 13:47
door motorik
Hallo Walrus,
Proficiat met uw goede smaak,mooi machien en ik zit hier te kwijlen.
Groeten,
Erik

Geplaatst: 05 mar 2006, 12:54
door Magnum
@ Walrus,

ge hebt precies een Engels model gekocht met die gashendel aan de linkse kant. :wink:
of is 't enkel 't negatiefke?

Geplaatst: 05 mar 2006, 14:12
door Lucske
Magnum schreef:@ Walrus,

ge hebt precies een Engels model gekocht met die gashendel aan de linkse kant. :wink:
of is 't enkel 't negatiefke?
pssst, efkes naar rechts scrollen. Walrus zijne foto is ietske te groot
Lucske :wink:

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:58
door Magnum
inderdaad Lucske

'k was te snel... :oops: