Ik overweeg om mij een rugprotector aan te schaffen.
Heb wel rugprotectoren in mijn motovest maar twijfel of deze genoeg bescherming bieden bij een valpartij.
Heeft er iemand ervaring ,zowel goede als slechte ervaringen zijn welkom.
Welke merken zijn goed ?
Groeten Smidje
Rugprotector
Moderator: Abeloos
Rugprotector
DWARSLIGGERS ZIJN NODIG OM DE RAILS RECHT TE HOUDEN
- den R1 zot
- Clublid
Ik heb al sinds den beginne een backprotector. (En zekers op circuit)
Ik weet dat ze er hebben die in de jassen zitten etc...., maar naar"t schijnt zijn die niet zo goed omdat deze zich kan verplaatsen tijdens een valpartij. Degene die rechtstreeks op uw rug zitten zullen niet zo snel verplaatsen tijdens een valpartij.
Ik heb er eentje die rechtstreeks op m'n rug zit, van de nek tot aan mijn zitvlak.
Dat is met schouderstraps en en niergordel in ??n.
Het is er eentje van Dainese, snobistisch of niet maar ik ben een fan van Dainese als het op motorkledij aankomt.
Natuurlijk zijn er nog andere merken die zeker ook goed zijn.
Maarja eentje die in uw jas of lederen vest is altijd makkelijker omdat je er geen last van hebt indien de jas of vest uit is.
Je hebt ook korte backprotectors maar of die zo goed zijn durf ik te betwijfelen....
Ik houd het op de vaste of rechtstreeks op de rug zeg maar....
Voila.
Groetjes,
moi le R1 nuttie
Ik weet dat ze er hebben die in de jassen zitten etc...., maar naar"t schijnt zijn die niet zo goed omdat deze zich kan verplaatsen tijdens een valpartij. Degene die rechtstreeks op uw rug zitten zullen niet zo snel verplaatsen tijdens een valpartij.
Ik heb er eentje die rechtstreeks op m'n rug zit, van de nek tot aan mijn zitvlak.
Dat is met schouderstraps en en niergordel in ??n.
Het is er eentje van Dainese, snobistisch of niet maar ik ben een fan van Dainese als het op motorkledij aankomt.
Natuurlijk zijn er nog andere merken die zeker ook goed zijn.
Maarja eentje die in uw jas of lederen vest is altijd makkelijker omdat je er geen last van hebt indien de jas of vest uit is.
Je hebt ook korte backprotectors maar of die zo goed zijn durf ik te betwijfelen....
Ik houd het op de vaste of rechtstreeks op de rug zeg maar....
Voila.
Groetjes,
moi le R1 nuttie
Laatst gewijzigd door den R1 zot op 03 feb 2006, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Besproken in het Duitse motorblad Motorrad News (augustus 2005)
Het is niet alleen een rugprotector maar een soort "shirt" met diverse protectoren (CE-keur).

Produkte im Test
27. Juli 2005 Motorrad News
TiPP f?r Protektoren-Shirt - Motorrad News 8/2005 - Seiten 58-61
Im Test: 12 Protektorenhemden
Ergebnis: 3 x Motorrad News TiPP
Aus dem Testbericht:
Super Shield Protektorenjacke
Fazit:"Voll ausgestattetes Hemd (inklusive CE-Siegel) f?r weniger als 100 Euro - unser Tipp f?r Budget-Crosser. ...
Besonderheiten: auch in Kindergr??en erh?ltlich."
MOTORRAD NEWS TIPP
Verdere info op de site van Louis-duitsland:
http://www.louis.de/_20cf10d5167a56eef1 ... ID%253D444
CU Ruud
Het is niet alleen een rugprotector maar een soort "shirt" met diverse protectoren (CE-keur).

Produkte im Test
27. Juli 2005 Motorrad News
TiPP f?r Protektoren-Shirt - Motorrad News 8/2005 - Seiten 58-61
Im Test: 12 Protektorenhemden
Ergebnis: 3 x Motorrad News TiPP
Aus dem Testbericht:
Super Shield Protektorenjacke
Fazit:"Voll ausgestattetes Hemd (inklusive CE-Siegel) f?r weniger als 100 Euro - unser Tipp f?r Budget-Crosser. ...
Besonderheiten: auch in Kindergr??en erh?ltlich."
MOTORRAD NEWS TIPP
Verdere info op de site van Louis-duitsland:
http://www.louis.de/_20cf10d5167a56eef1 ... ID%253D444
CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.