Pagina 2 van 3

Geplaatst: 07 jun 2005, 22:27
door Julle
En voor jou nog eens in je achtertuin

Julle

Geplaatst: 08 jun 2005, 17:49
door speedy1
Yo mannen,

Even ove de prijzen van de Z6, bij Jo's motorsport in Buggenhout leggen ze er deze banden op voor 377 Euro's per set. Dan is het verschil wel niet zo groot meer.

Greetz

Speedy

Geplaatst: 08 jun 2005, 17:58
door Big Jomb
@ Speedy,


Geen groot verschil meer :?: :?: :?:

? 377 - ? 250 set Bridgestones = ? 127, dit is nog een heel groot verschil op een totaalbedrag van ? 377 :!: :!: :!:

Ge moogt mij het verschil gerust geven zunne, maar soit, wat zijn jouw ervaringen van de Metzeler?

Slukes

Geplaatst: 08 jun 2005, 18:28
door Polarend
ik heb mijn mzroadtec voor en achterband voor 370euroke

groeten pol

Geplaatst: 09 jun 2005, 08:54
door Mark
Kan misschien iemand (de uitslag) van die bandentest plaatsen? Ben erg nieuwsgierig....


Grtn, Mark

PS prijs via www.debandenman.nl is 280 Euro voor een set Roadtec ?f Pilotroad, maar da's in Nederland, misschien dat het in Belgie toch iets anders is

Geplaatst: 09 jun 2005, 19:36
door stropke
bij lammens motors in wetteren :metzler z6,bt 020,bt 014 enz.... 275? voor en achterband :D

groeten uit gent
stropke :lol:

Geplaatst: 09 jun 2005, 20:12
door fjr1300guy
ik zou gewoon bij BTO2O blijven
ik zelf rij ook tot op het kantje en mag van deze band zeker niet klagen :P :P

Geplaatst: 18 jun 2005, 06:13
door sppedy1
Hallo Big jomb,

Met Metzler heb ik enkel ervaring op mijn vorig machien Nl fazer 1000. Daar lagen MZ4's op en in begin zijn die ok. Wanneer ze bijna versleten zijn neemt de grip ehter zienderogen af. Vooral de voorband vond ik niet echt meer te vertrouwen.

Dat moet ik zeggen dat met een BT020 niet het geval is. Over het algemeen zou ik voor BT020 kiezen t.o.v. de MZ4 omdat de BT beter is bij regenweer.

Als wat je daar opnoemt inderdaad de prijs van een setje BT is dan is er inderdaad nog een groot verschil. Ik ga die prijs efkes voorleggen aan mijne dealer.

Alvast bedankt


Speedy

Geplaatst: 06 aug 2005, 20:46
door speedy1
Hallo gasten,

Efkes een vraagje : ik heb Pirelli Diabolo Strada's laten steken maar ik kan nergens vinden wat de optimale bandendruk moet zijn. Weet iemand dit ? Momenteel heb ik 2.5 voor en 2.8 achter.

Bedankt

Speedy

Geplaatst: 07 aug 2005, 12:57
door Gobelijn
Aha, is dat verschillend als je een ander type band steekt ? Weeral iets bijgeleerd. En ik heb die Diabolo's ook steken dus ben ik ook benieuwd.
Die pirelli's geven mij trouwens ongeveer hetzelfde rijgevoel als de road-attack van continental. Ik heb wel de indruk tot hiertoe, dat ze wat langer zullen meegaan.

Geplaatst: 07 aug 2005, 19:40
door Big Jomb
Ha de mannen,

Vorige week heb ik een nieuwe achterband geplaatst, mijne bandenboer (Willems Herk-de-Stad) raadde mij de Michelin Pilot Road aan, een band die ik al kende vanop mijne vorige motor Ducati ST 2 en die mij altijd heel veel vertrouwen heeft gegeven, ook omdat deze band een goede prijs/kwaliteit garandeert :) :) :)

Ik ben even in mijn archief van facturen gedoken, voor de Duc betaald ik destijds ? 175, nu voor een groter maatje ? 187, want goed meeviel denk ik :?: :?: :?:

Hij vondt ook dat mijn BT 020 n te snel versleten was, dit na 5500 km, en dit terwijl ik niet echt een sportieve rijder ben, de voorband kon nog een 4000 ? 5000 km aan.

Over de nieuwe Continental Road Attack was hij ook te spreken, op voorwaarde dat je niet te zwaar beladen of met duo rijdt, dan slijt hij snel. Het is een zachte band die goed kleeft, maar zachter is minder lange levensduur :!: :!: :!:

Ik ben benieuwd hoe de Michelin zich zal gedragen, ben juist terug van 5 dagen Oostenrijk, 2750 km gedaan en nog geen slijtage te merken, dit in tegenstelling tot de BT 020.

Ik volg jullie ervaringen met de Metzeler Z6 en de Pirelli Diablo Strada op de voet, want deze interesseren mij ook als eventuele volgende band :D :D :D

Slukes

Banden

Geplaatst: 08 aug 2005, 08:52
door webcommerce
Hoi Speedy,

Ik heb ook een dikke 9000km gereden met de BT020... Heb nu Metzeler Z6 B laten plaatsen en deze zijn stukken beter! Veel meer grip op nat wegdek, makkelijker insturen en na 5000 km nog weinig of geen zichtbare slijtage.
Bij mij geen BT020 meer.

Groetjes

Geplaatst: 08 aug 2005, 13:20
door dirkske
Bandendruk FJR : vooraan 2.5 , achteraan 2.9 (ik heb zelf 3.0 bar achteraan gezet)
Ik heb ook de Diablo Strada's liggen, nu toch al 7000km, na een aantal regenritten heb ik m??r vertrouwen in deze band dan de Pilot (op nummer 3) en de BT-020 (op nummer 2).
Da's mijn persoonlijk favoriet lijstje.



Qua bandendruk : REGELMATIG controleren, in koude toestand, zeker geen weken met wachten. Een paar honderd gram druk is merkbaar te voelen, zeker vooraan.

Geplaatst: 09 aug 2005, 18:36
door speedy1
Hoy mannen,

Inderdaad, die Pirelli's zijn stukken beter in het nat dan een BT020. Zeker de voorband is niet te vergelijken. Hij stuurt veel makkelijker in en ze zijn veel vlugger en beter doorwarmd naar de randen toe
.
Nu nog even afwachten wat ze gaan doen kwa levensduur. Ik hou jullie op de hoogte.

Greetz

Speedy

METZ z4 en Z6 alleen ter info

Geplaatst: 08 okt 2005, 13:23
door ynimmie
kijk eens op deze site,misschien helpt het om uw keuze makelijker te maken.
Kwil hier zeker nie de mensen bang maken(kheb ze zelf op liggen de METZ Z6)maar kwas toch geschroken.



http://www.southbayriders.com/forums/sh ... post140539

http://www.fjrowners.ws/discus/messages ... 1112629809

http://www.fjrowners.ws/discus/messages/26/19957.html

Zelfde problemen met den METZ Z6 hier in Portugal.
als er mensen die foto's willen zien van gescheurde METZ Z6 met een paar duizend KM erop vraag het maar.
Het ook na te lezen op het FJR forum portugal(een 10 tal mensen die met gescheurde of waar de stalen bedrading los komt aan de binnen kant,met een paar duizend KM)

vele groeten vanuit het nog steeds zonnige ESTORIL(PORTUGAL)

Geplaatst: 08 okt 2005, 14:19
door Peet
Sportieve rijstijl en toch 10000 km met een achterband ? Dat verbaasd me ! Ik wou dat ik ook eens zo veel kilometers haalde met een band !

Geplaatst: 10 nov 2005, 07:47
door Walrus
Misschien voor de grensbewoners ook wel interessant om te weten dat Ligt Motorbanden in Oisterwijk (omgeving Tilburg) in Nederland in de eerste drie maanden van 2006 een set Bridgestone BT-020-N levert voor ? 250,00, inclusief monteren, balanceren en nieuw ventiel.
Deze prijs is gebaseerd op losse wielen. Moeten zij de wielen demonteren en opnieuw monteren dan geldt een meerprijs van ca. ? 25,00.
Je kunt eventueel de banden al aanschaffen en later in het jaar gratis laten monteren tegen overlegging van het aankoopbewijs.
Toon

Geplaatst: 10 nov 2005, 08:51
door FJR-Freak Max
Walrus schreef:Misschien voor de grensbewoners ook wel interessant om te weten dat Ligt Motorbanden in Oisterwijk (omgeving Tilburg) in Nederland in de eerste drie maanden van 2006 een set Bridgestone BT-020-N levert voor ? 250,00, inclusief monteren, balanceren en nieuw ventiel.
Deze prijs is gebaseerd op losse wielen. Moeten zij de wielen demonteren en opnieuw monteren dan geldt een meerprijs van ca. ? 25,00.
Je kunt eventueel de banden al aanschaffen en later in het jaar gratis laten monteren tegen overlegging van het aankoopbewijs.
Toon
@ Toon,

Bedankt voor deze info en zoals je al zei kunnen de mensen die kort in de omgeving van Oisterwijk wonen hiervan gaan profiteren :thumbleft:

Max 8)

Geplaatst: 10 nov 2005, 11:25
door Walrus
Voor ge?nteresseerden, houdt deze website in het oog: http://www.ligt-banden.nl
Toon

Geplaatst: 10 nov 2005, 12:20
door Julle
Bedankt Toon,
Voor mensen die in de buurt wonen mss interessant al kun je voor 250.00? zowat overal in Belgie al een setje BT020 kopen. De BT020 is ondertussen al voorbij ge?volueerd door andere merken.
Voor diegenen die in de Franse grensstreek wonen is het interessant te vermelden dat de prijzen in Frankrijk heel wat voordeliger zijn dan hier bij ons
Julle