Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19 mei 2005, 20:00
door den R1 zot
Regen Regen Regen!

Geplaatst: 19 mei 2005, 20:03
door Big Jomb
H? Gunner,


Ik denk dat je tot het weekend zal moeten wachten voor regen, maar deel ons alvast je ervaringen mee, we zijn benieuwd.

Slukes,


Johan

Geplaatst: 04 jun 2005, 17:10
door Gunner
Hoy, de dure rearwheel hugher is momenteel goed en uitvoerig getest geweest :roll:
Zijkoffers, enkel nog een klein beetje vuil niet meer als vroeger :lol:
Laarzen en broek = proper :wink:

Aangezien er achteraan niets is veranderd is de topkoffer nog steeds zeer smerig, 'k vond gisteren zelfs mijn slot niet direct onder al de modder :!:

Dus de test is goed (nu nog de prijs :!: :!: :!: )

Greetings
Dr

Geplaatst: 05 jun 2005, 00:29
door den R1 zot
Goed om horen Gunner!
Wel spijtig van al dat freeswerk en de dure prijs die je ervoor moest betalen. :?

In Duitsland zouden ze deze ook hebben voor onze FJR in de Hein-Gericke shop (Aachen).

Nu nog een goede prijs vinden voor een groeps aankoop.

En natuurlijk een langer spatbord om ons topkofferslotje proper te houden. Want zoals je zegt, das niet normaal hoe daar het vuil .....

Tips zijn welkom he mannen!

Greotjes,

den R1 zot

Geplaatst: 05 jun 2005, 08:49
door fjrMarcel
Jo demannen,

Men kan mischien een rubberen spatlapje over het slotje hangen. :idea: :D :wink:

Geplaatst: 05 jun 2005, 10:58
door Julle
Ik heb al geprobeerd met een rubberen spatlapje maar heb momenteel een beter resultaat met een dun alu plaatje waarmee ik de GIVI bagagedrager zo een 7 cm verleng. Het is gewoon te plaatsen tussen het rekje en de koffer.
Julle

Geplaatst: 06 jun 2005, 17:33
door karl
Ik heb gewoon mijn spatbord afgesneden tot bovenaan.
'k Heb geen last meer van vuile slotjes.
Het slijk vliegt nu veel hoger.
Tegen dat het zich aan de moto wil kleven, ben ik al vertrokken.

Geplaatst: 07 jun 2005, 12:34
door PC800
Julle schreef:Ik heb al geprobeerd met een rubberen spatlapje maar heb momenteel een beter resultaat met een dun alu plaatje waarmee ik de GIVI bagagedrager zo een 7 cm verleng. Het is gewoon te plaatsen tussen het rekje en de koffer.
Julle
Andere oplossing vanwege het vuil worden van topkoffer handvat/slot.
Over smaak valt niet te twisten. Effectiviteit en esthetiek gaan niet altijd samen. Ik heb de onderstaande "verlenging" gemaakt.
Topkoffer en duo/achteropsel zijn nooit meer vuil geworden van opspattend straatvuil :D :D .

Afbeelding

Uiteraard is zo een verlenging maar ??n sticker waard
Afbeelding

Geplaatst: 07 jun 2005, 17:17
door Julle
Volledig akkoord Ruud als je schrijft dat effici?ntie en estethiek niet altijd samen gaan. Ik was begonnen met het idee dat ik niet wou inboeten op het estetische en ben dan naar alternatieven gaan zoeken zoals rubberen lapje en nu aluplaatje. Het jongste resultaat is bevredigend maar nog niet 100%. Ik zoek dus verder en wie weet zal ik vroeg of laat verplicht zijn om voor uw oplossing te kiezen maar zolang er leven is, is.............en je weet wel.

Julle

Geplaatst: 07 jun 2005, 17:20
door Julle
Sorry voor het foutje "estetische" moet natuurlijk zijn "esthetische"
Julle

Geplaatst: 07 jun 2005, 18:50
door den R1 zot
Zo lelijk is dat toch niet.

PC800, dat heb je toch mooi gedaan.
Kom op vertel!
Hoe heb je het gedaan? :lol:

Groetjes,

den R1 zot

Geplaatst: 07 jun 2005, 18:57
door Big Jomb
Beste PC800,


Laat even weten hoe je dat gedaan hebt, want ook ik ben het beu om altijd mijne topcase en achterzijde te moeten kuisen? :x

Ben curieus :?: :?: :?:

Slukes :arrow:

Geplaatst: 07 jun 2005, 20:36
door PC800
@ Julle,
zo'n verlenging staat misschien wel met andere uitlaten :wink: :D .
Zoals je weet rij ik iedere werkdag en dan gaat het vervuilde handvat/slot heeeel erg snel irriteren, evenals een lapje of plaatje bij het slot.

@ Big Jomb
@ JvuxR1
Men gaat voor een kop koffie naar de dealer.
Op een gunstig moment vraag je of er nog ergens een spatbordverlenging van een Diversion 600 of 900 ligt.
Die ga je eerst "passen" op je eigen FJR.
(let hierbij met name op de aansluiting v.w.b. de ronding)
Afbeelding
Indien redelijk passend dan volgt overleg over de prijs. Uiteraard heb ik het als zuinige Ollander voor niets mee kunnen krijgen :D .
Vervolgens neme men een (blik)knipschaar waarmee de verlenging wordt ingekort op een, naar eigen keuze, aanvaarbare lengte. (ik heb dat gedaan boven de reflector die op de verlenging zat, zie foto).

Indien je de verlenging NIET inkort ziet het er ongeveer zo uit:
Afbeelding

Vervolgens moet de zijkant nog op maat gemaakt worden om in lijn aan te sluiten op de bestaande zijkant van onze FJR. Ook dit is geknipt met een blikknipschaar.
Afbeelding

Afschuren om de "geknipte" kant strak te krijgen en af te ronden.

De bestaande 2 reflectorgaten doorgeboord. En eveneens een gaatjes gemaakt aan iedere zijkant.
Het geheel zit dus vast met 4 boutjes.
Om toch de reflector te benutten heb ik ervoor gekozen deze "bovenop" te monteren.

Totale kosten:
niks, nada, noppes (buiten 1 uur eigen tijd)
Levertijd: 5 minuten :wink:
Maar uiteraard ziet het er niet zo gelikt uit als zo'n rearwheel-hugger :D

P.S.
Volgens welingelichte bronnen zou het ook mogelijk zijn om de achterspatbordverlenging van een Thundercat te gebruiken. Daarvan kunnen er ook bij de dealer liggen omdat die Thundercat-jongens dat er meestal als eerste afhalen.

CU Ruud

Geplaatst: 07 jun 2005, 22:31
door Julle
Toch ne fijne stielman (zoals ze dat in Belgi? zeggen en schrijven) die Ruud he mannen.

Julle

Geplaatst: 08 jun 2005, 12:08
door den R1 zot
Bedankt voor de uitleg PC800!

Ik zou dat in combinatie doen met de huger.
Mijn enkeltjes worden snel nat door het achterwiel en mijn topkoffer ziet er niet uit bij het minste buitje. :x

Ik zal eens polsen bij de dealer later deze week.

Groetjes,

den R1 zot

Geplaatst: 09 jun 2005, 19:56
door stropke
zoals je ziet is ruud wel zeer vindingrijk,zo reed hij rond in oostenrijk :D
Afbeelding

groeten uit gent
stropke :lol:

Geplaatst: 09 jun 2005, 20:26
door Firechief
Stropke,

als je foto's upload naar de site, best resolutie aanpassen naar 640X425 of iets in die aard. Heb het eventjes aangepast :wink:

Firechief