Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28 jan 2005, 13:11
door FJR-Freak Max
Nonde nonde miljaar, weer is vergeten in te loggen :oops: maar allee nu weten ze hier dat het van mij komt he :twisted:

Max 8)

Geplaatst: 30 jan 2005, 21:40
door Vlootje
@ Erik

Deze namiddag in de club eens kunnen testen: opblokken van een
verhoogde, gewone en verlaagde FJR.
Man, ik zou zeggen, twijfel niet, verhoog em en het opblokken gaat stukken makkelijker.

Willy

Geplaatst: 02 feb 2005, 13:53
door ARTHUR
seabiker schreef:@ erik,

Verhogingssetjes zijn te verkrijgen in het clubhuis. Liggen in stock.
Wat kosten die dingen? Zijn er verschillende hoogtes verkrijgbaar? Welke?
Een hoogte verstelling voor op mijn WP's kost mij 95? mss dat een verhogingssetje een goedkopere oplossing is. Na al de pro's en contra's hier ben ik wel nieuwsgierig van het resultaat gaat zijn.

Geplaatst: 02 feb 2005, 16:56
door seabiker
@ Arthur,

Verhogingssetje kost 27? (28mm-30mm) en is op stock in het clubhuis.

Geplaatst: 02 feb 2005, 21:10
door ARTHUR
seabiker schreef:@ Arthur,

Verhogingssetje kost 27? (28mm-30mm) en is op stock in het clubhuis.
Goed zo, ik spring eens binnen.

Geplaatst: 07 feb 2005, 18:04
door wally
@ Francis,
we komen dit w.e. onze bestelde spullekes (+ die van Neeke) ophalen. Kan je ook 1 verhogingsset voor ons apart houden ?
Reeds bedankt en tot w.e.
groetjes,
Wally en sus

Geplaatst: 07 feb 2005, 18:59
door seabiker
@ wally,

ok, alles ligt klaar!

Geplaatst: 18 feb 2005, 02:40
door ARTHUR
Het verhogingssetje dat ik vorige week kocht staat te koop: 20? (wel zelf komen afhalen) ??n week mee gereden......bijna als nieuw :lol:

Geplaatst: 18 feb 2005, 09:36
door Johnny
@ arthur
hoe komt het :?:

Geplaatst: 18 feb 2005, 12:41
door ARTHUR
trukker-fjr1300 schreef:@ arthur
hoe komt het :?:

Ik heb voor en achter WP vering op mijn motor zitten, ik heb het verhogingssetje op mijn motor gezet en hem terug laten afstellen bij de mensen van WP zelf(in mol). Ik heb er een kleine 1000km mee gereden en de motor doet het beter zonder verhogingsset. Als je dan toch iets aan de vering wil doen(zeker met duo) kun je beter voor andere(lees betere) vering kiezen(dit is goedkopen dan je denkt) ipv aan de geometrie van je motor te prutsen.

Geplaatst: 18 feb 2005, 16:32
door den R1 zot
Dank u Arthur!

Er is degelijk niets mis met de geometrie van onze FJR.
Het is eerder het ventje dat erop zit. :lol:

Groetjes,

den R1 zot

Geplaatst: 18 feb 2005, 17:05
door ARTHUR
Op deze foto van mijn cbr zie je de regelbare hoogte regeling(1,5cm max) dit geeft een groot verschil ivm stuur, remmen, grip. Maar omdat onze FJR geen motor is waar je extremen mee gaat zoeken op het circuit, zou ik zeggen laat het beestje voor wat hij is, de jongens van yamaha zelf zullen wel best weten hoe ze de fjr moesten maken, en moest een verhoging noodzakelijk geweest zijn hadden zij het er wel onder gezet.
Als er dan toch mensen zijn die het verhogingssetje aanschaffen omdat ze hun motor niet kunnen opbokken(mijn vriendin 1.64m 58kg kan het wel) kunnen deze beter een andere oplossing(lees betere) zoeken.
vb: bok inkorten.(of meer bokes eten)
Ieder doet hier natuurlijk zijn eigen goesting mee.


Afbeelding

Geplaatst: 18 feb 2005, 17:14
door den R1 zot
Is de WP achteraan multi-instelbaar?

Veervoorspanning.
uitgaande demping.
ingaande demping.

And last but not least : heb je nog steeds de simpele stelknop hard/soft?

Groetjes,

den R1 zot

Geplaatst: 18 feb 2005, 17:34
door ARTHUR
JvuxR1 schreef:Is de WP achteraan multi-instelbaar?

Veervoorspanning.
uitgaande demping.
ingaande demping.

And last but not least : heb je nog steeds de simpele stelknop hard/soft?

Groetjes,

den R1 zot
Voor heb ik een andere veer(progressief) en andere shims en olie, de vork blijft de zelfde.
Achter heb ik een EMU met pr?-load adjuster, hier is de veervoorspanning en de uitgaande demping regelbaar, ik heb wel andere shims voor de ingaande demping laten steken(iets zwaarder) de veer is op gewicht (100kg voor mij). Je kunt ook een BACC demper nemen daar is de ingaande demping wel verstelbaar........maar er hangt ook een ander prijskaartje aan. Voor straat gebruik heb je die niet nodig....geloof me. De motor wordt bij de mensen van wp afgesteld(basis) en ze geven je nog tips voor het aanpassen(persoonlijk) van je vering. Ik rij bijna altijd met de basis WP afstelling....werkt perfect :D

gtrzz

Geplaatst: 18 feb 2005, 21:49
door den R1 zot
Thanks Arthur! :D

En inderdaad, de extremen houd ik ook voor het circuit.
Ik had in een eerder berichtje ook al vermeld dat verhogen niet zo'n goed idee was, maar ja ........ :wink:

Alvast bedankt voor de nuttige tips!

groetjes,

den R1 zot

Geplaatst: 18 feb 2005, 22:04
door erik
Zeg Arthur , mag ik bij gelegenheid eens in de leer gaan bij je vriendin ?
'T is maar om m'n FJR te leren opbokken ! :lol:

groetjes ,
Erik

Geplaatst: 18 feb 2005, 22:10
door den R1 zot
Eerst bokes Erik, eerst de bokes! :D

Daarna pas naar de vriendin vragen.

Hihi.

Groetjes,

Geplaatst: 19 feb 2005, 09:24
door erik
Misschien ook een zinnige tip . :lol:

Erik

Geplaatst: 19 feb 2005, 10:55
door FJRboy-dirk
bokes met choco misschien :D :wink:

Geplaatst: 19 feb 2005, 14:55
door PC800
erik schreef:............................'T is maar om m'n FJR te leren opbokken ! :lol:

groetjes , Erik
Wie niet sterk is moet slim zijn :D