Welke helm draagt u

Tips, weetjes, etc... over kledij, laarzen, .........

Moderator: Abeloos

buske1300
75 cc
75 cc

Bericht door buske1300 »

Hoi,

Schubert C2 8) en kmoet zeggen ben daar wreed content van ,zowel comfort als geluidniveau(laag) zijn heel goed.Misschien 1 negatief kantje is het gewicht :wink:

Grtz,
Philip.
Dat rechts manivelleke bijt niet zenne,gaassss
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

Heb onlangs ook een C2 gekocht. Bij een standaardscherm op een 2003 heeft hij wel het effect van een echokamer en heb ik meer last van het lawaai dan bij mijn vorige 2 helmen (Uvex Boss 4000 en AGV)

Grtjs
:P :P :P
Abeloos
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Abeloos »

* AIROH TR1: een echt zomer / tussenseizoen helmpje. goed voor een korte rit op een vrij warme dag.

* SCHOEI Multitec:
Na twee dagen Multitec en nog maar +/- 600 km kan ik er nog niet veel over kwijt.. of toch...
Heeft voor mij een perfecte vorm, gemakkelijk te bedienen, zeer goed verluchtingssysteem, bij aankoop krijg je er half-getint vizier bij die echt wel aangenaam werkt bij zonlicht. En vooral, reeds zelf getest in de regen, perfecte antidamp werking. Dubbel-D sluiting, is wel even wennen!
Heb eerst eens rustig uitgekeken en ge?nformeerd bij RAD en heb daar een boekje met testverslag van 10 verschil. systeemhelmen gekregen.
Hieronder enkele stukken daaruit: (Multitec kwam er als beste uit)
Indien intresse om het volledige test verlag te lezen, laat iets weten, dan mail ik het door.

PLUS:
Perfecte pasvorm; compact sluitmechaniek (dubbel-D) van de kinriem; kinstuk soepel te openen en sluiten; geringe luchtweerstand; optimale geluids isolatie; zeer goede vizierventilatie; zeer goede hoofdventilatie met perfect bedienbare knop (2-standen); vizier beslaat niet; stabiele getrapte vizierblokkering; viziervergrendeling; vizier makkelijk te wisselen; brilvriendelijk; perfecte afwerking; gering gewicht; goede schokabsorbatie; stabiel metalen sluitmechanisme van het kinstuk; half getint vizier meegeleverd.

MIN:
Weinig ruimte bij kin; kinstuk moeilijker te openen met dikke handschoenen; pinlock dubbelvizier beperkt blikveld enigzins;
vizier moeilijk te openen en sluiten

CONCLUSIE:
Natuurlijk heeft ook de sportieve Shoei kleine gebreken, echte zwakke punten kent de systeemhelm echter niet. de verdiende testwinnaar kan zelf de meest doorwinterde integraaldragers overtuigen.

Specificaties:
1624 gram; buitenschaal in fiberglas; Kinsluiting; schuifmechanisme buitenzijde; Kinriemsluiting= Dubbel-D; krasvast vizier; antidamp vizier (pinlock); vizier vergrendeling; verwisselbare wangstukken; neuskapje; kinspoeiler; helmzak; vizierventilatie; hoofdventilatie.

EINDOORDEEL v/d TEST:
Schokabsorbatie/ veiligheid: 15 / 20
Pasvorm: 18 / 20
Gebruiksvriendelijk: 12 / 15
Aerodynamica en akoestiek: 8 / 10
Ventilatie en bediening: 8 / 10
Vizier: 8 / 10
Gebruiksvriendelijkheid bril: 5 / 5
Afwerking: 5 / 5
Gewicht: 3 / 5 (geen enkele scoorde beter, slechts 1 met zelfde aant. punten)
Totaal: 82 / 100

Hopende hiermee van dienst te zijn aan alle ge?ntresseerden.
Mvg, Abeloos :walk:
Afbeelding
Motorrijden is steeds een beetje reizen!
janbugel
Clublid
Clublid

Bericht door janbugel »

Naar Vanzeebroeck geweest.
Na twijfel tussen Schubert C2 en Multitec van Shoei is het uiteindelijk nog de xr1000 geworden.
Lichter en beter pascomfort.
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

janbugel schreef:Naar Vanzeebroeck geweest.
Na twijfel tussen Schubert C2 en Multitec van Shoei is het uiteindelijk nog de xr1000 geworden.
Lichter en beter pascomfort.
Je zal je die keuze niet beklagen.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Black SteFJR
125 cc
125 cc

welke helm draagt u ?

Bericht door Black SteFJR »

Ik rij met een Shark RSF2 Race Nexus, perfekt pasvorm, zit stevig, gemakkelijk te vervangen vizier, spijtig dat zij ook geen geintegreerd zonnevizier hebben, anders was ie voor mij perfekt.
Ben er heel tevreden mee, geeft me een veilig gevoel en dat is belangrijk. :wink:
Vini Vidi Vici ... op mijn FJR !
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

Abeloos schreef:* * SCHOEI Multitec:
Na twee dagen Multitec en nog maar +/- 600 km kan ik er nog niet veel over kwijt.. of toch...
Heeft voor mij een perfecte vorm, gemakkelijk te bedienen, zeer goed verluchtingssysteem, bij aankoop krijg je er half-getint vizier bij die echt wel aangenaam werkt bij zonlicht. En vooral, reeds zelf getest in de regen, perfecte antidamp werking. Dubbel-D sluiting, is wel even wennen!
vandaag eens de multitec gepast, over de pasvorm niets dan lof, maar enkele punten weerhielden me van de aankoop:

-een sluiting dient bij mij click-and go te zijn, ik versta niet dat m'n zo'n systeem bedenkt. Heb het trouwens nog bij geen enkel ander merk terug gevonden.
-idd weinig ruimte aan de kin bij het sluiten, voor intercomgebruikers kan dit lastig zijn.
-als je op een zonnige dag met een open vizier rijdt, en je klapt je helm open (bv aan een verkeerslicht), dan blijft het vizier open staan. Vang je dan niet veel wind als je nog even met open helm rijdt?

Momenteel rijdt ik met de Caberg Justimmo, en ik weet dat die wat ondergewaardeerd is, maar de keuze om te veranderen van helm wordt alsmaar moeilijker. Zelfs de Shubert kon me niet bekoren, mogelijks de stilste onder de systeemhelmen, maar wat een beklemmend gevoel! Maar heeft wel het juiste sluitsysteem.

Ik blijf zoeken naar een samensmelting van verschillende merken (wat ik hoogstwaarschijnlijk niet zal vinden)!

grtz
Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Black SteFJR
125 cc
125 cc

Re: welke helm draagt u ?

Black FstephJR schreef:Ik rij met een Shark RSF2 Race Nexus, perfekt pasvorm, zit stevig, gemakkelijk te vervangen vizier, spijtig dat zij ook geen geintegreerd zonnevizier hebben, anders was ie voor mij perfekt.
Ben er heel tevreden mee, geeft me een veilig gevoel en dat is belangrijk. :wink:
Ik moet dit even aanpassen, want ik ben overgestapt naar een Mutitec. En ben er heel tevreden over. Voor mij de beste keuze. Ge ziet da smaken verschillen(en maar goed ook, natuurlijk, :D ) maar ik vind die sluiting nu net wel goed. En over de helm zelf, daar is al genoeg lof over geschreven.... :D
Grtz Steph. :wink:
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Destijds had ik een Caberg J 1, voor de prijs dat die gekost had, heeft hij me veel plezier verschaft, wel niet de stilste helm.

Dan een Shoei Syncrotec II gekocht, doch deze is na een tijd gestolen, deze had te weinig ruimte aan de kin voor de intercom, doch dit is afhankelijk van persoon tot persoon.

Toen de nieuwe Shoei Multitec uitkwam, ben ik zodra hij beschikbaar was gaan passen en daar waar de anderen zoals de Schuberth, Nolan e.a. eveneens te weinig ruimte aan de kin ter beschikking hadden, had de Multitec voor mij genoeg ruimte.

Nu is er een nieuwe helm op de markt nl. de Shark EvoLine, voor meer gegevens zie link:

http://www.shark-evoline.com/

Qua prijs valt hij mee nl. ? 359, doch je vindt hem al goedkoper:

http://www.motowebshop.com/nl/shop/helm ... rk_evoline

Veel succes met de zoektocht ,

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
rcracer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door rcracer »

Kan er eens iemand een schatting geven hoeveel ruimte er is tussen mond en binnenkant helm?
Ik heb een starcom en heb indertijd gekozen voor een (knoop)micro ingewerkt in een mousse die je dan aan de binnenkant van de helm kleeft, net voor de mond.
Om dat in te kleven heb ik toch minimum een 25 mm ruimte nodig.
Afbeelding
Black SteFJR
125 cc
125 cc

@ RCRacer
Waarom spreek je eens ni af met Abeloos ofzo, iemand van kortbij die ook een multitec heeft, en dan kan je je micro proberen. dat zal je beslissing alleen maar bevorderen en zo kan je gene miskoop doen.
Grtz Steph. :wink:
FJRudi
500 cc
500 cc
Contacteer:

Bericht door FJRudi »

dat er verschil is tussen helmen heb ik vandaag ontdekt: na het terug passen van een Shubert C2 vond ik ernaast een "oud" model, nl de Concept. Man man, ik voelde me direct thuis, heeft niet lang geduurd of ik stond aan de kassa. Dat die nog goedkoper was was meegenomen, maar niet het hoofddoel.
Het inbouwen van intercom heeft wel wat geduld vereist, en waar ik schrik voor had dat het kinstuk en de micro wat zouden hinderen is gedeeltelijk uitgekomen, maar er valt met te leven.
En nu maar rijden om te testen!

cu
Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Gesloten