afwijking km teller

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Polarend
125 cc
125 cc
Contacteer:

afwijking km teller

Bericht door Polarend »

na een testje vast gesteld dat als ik 70 op teller rij ik volgen flitsstoetel 74km :( rij ok bij 90afwijking van 6km en rond de 195 rij ik dan maar 187km dus das op passen geblazen :cry:

groetn pol
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Dat is een serieuze afwijking in negatieve zin, die je zelden tegenkomt. Elke kilometerteller wijkt een aantal kilometers naar boven af, omdat de frabrikanten als de dood zijn voor een proces aan hun been omdat hun teller te weinig aangaf.

Een diagnose kan uitsluitsel brengen, via VAB-VTB ofzo, of nog eens controleren met een GPS-toestel dat de effectieve snelheid aanduidt. Anders een spookbord opzoeken dat je snelheid weergeeft, gewoonlijk staan die nogal correct afgeteld.

(74 km volgens het flitstoestel, dat is al na correctie van 6 km/u ?, dus zou er op dat moment ongeveer 83-85 op je teller hadden moeten staan).

Zeker opvolgen !
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Polarend
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door Polarend »

nee zonder de korekstie hadden de mogelijkheid om dat eeens te testen maar ik houd het in het oog enals er iets aan gedaan kan worden zal ik ook doen

groet Pol
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Ik heb mijn snelheidsmeter al enkele keren vergeleken met de snelheid die de GPS aangeeft. Ik kom steeds ophetzelfde uit, 70, 120 en 140 zijn ongeveer correct, al de rest gaat van iets te veel tot een afwijking van max 12%. De snelheidsmeter geeft echter nooit te weinig aan. Als dat bij jou wel zo is, is er zeker iets mis. Dat kan vanalles zijn, maar vermits het een digitale meter is ligt volgens mij de oorzaak bij de rekeneenheid.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Polarend
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door Polarend »

gobelijn schreef

maar vermits het een digitale meter is ligt volgens mij de oorzaak bij de rekeneenheid

dank voor de richting om te denken

pol
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Je moet eens een gekende afstand rijden, niet te kort, pakweg en 100 km. En dan kijken of die afstand ook klopt met wat de kilometerteller zegt. ALs dit ook te weinig is, dan kan het zijn dat de "voeler" het niet doet. Dat kan vele oorzaken hebben. Ik weet niet welk systeem gebruikt wordt op de FJR maar ik veronderstel dat het magnetisch is. Als de voeler niet juist op zijn plaats zit, of er zit teveel vuil of roest tussen, of het voorwiel is niet genoeg gemagnetiseerd, of, of, ... dan heeft de computer er niets mee te maken natuurlijk.

Ik heb datzelfde probleem met mijn wagen. Die zijn km.teller en sneldheismeter werkt nog met het oude mechanische systeem. Mijn GPS echter heeft pulsen nodig van een magnetisch systeem. De leverancier heeft dan ??n van de wielen gemagnetiseerd, maar onvoldoende. Mijn GPS berekent mijn positie niet alleen a.h.v. de satelieten, maar ook a.d.h. van een kompas, een gyroscoop en a.h.v. de afgelegde afstand volgens die magnetische voeler op ??n van de wielen. Het gevolg is dat de GPS zo'n 10% achterloopt op mijn werkelijke afgelegde weg. Na een minuut wordt dit gecorrigeerd door de berekening via de satelieten. Soms mis ik wel eens een straatje omdat de gps vertelt dat ik er nog niet ben...

PS Kan men ondertussen in Arendonk al terug de snelweg op ? Ik moet bijna dagelijks richting Eindhoven, en ik rijd nu rond via de illegale oprit van de douane in Postel...(niet voortvertellen h?)
Geef eens een seintje als de werken gedaan zijn !
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

zou 't kunnen dat er iets mis is met het sensorke?
is dat magnetisch?
* If it works, don't fix it *
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Pulsteller vanuit de versnellingsbak, als ik me niet vergis.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Polarend
125 cc
125 cc
Contacteer:

Bericht door Polarend »

gobelijn ps is daggelijkse kost voor de mensen van arendonken reusel
maar ik laat iets weten normaal eind sept

FJRgroet Pol
Herkules
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Herkules »

@Polarend

Ge hebt misschien groter wielen of banden gestoken :idea: :shock:
Herkules.
1983 - 2006 : KAWA Z650 //KAWA Z1000//KAWA Z 1000 J//SUZUKI GS 750//KAWA GPZ 900 R//KAWA GPZ 1000 RX//KAWA ZX-10//KAWA ZZR-1100//KAWA ZX-9 R//KAWA KLX 650 //KAWA ZRX 1100//KAWA ZX-12 R// YAMAHA FJR 1300
AND STILL ALIVE .......!
Magnum
75 cc
75 cc

Bericht door Magnum »

Ook ik ondervind een afwijking van de kilometerteller. Ik heb geen GPS systeem en rij af en toe een rit volgens het polleke-pijl systeem. De aangeduide afstanden op de route komen na 10 km al niet meer overeen. Knap lastig wanneer er kort achter elkaar enkele straatjes zijn. Op een gemiddelde route van 150 km scheelt dat toch al direct 7 ? 8 kilometer. iemand een idee hoe dit kan verholpen worden?
Groeten
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

Magnum schreef:Ook ik ondervind een afwijking van de kilometerteller. Ik heb geen GPS systeem en rij af en toe een rit volgens het polleke-pijl systeem. De aangeduide afstanden op de route komen na 10 km al niet meer overeen. Knap lastig wanneer er kort achter elkaar enkele straatjes zijn. Op een gemiddelde route van 150 km scheelt dat toch al direct 7 ? 8 kilometer. iemand een idee hoe dit kan verholpen worden?
Groeten
wie zegt dat het uwe km teller is die verkeert zit :?:
ik rij ook altijd roadbook (bolleke pijl) soms heb ik ook km's meer en soms minder
hangt veel af met welk voertuig de route nagereden is
soms vertrekt ge een rit en op de eerste stop zit ge nog redelijk goed en op het 2 de gedeelte loopt alles verkeert
dus 2 de deel werdt met ander voertuig negereden

ge. johnny
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Magnum schreef:Ook ik ondervind een afwijking van de kilometerteller. Ik heb geen GPS systeem en rij af en toe een rit volgens het polleke-pijl systeem. De aangeduide afstanden op de route komen na 10 km al niet meer overeen. Knap lastig wanneer er kort achter elkaar enkele straatjes zijn. Op een gemiddelde route van 150 km scheelt dat toch al direct 7 ? 8 kilometer. iemand een idee hoe dit kan verholpen worden?
Groeten
Regelmatig, laat ons zeggen om de 50 km, de teller resetten.
Dan loopt de fout niet op.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
Gesloten