Gehoorbeschermers

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Mr.Bubble

Gehoorbeschermers

Bericht door Mr.Bubble »

Hello mannen,

Even vragen of er onder jullie zijn die gehoorbeschermers dragen, wat zijn uw bevindingen en waar kopen jullie dit aan.
Kennen jullie daar ook prijzen van.

Voila een hele boterham en nu maar wachten op reacties.

Groetjes
seabiker

Bericht door seabiker »

@ Gilbert,

Ruud & Edwin hebben daar zoiets, maar 'k zal het zelf eens moeten vragen want ik heb ook interesse. :)
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

@ Gilbert & Seabiker

Zal mijn otoplastieken meenemen tijdens nieuwsjaarsreceptie, inclusief foldermateriaal. Passen gaat niet want ze worden op de persoonlijke gehoorgang gemaakt.
Ik heb "beursprijzen" betaald van 70 euro.
Tijdens beurs "aanmeten" binnen 2 weken in huis per post.
After-sales service is perfect.
In al die jaren dat ik motorrij ben ik nu aan mijn derde set bezig. Niet vanwege slijtage maar vanwege "vervorming" van de gehoorgang waardoor lekkage optreedt en dus niet meer 100 % bescherming.
Vervorming van de gehoorgang treedt op door het ouder worden :D

@ Gilbert
Zoeken met als zoekterm "otoplastieken" of "oordoppen"
of direct naar
http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtopic.php?t=649
voor mijn antwoord op vraag van fjr1300.rc

-------------------------
Ik rij echter niet met oordoppen maar met otoplastieken. Dat is om je oren te beschermen middels op maat gemaakte oorbescherming. Dankzij het akoestische filter in de otoplastieken kan men de omgeving blijven verstaan, terwijl het schadelijk lawaai dusdanig wordt gedempt, dat beschadiging van het gehoororgaan wordt voorkomen.
Ik gebruik ze zelf al 10 jaar.
Kijk maar eens op http://www.earmo.nl en http://www.gehoorbescherming.nl/

Deze otoplastieken zitten aan het begin van je gehoorgang zonder druk/irritatie te veroorzaken. In combinatie met de platte Autocom-luidsprekers zit het prettig in zowel Lazer als Nolan 101. Verstaanbaarheid van duo/muziek/radio is perfect (dankzij Autocom), ook bij plus 200. Het noodzakelijke omgevingsgeluid is goed te horen.
De autocom (Pro-7-sport) heeft trouwens een speciale Hoog/Laag spraakvolume switch (voor oordoppen-gebruikers)

-------------------------------------------------

P.S.
Contactpersoon van Earmo woont/werkt dicht bij mijn werk. Indien gewenst wil ik wel eens contact opnemen om te informeren naar de mogelijkheden van clubhuis bezoek/demonstratie van deze leverancier.
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Ik heb oordopjes van het merk FIT-ALL aangekocht bij RAD. Ze zijn van zacht plastiek en er zit een filter in zodat je de achtergrondgeluiden nog hoort.
Ze zouden volgens RAD ongeveer een jaar meegaan.
Ik heb er 19.95 ? voor betaald.
Ik draag ze enkel bij langere ritten en als ik op de autosnelweg rijd. Ik ben er alvast tevreden over.

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
Johan

Bericht door Johan »

FJbaRt schreef:Ik heb oordopjes van het merk FIT-ALL aangekocht bij RAD. Ze zijn van zacht plastiek en er zit een filter in zodat je de achtergrondgeluiden nog hoort.
Ze zouden volgens RAD ongeveer een jaar meegaan.
Ik heb er 19.95 ? voor betaald.
Ik draag ze enkel bij langere ritten en als ik op de autosnelweg rijd. Ik ben er alvast tevreden over.

Groetjes,

Bart
Ik heb nog twee paar van die doppen liggen die ik wegens het gebruik van de stilste helm (S1) :D niet meer van doen heb.
@gilbert, als je wil mag je ze eens testen, kzal ze schoon afwassen zulle!! :toothy10:
Groeten Johan
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Dankzij een goed scherm en een goede helm heb ik geen last van storende geluiden. Ik hoor perfect het draaien van de motor met het typische Yamaha gefluit, echter op een niet storende geluidsterkte.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Vlootje
75 cc
75 cc

Bericht door Vlootje »

Hallo,

Ik kan de verscheidene visies van de vorige antwoorden bijtreden.
Ik draag al zo'n 5 jaar "oortjes". Ik vind ze vooral op autostrade interessant maar eigl. miste ik ze met m'n Diversion vanaf het iets vlugger ging. Ze stoorden me dus helemaal niet, integendeel.

Nu ik de FJR heb echter, heb ik ze wschl. gezien de reeds hogere ruit EN de Laminar EN het verstelbaar zijn v/h scherm, eigenlijk nog nooit gedragen. Ik heb dan ook geen last meer van echt gebulder rond mijn oren.
Qua helm heb ik indertijd ook al een grote verbetering meegemaakt met mijn Schubert Concept maar toch raakte ik verslaafd aan de oortjes voor de vlugge kilometers.

Zoals reeds gesteld zijn de oortjes met filter (bruine in mijn geval) heel interessant om bv bij een korte stop makkelijk te converseren. Ik heb wel nooit andere gedragen maar mijne maat vertoonde met zijn "stoppen" wel altijd serieuze doofheidsverschijnselen!!

Ik heb de mijne ook met een Salonactie voordeliger aangekocht en op maat laten maken. Ik meen te herinneren : +/- 3200 bef.

'k Zou zeggen... proberen ... maar maak vooral dat die gloednieuwe Autocom nog van doen is h?!

DE VRAAG blijft altijd moeilijk: Waar ligt de grens tussen storend en schadelijk voor het gehoor??

Groetjes

Willy
Zied uus weere, wi !
Vlootje
75 cc
75 cc

Bericht door Vlootje »

@Mr Bubble

En Gilbert, heb je ge?nformeerd op het salon?
Weet je toevallig van een prijs? ik ben nl. een oortje kwijtgespeeld en nu ik ondervonden heb dat met gewoon scherm rijden een stuk luidruchtiger is dan met laminar, wil ik wel terug een 2de oortje hebben.

Hier in de streek vragen ze ? 100.00 voor een paar!

Groetjes

Willy
Zied uus weere, wi !
Mr.Bubble

Bericht door Mr.Bubble »

@ Vlootje,

Wij hebben uitgekeken op het salon, maar geen enkele stand gezien met dergelijke spullen.
geert
75 cc
75 cc

Bericht door geert »

Ik heb vroeger altijd met oortjes gereden (Honda transalp en Yamaha GTS).
In eerste instantie gebruikte ik er ook met de FJR maar na het installeren van de laminar lip 'ben ik ze vergeten'.
Moet wel zeggen dat ik mogelijk ook wat extra 'demping' heb na de installatie van een intercom systeem maar het is vooral de installatie van de lip die er voor zorgt dat ik veel minder last heb van turbulenties.

Voor lange/snelle (verbindings-)ritten zou ik echter wel geneigd zijn nog oorbescherming te gebruiken. Het constante rij-geruis werkt (bij mij althans) nogal vermoeiend.
Geert
Waar is 'em?
Weg met de moto gaan bollen.
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Hallo Vlootje,

In de nieuwe boek van RAD staan oorstopjes voor 20,95 euro. Op de website van RAD moet u nummer E1102N ingeven er staat wel geen foto bij, in het boek daarentegen wel.www.rad.be
Marcel
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik heb hier nog een paar 100 van die gele dopjes liggen, een standaardmaat die je zowat overal kunt terugvinden. Mocht dat iemand van dienst zijn, ik zal ze gratis ter beschikking leggen in het clubhuis om te kijken of ze voldoen aan de wensen.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
fjrbakkerken
125 cc
125 cc

Bericht door fjrbakkerken »

heb bij motoren en toerisme een beetje gezaagd
en bij mijn abonnenment een setje hoor beschermers
gekregen in plaats van zo'n vestje
liever een vestje met fjr rijder er op :lol:
groetjes den bakker en de bakkerin
junior
125 cc
125 cc

Bericht door junior »

dirkske schreef:, ik zal ze gratis ter beschikking leggen in het clubhuis om te kijken of ze voldoen aan de wensen.

nou ik wil wel s proberen wa da geeft :wink:
hou mij mo een paar aan de kant
Vlootje
75 cc
75 cc

Bericht door Vlootje »

Motoren & Toerisme, febr. 2005 :
10 blz wat, hoe, waarom en hoeveel ???
ivm dit onderwerp.

Greetz

Willy
Zied uus weere, wi !
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

juniorke schreef: ... hou mij mo een paar aan de kant.

Ze liggen klaar in de P?niche.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
incognito
Clublid
Clublid

Bericht door incognito »

ter info
in motoren en toerisme van februari een item van ongeveer tien
bladzijden over gehoorbescherming,op de laatste twee staan een zeventien soorten met klein beetje uitleg.
Gast

Bericht door Gast »

Vlootje schreef:Motoren & Toerisme, febr. 2005 :
10 blz wat, hoe, waarom en hoeveel ???
ivm dit onderwerp.

Greetz

Willy
idd, ik ga me er 'n paar bestellen bij variphone

http://www.variphone.com/nederlands/idvrp001.htm
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

[egres] schreef:
idd, ik ga me er 'n paar bestellen bij variphone

......................................
En wat zijn de kosten?
Maatwerk?
Garantie en after sales?

CU Ruud
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
FJR-R1

Bericht door FJR-R1 »

Gobelijn schreef:Dankzij een goed scherm en een goede helm heb ik geen last van storende geluiden. Ik hoor perfect het draaien van de motor met het typische Yamaha gefluit, echter op een niet storende geluidsterkte.
@ Gobelijn,

Het gaat ook niet om de storende geluiden,
maar voor de BESCHERMING van je gehoorgang.
Als je geen oordoppen draagd, kan je eerder DOOf worden!
Dat wil je toch niet? :arrow:

CU Koen.
Gesloten