Banden
Moderator: Abeloos
Banden
Ik hoorde recent dat men steeds meer motorbanden bestelt via internet. Deze zouden bv goedkoper zijn in Duitsland omdat daar een veel grotere afzetmarkt bestaat. Men moet dan nog enkel een garage vinden die de banden voor jou wil monteren en balanceren. Ik kan me best voorstellen dat deze daar niet zo happy mee zijn en het dan ook niet doen. Zijn er onder jullie die daar reeds goede of minder goede ervaringen mee hebben.
Groeten
Willy
Groeten
Willy
Ik heb daar allemaal zo mijn bedenkingen bij, de zelfstandigen hebben het al moeiklijk genoeg. Wat zou uw bakker er van vinden als ge morgen bij hem binnenspringt met een kilo deeg, en hem vraagt of hij dat voor jou even in de oven wil steken ?
Er rijden een koppel bakkers met een FJR, vraag eens even hun mening !
Wat zou de restauranthouder er van vinden als je met een pak frieten in zijn zaak komt zitten en een bord vraagt om je frietjes in te leggen ? Zelfs als je dan nog een colaatje bestelt om er bij te drinken, hij zal niet content zijn.
Er rijden een koppel restauranthouders met een FJR, vraag eens even hun mening !
En als uw baas morgen afkomt om 10% van uw pree in te leveren omdat hij anders genoodzaakt is om te verhuizen naar Pakistan ?
(is dan niet hetzelfde ? Daar wil ik tussen pot en pint , lees koffie en thee, wel eens over discussieren)
Ik bestel mijn gerief bij mijn dealer die daar erg gelukkig mee is, en mij daar een goede service voor levert. Toch ook niet onbelangrijk denk ik.
Leo.
PS Koop uw banden waar je wil, maar zet ze er dan zelf op, beledig uw dealer niet vlak in zijn aangezicht.
Er rijden een koppel bakkers met een FJR, vraag eens even hun mening !
Wat zou de restauranthouder er van vinden als je met een pak frieten in zijn zaak komt zitten en een bord vraagt om je frietjes in te leggen ? Zelfs als je dan nog een colaatje bestelt om er bij te drinken, hij zal niet content zijn.
Er rijden een koppel restauranthouders met een FJR, vraag eens even hun mening !
En als uw baas morgen afkomt om 10% van uw pree in te leveren omdat hij anders genoodzaakt is om te verhuizen naar Pakistan ?
(is dan niet hetzelfde ? Daar wil ik tussen pot en pint , lees koffie en thee, wel eens over discussieren)
Ik bestel mijn gerief bij mijn dealer die daar erg gelukkig mee is, en mij daar een goede service voor levert. Toch ook niet onbelangrijk denk ik.
Leo.
PS Koop uw banden waar je wil, maar zet ze er dan zelf op, beledig uw dealer niet vlak in zijn aangezicht.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
Hoi Willy,
Een gemiddeld setje kost hier 300?, dat zelfde setje op het net 50 tot 70? goedkoper.
Voor dat prijsverschil moet je:
- zelf je banden leggen(bij een bandencentrale kost je dit 15 tot 25?)
-transport betalen(als ze niet verloren gaan tijdens het transport
)
-hopen dat ze de juiste band opsturen/of de band zelf gaan halen (xxxkm)
-.....enz
Als je de rekening maakt ben je een halve dag bezig om 10? uit te sparen. Zoek beter een dealer(in Belgie) die je een eerlijke prijs maak en een goede service geeft, dit moet niet altijd een yamaha dealer zijn, ik ga met mijn fjr (en fazer van vriendin) naar een honda dealer
......raar maar waar geeft die mij een betere service(en prijs) dan de yamaha dealer hier om de hoek.
Trouwens het gebeurt niet vaak maar zelfs bij de beste merken kan er wel eens een band tussen zitten met een productie fout(heb het al gehad) hier vervangen ze die onder garantie, ginder kan je achter je centen fluiten.
grtzz
Een gemiddeld setje kost hier 300?, dat zelfde setje op het net 50 tot 70? goedkoper.
Voor dat prijsverschil moet je:
- zelf je banden leggen(bij een bandencentrale kost je dit 15 tot 25?)
-transport betalen(als ze niet verloren gaan tijdens het transport

-hopen dat ze de juiste band opsturen/of de band zelf gaan halen (xxxkm)
-.....enz
Als je de rekening maakt ben je een halve dag bezig om 10? uit te sparen. Zoek beter een dealer(in Belgie) die je een eerlijke prijs maak en een goede service geeft, dit moet niet altijd een yamaha dealer zijn, ik ga met mijn fjr (en fazer van vriendin) naar een honda dealer

Trouwens het gebeurt niet vaak maar zelfs bij de beste merken kan er wel eens een band tussen zitten met een productie fout(heb het al gehad) hier vervangen ze die onder garantie, ginder kan je achter je centen fluiten.
grtzz
@Leonardo
""" En als uw baas morgen afkomt om 10% van uw pree in te leveren omdat hij anders genoodzaakt is om te verhuizen naar Pakistan ? """
Die verhuis van mijne baas zie ik wel zitten, dat ander natuurlijk niet.
Nee, Leonardo, ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik vind het nog steeds de moeite om er over na te denken.
""" En als uw baas morgen afkomt om 10% van uw pree in te leveren omdat hij anders genoodzaakt is om te verhuizen naar Pakistan ? """
Die verhuis van mijne baas zie ik wel zitten, dat ander natuurlijk niet.
Nee, Leonardo, ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik vind het nog steeds de moeite om er over na te denken.
@Arthur,
Als er inderdaad dealers zijn die je voor 300 euro een setje leveren dan wil ik die wel weten wonen want dan is het inderdaad de moeite niet om die hele rompslomp op je nek te halen. Laat maar horen waar jij dan gaat...
Ik reageerde hiermee enkel op het aanbod en de mogelijkheden die ons momenteel in het grote Europa worden geboden met name in Duitsland waar een set 270 euro kost.
Ik vroeg laatst bij ons in de buurt naar zijn prijs voor een set BT 020 en dat kwam al gauw op 440 euro. Dus dan ga je toch wel even nadenken.
Want dan spreek je toch al gauw over een verschil van 170 euro (exclusief plaatsing)
En ik weet het ook niet allemaal zeker maar als een kleine zelfstandige zo'n profijt kan doen bij een of andere aankoop zal die het ook niet laten om eens even verder te kijken...
Willy
Als er inderdaad dealers zijn die je voor 300 euro een setje leveren dan wil ik die wel weten wonen want dan is het inderdaad de moeite niet om die hele rompslomp op je nek te halen. Laat maar horen waar jij dan gaat...
Ik reageerde hiermee enkel op het aanbod en de mogelijkheden die ons momenteel in het grote Europa worden geboden met name in Duitsland waar een set 270 euro kost.
Ik vroeg laatst bij ons in de buurt naar zijn prijs voor een set BT 020 en dat kwam al gauw op 440 euro. Dus dan ga je toch wel even nadenken.
Want dan spreek je toch al gauw over een verschil van 170 euro (exclusief plaatsing)
En ik weet het ook niet allemaal zeker maar als een kleine zelfstandige zo'n profijt kan doen bij een of andere aankoop zal die het ook niet laten om eens even verder te kijken...
Willy
Hallo @Magnum,
heb zojuist nieuwe voor- en achterband laten monteren, namelijk Michelin Pilot Road, voor de Fjr. Deze plaatsing is gebeurd bij een officieele bandencentrale "montage auto- en motorbanden" in Vlaanderen en heeft alle merken in huis. Zoals iedereen weet is Michelin niet de goedkoopste band. De prijs die ik betaald heb was zeer laag. Zo laag, dat het de moeite niet loonde om deze in Duistland te bestellen en daarna iemand te zoeken die alles wou monteren. In deze prijs was alles inbegrepen; faktuur, demontage, uitbalanceren, btw, enz. Om niemand tegen het hoofd te stoten vermeld ik zowel de prijs als de bandencentrale niet. Voor diegene die geintresseerd zijn wil ik wel priv? alles doorsturen,
Greetz,
Serge
heb zojuist nieuwe voor- en achterband laten monteren, namelijk Michelin Pilot Road, voor de Fjr. Deze plaatsing is gebeurd bij een officieele bandencentrale "montage auto- en motorbanden" in Vlaanderen en heeft alle merken in huis. Zoals iedereen weet is Michelin niet de goedkoopste band. De prijs die ik betaald heb was zeer laag. Zo laag, dat het de moeite niet loonde om deze in Duistland te bestellen en daarna iemand te zoeken die alles wou monteren. In deze prijs was alles inbegrepen; faktuur, demontage, uitbalanceren, btw, enz. Om niemand tegen het hoofd te stoten vermeld ik zowel de prijs als de bandencentrale niet. Voor diegene die geintresseerd zijn wil ik wel priv? alles doorsturen,
Greetz,
Serge
één van de vier, dartagnan
Willy,
Vb:
-bij autobanden donckers betaal je 304? voor een setje BT-020nt.
- bij Willens Herk de stad, 310? voor een setje Mez6 en 270? voor de Mez4
- een setje continentals 265?
Deze prijzen kun je bij de meeste bandencenter ook krijgen, als je van Wilrijk bent in het gek dat je 150km gaat rijden om je banden te laten vervangen, dus kijk even rond in jou regio. Let wel op dat ze je geen oude band verkopen (DOT-code) een band verliest van zijn kwaliteiten als hij langer dan 1.5 tot 2 jaar in het rek ligt.
Kijk even wat Dartagnan je te bieden heeft, mss is het wel wat.
Grtzz,
Vb:
-bij autobanden donckers betaal je 304? voor een setje BT-020nt.
- bij Willens Herk de stad, 310? voor een setje Mez6 en 270? voor de Mez4
- een setje continentals 265?
Deze prijzen kun je bij de meeste bandencenter ook krijgen, als je van Wilrijk bent in het gek dat je 150km gaat rijden om je banden te laten vervangen, dus kijk even rond in jou regio. Let wel op dat ze je geen oude band verkopen (DOT-code) een band verliest van zijn kwaliteiten als hij langer dan 1.5 tot 2 jaar in het rek ligt.
Kijk even wat Dartagnan je te bieden heeft, mss is het wel wat.
Grtzz,
Danneke,
op elke band staat een DOT-code, deze zegt je wanneer de band is gemaakt. Ze bestaat uit twee cijfers vb: 13/03. de eerste twee cijfers vertellen je in welke week(13de week=maart), en de laatste twee cijfers(03= 2003) het jaar dat de band is gemaakt.
Spijtig genoeg weten veel motards dit niet, en kopen bij een of andere handelaar een nieuwe band die eigenlijk oud is.
Het is niet mijn bedoeling om hier reclame te maken, maar kom eens een cursus volgen, bij ons worden verschillende tips en weetjes aan de man gebracht(niet alleen over banden) waar je op termijn vele euro's mee uitspaart.
grtzz,
op elke band staat een DOT-code, deze zegt je wanneer de band is gemaakt. Ze bestaat uit twee cijfers vb: 13/03. de eerste twee cijfers vertellen je in welke week(13de week=maart), en de laatste twee cijfers(03= 2003) het jaar dat de band is gemaakt.
Spijtig genoeg weten veel motards dit niet, en kopen bij een of andere handelaar een nieuwe band die eigenlijk oud is.
Het is niet mijn bedoeling om hier reclame te maken, maar kom eens een cursus volgen, bij ons worden verschillende tips en weetjes aan de man gebracht(niet alleen over banden) waar je op termijn vele euro's mee uitspaart.
grtzz,
Die bandencursus Arthur, dat lijkt mij al interessanter dan 10 euro uit te sparen. Kan dat misschien in clubverband ? Dat is waarschijnlijk niet alleen interessant voor de portemonay, maar ook voor de veiligheid. Het is tenslotte tijdens de rit (hopelijk) het enige contact met de weg. Staat die DOT code ook op autobanden ? Ik doe namelijk met mijn autobanden veel minder km, dan de fabrikanten beloven.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
Leonardo da Voetsky schreef:Die bandencursus Arthur, dat lijkt mij al interessanter dan 10 euro uit te sparen. Kan dat misschien in clubverband ? Dat is waarschijnlijk niet alleen interessant voor de portemonay, maar ook voor de veiligheid. Het is tenslotte tijdens de rit (hopelijk) het enige contact met de weg. Staat die DOT code ook op autobanden ? Ik doe namelijk met mijn autobanden veel minder km, dan de fabrikanten beloven.
Leo,
Wat ik voor club's doe is het geven van een "teorie/info avond" hier komen verschillende dingen aan bod zoals:
-banden
-kledij
-verkeersinzicht
-inhalen
-bochten techniek
- stopafstand......enz.
Tijdens deze avond kan je dan ook al je vragen kwijt. Het verhoogt niet alleen de veiligheid maar geeft je ook meer inzicht in de dingen. Voor uw portemonay is het ook een aanrader, daar je na zo'n avond de dingen toch even anders bekijkt en je in de toekomst minder miskopen gaat doen omdat jje beter weet waar je op moet letten.
Dit is zeker te regelen, geef mij gerust een belletje. 0498/10.55.95
Op mijn autobanden staat er ??n op, maar ik weet niet of het bij elke autoband(merk) zo is, bij motorbanden wel.
grtzz,