Pagina 8 van 9
Geplaatst: 10 nov 2006, 23:56
door edje
Ha de mannen...
Ik heb wel een verklaring. Ik heb vroeger, in een vorig leven, lange tijd in een garage gewerkt.
Als er een job binnenkwam die we niet graag deden of waar eventueel technische moeilijkheden konden bij optreden zegden wij ook dat het lang ging duren in de hoop dat de klant ging wandelen zodat we de job rustig en zonder "pottekijkers" konden uitvoeren.
Grtjs

Geplaatst: 12 nov 2006, 11:36
door benny
Edje,
Ik denk dat ge op dit moment de juisten uitleg gegeven hebt

Geplaatst: 13 nov 2006, 17:14
door erik
Hoelang heb je nog recht op die TPS-terugroepactie ?
Ik bedoel , moet dit snel binnen een bepaalde tijd gebeuren of heb je nog wat tijd ? Kan dit verjaren ?
Geplaatst: 13 nov 2006, 18:05
door fjr.silver.nkt
TPS
die terugroep actie blijft
zolang je de brief die je hebt aangekregen bijhoud want die moet je afgeven bij het vervangen
daar staat trouwens ook het chasisnummer van je motor op
het is ook zo dat het plastieke batchke da kaartje ( grote van een bankkaart ) van Yamaha( garantie)
krijg je bij aankoop en zou moeten doorgegeven worden bij verkoop
als je dat nog hebt je overal waar yamaha wordt verkocht kan laten uitvoeren
enfin da hebben ze mij toch verteld bij de dealer
grtjs
walter
Geplaatst: 13 nov 2006, 18:43
door edje
Ikke gewoon gebeld naar de dealer, afspraakske gemaakt, tps'ke vervangen, geen papieren gevraagd door de dealer en da kaartje heb ik niet gekregen toen ik de mijne begin dit jaar gekocht heb.
Toffe mensen bij
AMC in Stabroek
Grtjs

Geplaatst: 22 nov 2006, 11:48
door PC800
Zojuist brief ontvangen van Yam-NL om contact op te nemen met dealer.
Beter laat dan nooit.
CU ruud
Geplaatst: 23 nov 2006, 17:03
door spider
Dit is het mailtje dat ik kreeg van rudax ,dus mijn tps moet niet vervangen worden ik ben ??n van de gelukkige die er niet bij hoort
Jullie motorfiets valt er (gelukkig) net buiten.
Voor het type RP116 dienen we de TPS te vervangen tot en met chassisnummer dat eindigt op 3138, dus dienen we de tps op jullie moto niet te vervangen. Van zodra de moto is binnenkomt voor iets anders kunnen we dit eventueel nog wel is checken op de moto zelf.
Mvg,
Dani?l
Rudy
Geplaatst: 07 jan 2007, 01:40
door Dream
Hoi allen,
Ik had beloofd iets te laten weten
Heb dus opnieuw mijn TPS vervangen onder de noemer " terugroepactie " er zat reeds een 46 in heb ik gemerkt sinds zomer 2005 en nu dus terug door een 46 vervangen, alles ok
Wat ik wel nog wil meegeven, ik had eerst de instelling bekeken die stond op 16 - 100
Ik had de TPS nu ingesteld op 15 - 100 omdat ik anders 16 - 101 bekwam, volgens het werkplaatshandboek moeten de waarden liggen tussen
15 - 17 en 98 - 100
Wat merkte ik onmiddelijk op bij vertrek met de motor nu ingesteld op 15, de motor gaf me geen goed trekkend gevoel, jawel en het is zeker geen gedacht, 1? minder kon dit bijna niet geloven aangezien je gas geeft het toerental toch omhoog gaat en de waarde dus ook, enfin ik vond het beter met de vorige TPS erin, 'k heb zo'n 2 weken gereden en daarna toch effen geprobeerd de TPS opnieuw bij te stellen, 't was kantje boortje maar heb hem uiteindelijk toch kunnen instellen op 16 - 100, mijn oude waarde dus, onmiddelijk voelde ik het verschil bij vertrek, 't was terug als voorheen prima dus, nogmaals het is geen gedacht h?
Ik wil dit maar meegeven, begrijp zelf niet goed dat dit op die 1 en graad op aan komt maar zo zie je maar, mss zijn er nu ook mensen die hem laten vervangen hebben en hetzelfde gevoel hebben als ik, wel dan weet je nu hoogst waarschijnlijk de reden h?
Groetjes, Dream
Geplaatst: 07 jan 2007, 10:23
door Kujaku
Dag
Zal er eens werk moeten van maken om mijn FJR binnen te doen.
Weet iemend hoelang die terugroepactie geldig is?
Groeten Kujaku
Geplaatst: 07 jan 2007, 10:56
door M&M
Mijnen dealer AMC had gezegd tot eind 2006 maar volgens mij hangt het af van wanneer je den brief krijgt
Zou toch niet te lang wachten want probleem is dat den dealer van de YAM z'n centen moet krijgen en als die zeggen dat de aktie voorbij is....
M&M
Geplaatst: 07 jan 2007, 11:33
door Dream
Dag Filip,
Ik denk dat die brief wel geldig blijft, maar toch zoals M&M ook aangeeft ........
Zou het nu toch ook niet maanden laten liggen, je kan bvb stellen, ik opteer om met deze motor 10 jaar te rijden, wanneer de TPS stuk is bvb na 5 jaar ga ik samen met de brief binnen om deze onder garantie te laten vervangen
Ik geef nu wel een extreem voorbeeld, maar je begrijpt wel dat waarschijnlijk deze praktijk niet zou lukken
Groetjes, Dream
Geplaatst: 07 jan 2007, 11:44
door TOMH
Mijn TPS is ook nog niet vervangen,
nog 2000 km. en dan doet hij het samen met een groot onderhoud.
Maar mijn dealer heeft wel onlangs gebeld om mijn km-stand te vragen.
waarschijnlijk om ??n of ander formulier in te vullen voor YAMAHA denk ik.
Tom

Geplaatst: 07 jan 2007, 18:59
door FJRudi
Dream schreef:Hoi allen,
Ik had beloofd iets te laten weten
Heb dus opnieuw mijn TPS vervangen onder de noemer " terugroepactie " er zat reeds een 46 in heb ik gemerkt sinds zomer 2005 en nu dus terug door een 46 vervangen, alles ok
Wat ik wel nog wil meegeven, ik had eerst de instelling bekeken die stond op 16 - 100
Ik had de TPS nu ingesteld op 15 - 100 omdat ik anders 16 - 101 bekwam, volgens het werkplaatshandboek moeten de waarden liggen tussen
15 - 17 en 98 - 100
Wat merkte ik onmiddelijk op bij vertrek met de motor nu ingesteld op 15, de motor gaf me geen goed trekkend gevoel, jawel en het is zeker geen gedacht, 1? minder kon dit bijna niet geloven aangezien je gas geeft het toerental toch omhoog gaat en de waarde dus ook, enfin ik vond het beter met de vorige TPS erin, 'k heb zo'n 2 weken gereden en daarna toch effen geprobeerd de TPS opnieuw bij te stellen, 't was kantje boortje maar heb hem uiteindelijk toch kunnen instellen op 16 - 100, mijn oude waarde dus, onmiddelijk voelde ik het verschil bij vertrek, 't was terug als voorheen prima dus, nogmaals het is geen gedacht h?
Ik wil dit maar meegeven, begrijp zelf niet goed dat dit op die 1 en graad op aan komt maar zo zie je maar, mss zijn er nu ook mensen die hem laten vervangen hebben en hetzelfde gevoel hebben als ik, wel dan weet je nu hoogst waarschijnlijk de reden h?
Groetjes, Dream
vorige week is de mijne vervangen, ook op 16 ingesteld en dat bleek volgens dealer nogal belangrijk te zijn. Heb zelf gezien dat dit wel iets is voor fijngevoelige vingers, niet zo van die bouwvakkersklompen
Rudi
Geplaatst: 08 jan 2007, 18:08
door Dream
Haha Rudi,
Normaal valt dat wel mee hoor, bij de 1 ste die ik vervangen heb was het een fluitje van een cent, die 2 de was iets moeilijker omdat ik kost wat kost de waarden terug op 16 - 100 wou krijgen
Ik heb er nog eens diep over nagedacht en kwam uiteindelijk ook tot de conclusie dat het wel belangrijk was, zelfs die ene graad, 1 graad betekent
zoveel ohmse weerstand meer of minder en de sensor is dan weer gekoppeld aan de ECU, die wil waarschijnlijk de standaardwaarde zien
Het probleem toen ik op 15? stond deed hem vnl voor aan het rode licht, tijdje op stationair draaien en toen ik moest aanzetten gromde de motor zo raar en op de gasstand waarmee ik altijd vertrek, trok die niet zoals voorheen en had zelfs het gevoel dat hij ging stilvallen waardoor ik meer gas moest geven, ik heb dan ook het toerental verhoogd naar 1300 tr/min
Allemaal dus duidelijke kenmerken die je u niet zo maar voorsteld en toch wel duiden op de belangrijkheid van de ingestelde waarde, zoals ik reeds zei na de aanpassing toerental terug op 1200 tr/min alles ok
Groetjes, Dream
PS : Ik weet dat er mensen zijn waarvan deze topic ferm op hun zenuwen begint te werken, dat mag h?, ik raad dan ook aan dit niet te lezen

voor de anderen die wel interesse hebben wil ik deze dingen enkel meegeven uit technisch oogpunt en dat kleine dingen ook heel belangrijk kunnen zijn( zowel in omvang als in afstelling of waarde, blijkt hier des te meer )
Geplaatst: 06 mar 2007, 17:44
door blackie
FJRrider38 schreef:We kunnen hieruit besluiten dat alle modellen van 2002 tot 2005 betrokken zijn.
neenee, de mijnen is van 2003, model 2002, en is een ARP 042.... en deze moeten niet terug

Geplaatst: 26 mar 2007, 21:04
door den R1 zot
Mijn brommerke is eindelijk binnen geweest voor die TPS.... aktie zeg maar en onderhoud.
Aw?l se....... als hij nu koud is dan draait ie op helf zeven...
Stationair toerental verhogen helpt niet..... enkel als hij warm staat draait ie normaal.
Mag ik de oude terug a.u.b. ? Daar was niks mis mee ... maar nu...
Ik vrees dat ik terug naar de dealer mag gaan....
Geplaatst: 26 mar 2007, 22:33
door Magneto
den R1 zot schreef:Mijn brommerke is eindelijk binnen geweest voor die TPS.... aktie zeg maar en onderhoud.
Aw?l se....... als hij nu koud is dan draait ie op helf zeven...
Stationair toerental verhogen helpt niet..... enkel als hij warm staat draait ie normaal.
Mag ik de oude terug a.u.b. ? Daar was niks mis mee ... maar nu...
Ik vrees dat ik terug naar de dealer mag gaan....
Wij zijn ook terug moeten gaan om die TPS te laten bijstellen .....
na dat de TPS was vervangen was het verbruik als een komeet gestegen

extra aandacht aan besteed na tip van de max

alvast bedankt daarvoor.
Na herafstelling denkelijk terug op normaal pijl (afhankelijk van de rijstijl

)
Geplaatst: 27 mar 2007, 19:55
door witse
De mijne staat ondertussen voor 3 keer binnen voor TPS en dan zeggen ze dat er niks mee verkeerd is , motor zuipt meer naft dan ik cola en da kan ni . Ga hem morgen terug halen en als het niet nar mijn zin is ga ik op een ander .
Grtjs Luc
Geplaatst: 27 mar 2007, 19:59
door Big Jomb
witse schreef:De mijne staat ondertussen voor 3 keer binnen voor TPS en dan zeggen ze dat er niks mee verkeerd is , motor zuipt meer naft dan ik cola en da kan ni . Ga hem morgen terug halen en als het niet nar mijn zin is ga ik op een ander .
Grtjs Luc
Magneto heeft precies hetzelfde probleem, ligt het dan wel aan de dealer

Geplaatst: 27 mar 2007, 20:08
door witse
Na her veranderen van de TPS zijn de problemen begonnen ,heb het hen ook verteld maar ze blijven beweren dat er niets mis mee is en dat de standaardinstelling de juiste is . Zal morgen het resultaat weten .
grtjs Luc