Hallo,
op deze site http://www.pcyellow.be/detailgps.php?prev_id=36 vindt ge helemaal onderaan bij "ppc plugs"
de prijs van de verschillende soorten pluggen voor externe aansluiting.
Daar staan zowel de standaard pluggen (voor alle gebruik, net zoals in de auto) als de waterdichte gewone en mini versies, die ik op de motor heb geplaatst.
Waarom deze miniversie?
Ten eerste, omdat ik enkel mijn gps hierop wou aansluiten (zie spiraalkabel eerste foto) en ten tweede, omdat ik toen dacht dat er te weinig plaats was voor de normale versie. Later bleek dat er voldoende ruimte is. Ik ga zelfs overwegen om een bijkomende "normale" stekker te plaatsen, waar een zwaardere zekering insteekt, waardoor ik deze kan gebruiken voor bv. startkabel of luchtpomp.
Reeds 2 jaar staat die stekker erop en de motor wordt, winter / zomer, in alle weersomstandigheden gebruikt. Tot op heden heeft deze stekker me nog nooit n de steek gelaten. Verschillende andere motorrijders hebben deze, en ook de "normale" versie geplaatst en rijden er probleemloos mee rond.
Ik kijk naar mijn portomonee, waarom 80 euro betalen voor een originele stekker terwijl je voor ongeveer 10 euro een stekker hebt die hetzelfde werk verricht? Althans, zo denk ik hierover.
Zo heb ik ook de stroomtoevoer naar de gps volledig zelf ineen geknutseld (spiraalkabel) voor de som van +/- 8 euro, terwijl die origineel (rechte kabel) veel meer kost.
Greetz,
Serge
installatie optimate III
Moderator: Abeloos
filo schreef:hey dartagnan,is dit een standaard van yamaha?
kan men daarop direct een optimas aansluiten of moet men een koppelstuk ?
Gaat deze voor een gps ?![]()
den filo
Ps :wat kost die ongeveer van yamaha ?
De stekker zoals die van Serge is ook diegene die je bij Louis kunt kopen tegen de prijs van 9,75?/stuk.
Groeten,
Seabiker