rumble strips

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
filo
125 cc
125 cc

rumble strips

Bericht door filo »

iemand ervaring met die dingen ?
http://www.rumble-strips.com/index.html

:?: :?:
seabiker

Bericht door seabiker »

Hadden we 2 jaar geleden ook al een keer.
Naar mijn mening heeft er niemand ervaring mee.
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Dit lijkt mij op het eerste zicht maar rommel. Als dit echt een verbetering zou zijn, dan zouden helmenfabrikanten hun modellen aanpassen. Voor zoveel ik van airodynamica ken (heb nog gevlogen met cesna) gaat dit enkel de luchtweerstand dramatisch verhogen met nog meer turbulentie als gevolg.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Johnny
Moderator
Moderator

Bericht door Johnny »

@gobelijn

verdomme :evil: :evil: :evil:
gij zijt ook altijd den eerste om iets af te breken
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Ik denk ook dat dit rommel is!

Een beetje teveel naar voor of achter heeft nadelige gevolgen.
Een paar jaar geleden had Aprillia ook zo'n rumble strips voor op hun kuip. Deze werken goed, maar dit was na lang puzzelen in de windtunnel. Niet te onderschatten jongens!

Airodynamica is niet simpel.
Kijk maar eens naar de "topics" die er zijn over ons scherm van de FJR.
Er heeft al aardig wat inkt gevloeid vroeger in de boekskes over zo'n spoiler(ke) op de helm. (motorweek1/2 & rijder)
Scott Russel had ook een vin op z'n helm staan en dit hielp de helm te stabiliseren (maar enkel bij het recht naar voor kijken).

Sorry mannen maar de heilige graal is nog niet gevonden.
Monty Python deed zijn best maar da was niet genoeg. :D

Ik heb ook nog gevlogen met een C130 & Airbus A310, maar dat was telkens als passagier. :lol:

Groetjes,

den R1 zot :D :D :D
Afbeelding
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

????????
Ik vertel alleen maar wat mij logisch lijkt, ik wil maar vermijden dat iemand dat zou aankopen en achteraf teleurgesteld zou zijn.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

hahaha
't enigste dat echt is zijn de logo's van de visa & mastercard :D
* If it works, don't fix it *
snowangel
75 cc
75 cc

Bericht door snowangel »

Hoi filo ,
Moest ik in jou plaats zijn zou ik mijn geld spenderen aan een goede helm in plaats van zulk romel daar moet ik eens zijn met gobelijn . Een helm zoals een shoei xr1000 die heb ik nu eens kunnen uit testen en moet zeggen een van de stilste die er is .
De mijne momenteel zit in de zelfde prijs klasse maar zou hem aan niemand aan raden zeer mooi zeer licht carbon kevlar maar oooo zo lawaaierig had in de tijd geen kans om deze uit te testen en dacht het zal wel in orde zijn gezien zijn prijs (verkeerd )
merk vemar amaiiiiiii
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Gobelijn schreef:............................... (heb nog gevlogen met cesna) .....................................
En ik met een 747, 737, Concorde etc.
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
seabiker

Bericht door seabiker »

snowangel schreef: Een helm zoals een shoei xr1000 die heb ik nu eens kunnen uit testen en moet zeggen een van de stilste die er is .
idd Snowangel, heb mij onlangs een Shoei XR1000 aangeschaft en ik moet zeggen dat het de beste helm is die ik ooit had. Was zeer tevreden van m'n Nolan N101 klaphelm maar die kan niet vergeleken worden met de XR1000 Integraal helm die dus altijd stiller is. Voordien Caberg J1, HJC Jet, Shuberth concept.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Juist jongens
Ik heb er al wat versleten en laten pikken maar steeds .....Shoei.
Handgemaakt en gunstig qua prijs/kwaliteit. Rij nu net met een XR1000 met een vinnetje op en het is precies dat ik hem al jaren op mijne kletskop heb.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

PC800 schreef:
Gobelijn schreef:............................... (heb nog gevlogen met cesna) .....................................
En ik met een 747, 737, Concorde etc.
Ik bedoel wel z?lf gevlogen h?, en daarvoor moet je onder andere een examen techniek afleggen, met als ??n van de onderwerpen : airodynamica. Om maar even aan te duiden dat ik niet zomaar wat uit mijn mouw schud. (en om een beetje op te scheppen ook natuurlijk :D )
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Ik ben wel al eens buiten gevlogen 8) , maar dat is hetzelfde niet zeker? :wink:

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Jo demannen,
Ik heb dit bericht zojuist binnen gekregen ik weet niet of dit weinig is of veel . Dit bericht is niet persoonlijk van mij maar een copy van de site van RAD.
SHOEI XR1000 Graphic, model Alloy TC1, TC2 and TC5 voor ?380 !
D? XR1000, het paradepaardje van Shoei, kost normaal ?475, maw uw netto voordeel is ?95 !
Deze helm is een absolute topper op het vlak van design, kwaliteit en veiligheid. ?Advanced integrated matrix? buitenschaal, modulair ?EPS-liner? systeem met 2 ?densities?, anti-allergisch en wasbaar interieur, verwijderbare wangkussens (optioneel in verschillende diktes verkrijgbaar), ?Pinlock CX-1V? anti-dampvizier en het ?multiple? ventilatiesysteem zijn een greep uit zijn belangrijkste eigenschappen. Met een uitstekend gewicht van +/- 1.350 kg krijg je het beste wat Shoei te bieden heeft en dus nu ook aan een superprijs. Uiteraard is op deze nettoprijs de 10% juni-korting op helmen niet meer van toepassing.

Te verkrijgen in : www.rad.be
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
seabiker

Bericht door seabiker »

@fjrmarcel,

ik zou zeggen 'kopen' prijs is goed en de helm is 'de beste' :wink:
Inbouwen van de headset kost wel een beetje tijd indien je deze onberispelijk wil inbouwen. Wil dat wel voor je doen maar reken op 2 dagen!
Je kunt de mijne altijd eens komen bekijken
Gesloten