Pagina 1 van 1

Topcase

Geplaatst: 01 mei 2004, 20:00
door Gast
Een vraagje voor de mensen die rijden met zij-en topcase.

In een boekje van Yamaha, Sports touring 2004 heb ik hetvolgende gelezen:
Uit het oogpunt van veiligheid raden wij af, om de top- en zijkoffers gecombineerd te gebruiken.

Wat zou men hiermee bedoelen, en zijn er die daar negatieve ervaringen mee hebben?

Het doel van mijn wens om te verzwaren is juist de power en de bagageruimte die mogelijk is.

Geplaatst: 01 mei 2004, 20:03
door Mr.Bubble
Sorry heren,

Die gast was ik, had vergeten in te loggen.

Geplaatst: 01 mei 2004, 20:30
door De Fred
Hoi Gilbert


IK rijd regelmatig met de drie koffers en heb nog geen problemen ondervonden met weggedrag ,en technische defecten.
Ik vind het wel prettiger rijden zonder de koffers of alleen de topcase.
Rijd sporiever en vlotter.
Toch altijd handig om helm en of gps systeem in weg te bergen .
Het is tenslotte toch een slordige 40 kg extra dat erbij aan hangt,zonder bagage niet mis te verstaan .
Ik hoop dat ik nu geen kemel schiet in verband met het gewicht.
Maar dan zal de een of de andere goede ziel mij wel corrigeren.
Ik denk dat het meer de rede is van yamaha om schadeclaims te onlopen bij ongevallen of defekten denk ik.
Hopelijk ben je hiermee al wat verder geholpen !

Groetjes

De Fred :D :wink:

Geplaatst: 02 mei 2004, 11:49
door seabiker
Hallo Gilbert,

De reden waarom Yamaha dit vermeld is enkel en alleen om schadeclaims te vermijden, ook andere merken o.a. Honda gaan dit in hun kleine lettertjes opnemen.

Vriendelijke groeten,
Seabiker

Geplaatst: 02 mei 2004, 18:46
door fjrbakkerken
kan onze seabiker volledig bijtreden
en neem van mij aaan nog altijd geen problemengehad
en rij er nu bijna drie jaar mee
ook mee vol gepaktop reis en dergelijke
dus zeker geen probleem en plaats hem maar met een gerust hart
prsoonlijk zou ik voor het originele givi rekje kiezen
niet zo mooi maar naar mijn mening toch sterker

Geplaatst: 08 jun 2004, 16:39
door Sticky Olander
Hallo,

Ik rijd al een jaar rond met zij-koffers en topkoffer. :D Vaak volgestampt met allerlei spullen. In Duitsland en jullie mooie land van ook 200km +. Bij 160 km/pu of sneller gaat je merken dat de FJR wat begint te zoeken op de achterkant, echter dat doet hij op op zo'n vertrouwde manier dat je hier zo aan gewend bent. Gewoon rijden met die topkoffer en zijkoffers.

PS goede site, ziet er nog mooier uit dan onze nederlandse!!

Geplaatst: 08 jun 2004, 17:22
door dirkske
Dankje voor het compliment, en dat vanuit het Buitenland.
We hopen je nog veel tegen te komen hier !

Geplaatst: 09 jun 2004, 10:21
door Magnum
Wij zijn net terug van een trip naar Tossa de Mar (1350 km X 2) met passagier en alle koffers volgeladen en ik moet zeggen op geen enkel moment problemen te hebben ondervonden.

Groetjes
Willy

Geplaatst: 15 jun 2004, 20:21
door haga
Hoi,
ik rij al geruime tijd met de topcase van givi, moet wel zeggen dat sticky olander gelijk heeft.
Aan hogere snelheden begint de motor toch iets te deinen, wat soms zeer vervelend is.Origeneel staat de topcase tamelijk ver naar achteren op het rek,volgens mij meer windgevoelig.
Daarom ben ik beginnen experimenteren door de bevestiging van de topcase op het bijhorende rek (van givi) te verplaatsen. Heb deze momenteel 6 cm naarvoor gebracht, waardoor de duo ook comfortabeler zit.
Grtz
Haga

Geplaatst: 16 jun 2004, 09:07
door seabiker
@ Haga,
Blijf maar experimenteren en bezorg ons enkele foto's indien mogelijk, wij blijven het volgen.

Bedankt voor uw reply die iedereen van nut kan zijn.

Vriendelijke groeten,
Seabiker

Geplaatst: 16 jun 2004, 22:22
door geert
@Haga,
ik (vooral mijn vrouw en zoon) ben ook ge?nteresseerd in het resultaat van je experimenten.
Ze klagen erover dat de topcase nogal hard trilt waardoor ze er niet rustig tegen kunnen leunen.
Geert