Pagina 1 van 1
Uitschakelen ABS
Geplaatst: 30 sep 2005, 18:46
door stropke
Voor de sportieve rijders onder ons:heb vandaag een gesprek gehad met Elewout de zaakvoerder van Promotor,volgens hem is het geen probleem om de abs uit te schakelen
Hij plaatst een schakelaartje in het opbergvakje zodat er niemand aan kan
Het beste nieuws is:het kost +- 20? geplaatst
het adres:Promotor
Leedsesteenweg 196
9420 Erpe-Mere
tel:(053)80 36 65
Groeten uit Gent
Stropke

Geplaatst: 30 sep 2005, 20:22
door den R1 zot
Den Dirk doet dat voor ne pannenkoek dacht ik.

Geplaatst: 30 sep 2005, 21:25
door Gobelijn
En z?ker voor een pannekoek van 20?
Geplaatst: 30 sep 2005, 21:52
door stropke
Denk niet dat Dirk het al geprobeerd heeft en Dirk heeft niet genoeg met een pannekoek en ze staan duur hoor
Groeten uit Gent
Stropke

Geplaatst: 30 sep 2005, 23:05
door dirkske
Het opbergvakje (lees= handschoenkastje

) is de meest aangewezen plaats om een schakelaartje te plaatsen, vlakbij de zekeringen die ernaast gemonteerd zijn.
Enkel het rode ABS lampke blijft permanent branden, maar daar heb ik ook al een oplossing voor
Let wel op, er vloeit nogal wat stroom door die schakelaar, het is namelijk de stroomvoorziening van de ABS-pomp, dus niet elke schakelaar is geschikt. Wees er zeker van dat er minstens 10A kan en mag geschakeld worden. Je schakelt dat vermogen wel niet direct, maar in normaal bedrijf (met ABS) vloeit die stroom er wel door als uw pomp aanspreekt.
Geplaatst: 01 okt 2005, 09:36
door FJR-R1
@ Stropke,
Waarom zou je de ABS uitschakelen?
CU Koen.
Geplaatst: 01 okt 2005, 09:43
door stropke
omdat het bij sportief rijden te vlug ingrijpt
Groeten uit Gent
Stropke

Geplaatst: 01 okt 2005, 12:15
door FJR-R1
stropke schreef:omdat het bij sportief rijden te vlug ingrijpt
Groeten uit Gent
Stropke

@ Stropke,
Maar als je remt dan is het de bedoeling dat je langzamer gaat rijden.
En de ABS maakt het alleen maar veiliger toch?
CU Koen.
Geplaatst: 02 okt 2005, 14:28
door dirkske
Niet helemaal correct ...
Het ABS systeem van de FJR grijpt in bij een vertraging van 6m/s?.
Gesteld dat je een beetje kunt sturen en remmen, het wegdek quasi perfect is, banden ok, dan haal je een vertraging van 8m/s?.
Een geoefende rijder kan veel later in de remmen gaan, dan ??ntje met ABS, en zal sneller stilstaan dan de ABS-loze versie.
Remvertraging is ??n ding, het andere is "grip op de weg".
We kennen allemaal het fenomeen van het DUIKEN, nml. dat het schijnbare gewicht van de motor zich verplaatst naar voor, zodat de druk op de achteras (lees=band) veel minder gaat worden.
Het aantal toeren van het achterwiel wordt vergeleken met het aantal toeren van het voorwiel, en het wiel dat minder toeren doet, wordt de remkracht verminderd. Daardoor krijg je een langere remweg, dan zonder ABS, maar de ABS-jongens kunnen nog wel relatief snel sturen, zodat er minder kans is om zichzelf onderuit te remmen.
Iedereen zijn/haar noodstops al eens inge-oefend ?
Best om ze nooit te moeten toepassen in het verkeer, maar de verdere carri?re kan en zal er op die moment van afhangen.
Geplaatst: 02 okt 2005, 19:30
door FJR-R1
Hoiii,
Ja dan wel
CU Koen.