Pagina 1 van 1

KETTINGBOTSING MET MOTOREN!

Geplaatst: 29 okt 2005, 10:24
door seabiker
Kettingbotsing met motoren

klik hier

Hopelijk gebeurt dit niet tijdens een FJRijders rit :? :?

Geplaatst: 29 okt 2005, 11:00
door den R1 zot
Zo'n foto van nen onderkant is toch niet schoon h?. :shock:

Geplaatst: 29 okt 2005, 11:14
door Vlootje
Het valt op dat er nogal verschillende remtechnieken tussenzitten.
foto 2: snak toe die voorrem ! en beentjes in de lucht !
voor de rest serieuze achterremsporen.

Zit er zelfs ene tussen zonder helm!!

Dienen FJR pakt het verstandig aan, remt zonder sporen en zet zich wijselijk aan de kant!

Geplaatst: 29 okt 2005, 18:05
door Firechief
Als je goed kijkt op foto 2 zie je dat hij niet zijn voorrem volledig toeknijpt, maar overkop gaat op een motor die voor hem al op de grond ligt. Valt me ook op dat er verschillende mensen zonder helm tussen zaten. Alsook is er hier bijna geen disipline wat betreft geschrankt rijden, maar van hier uit mijne zetel is dat natuurlijk allemaal makkelijk zeggen. Ik hoop dat er niet te veel zwaargewonden tussen zaten. In dit geval kan beschermende kledij dus wel zijn werk doen en zijn ook handschoenen geen overbodige luxe.

Firechief

Geplaatst: 30 okt 2005, 10:42
door elektron
Wow, dat is indrukwekkend, we kunnen er alleen maar uit leren dat afstand houden, ik herhaal "AFSTAND HOUDEN" belangrijk is.

Stel dat je in zo'n groep rijdt en je houdt afstand, dan sta je nog op tijd stil. Je bent er alleen niet veel mee geholpen als degene die achterop rijdt dat niet doet.

Voor 2 weken is er hier in Lembeke ook een motard onderuit gereden toen hij gestopt was voor een auto die zijn oprit oprijdt. Een achteroprijdende collega kon niet meer stoppen en heeft hem aan hoge sneheid van de sokken gereden.

Je moet de snelheid in km/u maar eens omrekenen naar m/s.
Bvb 120 km/u / 3,6 = 33m/s. De gemiddelde reactietijd (is de tijd tussen de prikkel aan de hersenen, dus zien of horen, voelen...) en het reageren (reactie van de spieren) is ongeveer 0,5s. Tel hier nog bij dat je je hand moet openen en dichtkknijpen en je voet moet verplaatsen om te remmen, reken dan maar uit hoeveel je verder bent vooraleer je ook maar begint te remmen.

Wat die remsporen van de FJR betreft: Ik denk dat het moeilijk is om met een FJR (van na 2003) remsporen na te laten, DE ABS belet dat zo'n beetje. Hij grijpt nogal vroeg in. Iderdaad een goede reactie om zijdelings weg te gaan.

Grtz

Luc

Geplaatst: 30 okt 2005, 18:46
door fjrbakkerken
ik versta het nie goe ik zie hier geen fotookes

Geplaatst: 30 okt 2005, 20:17
door denberg
fjrbakkerken schreef:ik versta het nie goe ik zie hier geen fotookes
Bij mij van het zelfde

Geplaatst: 31 okt 2005, 00:10
door yamaha
hier zijn de foto's duidelijk zichtbaar. :)

Geplaatst: 31 okt 2005, 12:00
door den R1 zot
Er staat "klik hier".

Wat denk je dat je daar moet doen?

Klikken natuurlijk! Seabiker heeft een koppelingske gezet.
:D :D :D :D :D

Geplaatst: 31 okt 2005, 17:18
door Herkules
Dit gebeurde in Moskou ! Ik heb er zelf 5 jaar gewoond ('94 - 99') Zie gouden koepel op de achtergrond van de recent volledig herbouwde katedraal. Zie je ook aan de 77 op hun nummerborden.

Tot in mijn begin jaren ('94)zag je er nauwelijks moto's of het was een Oeral of een Minsk.

Wij reden toen met Kawasaki's (en waren zowat de enige !) tegen 160 km/h over deze boulevards in het stadscentrum en werden nooit tegen gehouden door politie.... ! :D Of ja toch : om de "supersonische" machines eens even van dichtbij te bekijken... :P

Ik weet dus ook perfect hoe die "nieuwe" Russen tekeer kunnen gaan : ze kunnen vooral hard rechtdoor gaan, maar hoe ze moeten remmen.....? Ze hebben er bovendien z??r weinig bochten, dus daar kunnen ze ook al niet echt in oefenen.... :cry:

In het algemeen is het verkeer er LEVENSGEVAARLIJK en de ongelukken, ook met auto's, zijn vaak een ravage. Dit vnl. door v??l te hoge snelheden en .....voertuigen in erbarmelijke staat en met beperkte technische capaciteiten.

Daar motorrijden was een droom :P . Het wegennet was niet ideaal, maar je had er quasi geen last van de politie...
Dat in tegenstelling tot autorijden met buitenlands nummerbord : ze lieten je om de 100 m stoppen, om telkens opnieuw, alle papieren te vragen ..... :evil:

Geplaatst: 31 okt 2005, 17:30
door den R1 zot
Dus gij zijt de oorzaak van de botsing! :D

Door uw fratsen wisten ze niet wat ze zagen en gooiden ze alle remmen dicht. :?

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Geplaatst: 03 nov 2005, 18:17
door Spitfire
Bij mij lukt het ook niet :twisted:

@ R1zot, Ik heb 47 keer geklikt op klik hier maar kom elke keer
op een Braziliaans motoforum terecht. :shock: :shock:

@ denberg & fjrbakkerken
Mischien dat het in Oost-vlaanderen niet zo goed wil lukken :D :D :D :D

Grtz

Luc

Geplaatst: 03 nov 2005, 18:26
door seabiker
@ spitfire,

effentjes wachten tot de foto's opgeladen zijn.

seabiker

Geplaatst: 08 nov 2005, 12:29
door Spitfire
Bedankt Francis,

Is gelukt nu :thumbright:

Grtz

Luc

Geplaatst: 08 nov 2005, 17:14
door denberg
Gewoon eventjes firewall uitschakelen en ze zijn zichtbaar.



Spitfire schreef:Bedankt Francis,

Is gelukt nu :thumbright:

Grtz

Luc