Op mijn beurt had ik toch ook teveel last van de turbulentie omdat het orgineel scherm iets te laag was voor mijn 1m86.
Dus op zaterdag 2 okt. met het vrouwtje naar het clubhuis gereden en hartelijk ontvangen bij Francis en Vera en bij een drankje bijgepraat over het motorrijden op zich. Ik had geluk want in de garage stond nog een fjr met zo'n laminarlip gemonteerd, en kreeg ik de technische uitleg van francis waarmee rekening te houden enz. .
Zondag direct de nieuwe laminairlip gemonteerd en getest.
En het resultaat is boven alle verwachtingen. Het verschil is echt de moeite en een aanrader voor iedereen met het zelfde probleem, op voorwaarde dat hij/zij het iets minder mooi uiterlijk erbij neemt.
groetjes van een tevreden fjr-rijder .
Voorbije week de laminar aan twee tests onderworpen. Ik heb nog steeds het originele lage scherm op het type van bouwjaar 2002. Besluit : vervangen dat spul. Ik had de laminar eerst te hoog geplaatst volgens Max. Die heeft mij geholpen om het ding juist te plaatsen (enfin, hij heeft hem geplaatst, ik heb helpen vasthouden... ) Het gevolg is dat ik nu meer wind heb dan toen hij "verkeerd" stond. De duo krijgt nu de volle laag, en plakt vanaf 140 km/uur letterlijk tegen de topcase. Ik vrees dat ik het verhoogde scherm van de nieuwe modellen moet uitproberen, eventueel met de laminar als extra. Of heeft iemand een beter voorstel ? Ik kies in elk geval voor de beste oplossing.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Leo,
Ik heb een model eind 2003 en had problemen met turbulentie en een
enorme druk in de rug vanaf 120 km/uur. Ik heb dan een kleinere ruit <2001 gemonteerd omdat ik een kort lichaam heb en lange benen en de druk is helemaal weg. Je ziet maar het is niet steeds een hoger scherm dat soelaas brengt. Ik zou zeggen steeds eerst testen alvorens je iets verandert.
Julle
Vermits ik met verkeerd geplaatste laminar (te hoog) een beter resultaat had, vermoed ik dat voor mij "hoger" gelijk is aan "beter resultaat", maar ik kan mij vergisen natuurlijk.
Zou ik aan mijn dealer kunnen vragen of ik een hoger scherm mag testen ?
(Rudax in Zichem)
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Leo Voet schreef:Ik had de laminar eerst te hoog geplaatst volgens Max. Die heeft mij geholpen om het ding juist te plaatsen (enfin, hij heeft hem geplaatst, ik heb helpen vasthouden... ) Het gevolg is dat ik nu meer wind heb dan toen hij "verkeerd" stond. De duo krijgt nu de volle laag, en plakt vanaf 140 km/uur letterlijk tegen de topcase. .
@ Leo,
Indien je wens dat ze terug op de vorige stand word geplaatst is dit geen enkel probleem hoor, als dit voor jou beter is plaatsen we ze wel terug op die plaats
Max
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
@Max,
Beter is beter, maar 't was niet ideaal h? Max. Ik ga toch maar eerst eens proberen met een hogere ruit. De bedoeling is om er in de zomer mee naar de Ard?che te rijden, duo met mijn zoon. En 't is natuurlijk de bedoeling om ginder toe te komen met een hele zoon, niet met een halve platgedrukte. Ik heb maar ??n zoon ziet ge, hij moet nog effe heel blijven als het kan .
Ik weet dat ik op je kan rekenen Max, als aanvulling van mijn twee linkerhanden is het nuttig om weten dat er in Wezemaal een paar behulpzame rechterhanden wonen !
Spijtig dat Seabiker nog geen windtunnel in zijn garage heeft staan, dan konden we voor elke lengte en breedte van de motards en duo de ideale ruithoogte met of zonder laminar berekenen.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
er is nogal wat variatie aanwezig op de markt voor een verhoogde ruit voor op onze FJR
Ikzelf heb reeds Ermax uitgeprobeerd (ruit met flip) maar vond die niet echt ideaal en rij nu rond met een MRA ruit ( www.mra.de ). Deze verhoogde ruit uit twee delen is niet de mooiste maar tot nog toe voor mij en mijn duo de beste.
Misschien moeten we eens een bij??nkomst organiseren waarop we elkaars ruit en eventueel andere assecoires (corbin, voetsteunverlaging, ...) even kunnen demonteren en op iemand anders FJR monteren die daardan even kan mee proefrijden
Ben ook ge?nteresseerd, hoe meer zielen hoe langer sleutelplezier. Misschien best nummertjes plakken op elk onderdeel, anders rijden we allemaal naar huis met iemand anders zijn toeters en bellen.
Wie stelt er een datum voor ?
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.