Op de website van de invoerder staan de prijzen en de accessoires.
Ik heb, in een ver verleden, een Starcom gehad en getest.
In den beginne veel probs met de stekkerverbindingen, het zijn van die kleine dingetjes die 1? snel afbreken 2? klein zijn, waardoor ze moeilijk met 1 hand te manipuleren zijn.
Persoonlijk vindt ik het belangrijk dat ik kan de helm of de kabels kan verbinden of losmaken met 1 hand, in plaats van met 2 handen. Al dan niet rijdend ...
Naar het schijnt is er een belangrijke verbetering geweest, de huidige Starcom zijn voorzien van bulk-stekkers, de kleine pinnetjes zijn nog dezelfde gebleven. Het oude exemplaar heb ik dan zelf maar omgebouwd met stekkers uit de electronica-hobby, die mij alvast meer voldoening gaven tot ....
Autocom. Een standje bij de verkoper, uit nieuwsgierigheid eens luisteren, en het klonk goed. Mede door het gepruts van de eerste generatie Starcoms heb ik een volledige set Autocom gekocht.
En ik gebruik die nog altijd, ik ben daar zeer tevreden over.
Na een jaar intensief gebruik heb ik al wel een draadbreuk gehad, maar mits wat soldeerwerk is dat ook opgelost.
Qua prijs ligt de Starcom iets goedkoper dan bv. de Autocom Topmodel Pro7, maar met bv. een Rider of Active, komt de prijs/kwaliteit verhouding in het voordeel van Autocom.
Het overgrote deel van de FJRijders rijdt met Autocom Pro7.
Vorig jaar was er een groepsaankoop van een 15-tal intercoms, en die is er gekomen
op vraag van de FJRijders zelf, men had gezien gemerkt en gehoord hoe dat werktte, bij de mensen die al met Autocom reden.
Tel daarbij het feit dat je met je FJRijders lidkaart ten alle tijde 12% korting krijgt op alle Autocom intercoms en accessoires (
info@fjrijders.net ) .... niet langer twijfelen.