Pagina 1 van 2
FJR, Vara 1000,Trophy 1200, ST 13, K1200GT, nu CBF1000 ...
Geplaatst: 06 jan 2006, 19:17
door ex-fjrboy-dirk
Hoi,
na m'n FJR had ik een Varadero gekocht omdat ik zo'n offroad model wel eens wou maar dat heb ik na 450 km terug van de hand gedaan. Teweinig windbescherming en het bokkerig gevoel van de 2 cilinder was niets voor mij. Maar all? dat weet ik nu ook weer.
Momenteel heb ik nu dus een Triumph Trophy 1200 in de garage staan:
lekkere 4 cilinder
goede windbescherming (al heb ik de standaard ruit al verhoogd maar dat had ik op de FJR ook)
wel iets minder power 110PK dan de FJR (all? als de standaar FJR)
verder een mooie afwerking tot in de details echt Brittisch (zoals bij Rover; MG;...)
We zien wel hoelang we deze behouden want binnenkort even naar het motorsalon in Brussel en dan weet je nooit ....

Geplaatst: 26 jan 2006, 16:17
door BUTCH
Veel succes met je nieuwe aankoop
Hopelijk bevalt de TRIUMPH je, heb er al goede en slechte zaken van gehoord....
wait &see...
waarom de fjr weggedaan
grtz
en dan nu nen Pan ST 1300....
Geplaatst: 19 jun 2006, 13:35
door ex-fjrboy-dirk
Hoi,
na de Daeuville, de FJR, De Varadero en de Trophy 1200
eens een Pan ST 1300 ABS gekocht
eerste indrukken na het 1000 bochten weekend
+ stuurt makkelijker/vlotter dan de FJR
+ betere windbescherming
+ zeer goede remmen
+ vlotter schakelen (bijna geruisloos)
- de veel besproken deining bij + 140 km/u
- minder duidelijk afleesbaar digitaal info scherm bij zonlicht
- zachter zadel waardoor wat zadelpijn en rugpijn optraden
CU on the road,
panboy-dirk

Geplaatst: 19 jun 2006, 17:06
door Julle
Proficiat met de nieuwe Pan Dirk. Toen ik overstapte van de VFR naar iets nieuws dacht ik ook aan de Pan en het enige dat mij heeft tegen gehouden was het model zelf. Ik ben eigenlijk een Hondafanaat maar kon me niet vinden in het lijnenspel van de Pan. Voor de rest zal het wel fantastisch bollen. We zijn al gaan raggen in de Ardennen en de Pan volgde gezwind de FJR. In ieder geval veel succes ermee en tot weldra eens
Julle
Geplaatst: 19 jun 2006, 19:51
door NEOK
(Ook) een uitstekende motorfiets
Veel rijplezier toegewenst.
Re: en dan nu nen Pan ST 1300....
Geplaatst: 19 jun 2006, 21:21
door Raketman
ex-fjrboy-dirk schreef:
eens een Pan ST 1300 ABS gekocht
+ stuurt makkelijker/vlotter dan de FJR
- de veel besproken deining bij + 140 km/u
Het tweede is het gevolg van het eerste, maar als kritiekpunt zwaar overroepen (vind ik).
Re: en dan nu nen Pan ST 1300....
Geplaatst: 19 jun 2006, 22:25
door danneke
ex-fjrboy-dirk schreef:Hoi,
na de Daeuville, de FJR, De Varadero en de Trophy 1200
eens een Pan ST 1300 ABS gekocht
eerste indrukken na het 1000 bochten weekend
+ stuurt makkelijker/vlotter dan de FJR
+ betere windbescherming
+ zeer goede remmen
+ vlotter schakelen (bijna geruisloos)
- de veel besproken deining bij + 140 km/u
- minder duidelijk afleesbaar digitaal info scherm bij zonlicht
- zachter zadel waardoor wat zadelpijn en rugpijn optraden
CU on the road,
panboy-dirk

Bijkomend -punt:
het rrrrrrrrrrrrrr-geluid van de pan
Bijkomend +punt:
het hemelse geluid van de FJR
Panboy-Dirk wordt ooit nog opnieuw FJRboy-Dirk
Danneke.
Geplaatst: 24 jun 2006, 09:18
door ex-fjrboy-dirk
@ danneken,
je weet nooit wat de toekomst brengt
al zegt het vrouwtje dat het nu wel welletjes is geweest met het kopen en verkopen

Geplaatst: 25 jun 2006, 10:20
door Motorist
Ja Dirk,
dat is al een flinke moto stal bij elkaar.
Zoude ni beter een moto garage beginnen, das iet gemakkelijker om elke 6 maand mee nen andere moto te rijden.
Alvast veel plezier ermee.
Geplaatst: 28 okt 2006, 11:30
door ex-fjrboy-dirk
de markt ligt weer open
jajajaja, vanaf heden geen Panboy meer
na een 6000 tal kms de pan verkocht , hij gaf me toch niet dat gevoel die ik zoek
wat het nu gaat worden weet ik nog niet ...............misschien terug een FJR

Geplaatst: 28 okt 2006, 13:15
door Johnny
ex-fjrboy-dirk schreef:de markt ligt weer open
jajajaja, vanaf heden geen Panboy meer
na een 6000 tal kms de pan verkocht , hij gaf me toch niet dat gevoel die ik zoek
wat het nu gaat worden weet ik nog niet ...............misschien terug een FJR

Hela Dirk mischien een scarver
Gr. Johnny
Geplaatst: 28 okt 2006, 13:16
door Julle
Die nieuwe rode FJR is anders niet mis Dirk
Julle
Geplaatst: 28 okt 2006, 19:04
door M&M
Voorheen reed vrouwelijke M met groene triumph trophy en mannelijke M met blauwen triumph trophy
Punten waar triumph beter scoorde waren
- beter en ruimere koffers (vooral topcase)
- beter windbescherming
Op alle andere punten scoort den

wel beter , zeker wat de club & clubleden betreft

Geplaatst: 28 okt 2006, 19:28
door Big Jomb
ex-fjrboy-dirk schreef:de markt ligt weer open
jajajaja, vanaf heden geen Panboy meer
na een 6000 tal kms de pan verkocht , hij gaf me toch niet dat gevoel die ik zoek
wat het nu gaat worden weet ik nog niet ...............misschien terug een FJR

Ha de mannen,
En vergeet niet dat er nog potenti?le concurenten zijn h?, o.a. de Kawa Concours en BMW K 1200 GT
Was het al maar salon zekerst
Slukes
Geplaatst: 08 nov 2006, 15:58
door ex-fjrboy-dirk
Hoi motard-vrienden,
....... en dan nu even de K1200GT bj.2003 proberen
CU on the road,
GT-boy

Geplaatst: 08 nov 2006, 18:52
door Julle
Proficiat Dirk
Julle
Geplaatst: 08 nov 2006, 18:55
door Big Jomb
ex-fjrboy-dirk schreef:Hoi motard-vrienden,
....... en dan nu even de K1200GT bj.2003 proberen
CU on the road,
GT-boy

ex-fjr-varadero-trophy en pan, nu GT-boy-dirk, ne serieuze nickname
Ge hebt misschien die GT van bij Johnny gekocht
Veel plezier er mee, ik ben curieus

welk geluid den deze maakt als ik er nog eens achter hang
Slukes
Geplaatst: 08 nov 2006, 19:02
door FJbaRt
Dirk, gij kunt binnenkort een eigen tijdschrift beginnen met al uw testverslagen
Veel geluk met uw nieuw machien.
Groetjes,
Bart
Geplaatst: 28 nov 2006, 19:08
door ex-fjrboy-dirk
en dan nu reeds enkele ervaringen met de K1200GT:
- stuurt duidelijk zwaarder dan de FJR (en Pan) bij lage snelheden
+ maar beschikt over een stuurdemper die er dan wel voo rzorgd dat ie als een trein op de weg ligt bij hoge snelheden
- duidelijk ook geen prima windbescherming maar daarvoor is reeds een Laminar lip in bestelling
+ zeer degelijke afwerking
+ - verwarmd zadel: niet echt nodig maar eens je het hebt wel aangenaam
- verbruik ligt iets hoger dan de FJR: 6,3 l/100km
+ versnellingsindicator en 6 versnellingen !
- geen instelbare voorvork
.... en dan nu nog wat verder bollen en we zien wel nadien ......
CU on the raod,
GT-boy
Geplaatst: 18 aug 2007, 13:05
door ex-fjrboy-dirk
Hoi,
na 8000 km op de K1200GT te hebben gezeten werd het tijd om eens wat anders te proberen
vandaar dat ik vanaf heden op een CBF1000 abs rondtoer
dus ook tijd voor een nieuwe nickname: CBFboy
