routes

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

superbiker

routes

Bericht door superbiker »

Nu er toch al heel wat fjr rijders zijn(en andere) die een gps hebben of besteld hebben, zou het dan niet interessant zijn om hier ergens routes te posten?? Ik bedoel dan meer specefiek routes die al gereden zijn door andere en waar een woordje uitleg bijkomt waarom en waarvoor en niet zomaar routes die je even van een andere site haalt want die zijn er genoeg te vinden. :lol:
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Goed idee, daar ben ik zeker voor te vinden.
Wat heb je zoal allemaal in de aanbieding, of ben je op zoek naar iets specifiek ?
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
superbiker

dirkske schreef:Goed idee, daar ben ik zeker voor te vinden.
Wat heb je zoal allemaal in de aanbieding, of ben je op zoek naar iets specifiek ?
Hoi Dirk Ik heb niks in de aanbieding, maar ik ben wel op zoek naar iemand die vb al een toerke gedaan heeft in het ijfelgebied en die dan daar een route van heeft. Dit is nu maar een vb maar het kan gelijk welke rit of plaats zijn.Het gaat mij erom dat de route gereden is en dat ik dan vb vraag aan U en Dirk loont die route ect....
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Een route publiceren, dat is 1 ding ... om ze dan nog te qualificeren, da's een ander paar mouwen. Ik heb hier een zeer groot aantal route's in aanbieding, oa. Eifel, ik zal er enkele opsturen, maar van de 10 die ik heb zijn er maar 3 persoonlijk gereden, en over de andere 7 kan ik geen uitspraak doen. Maar je mag die gerust ook hebben hoor, t'is alleen jammer dat het een beetje het doel mist dan.

Dat er een zekere vraag, een noodzaak naar dergelijk systeem is staat buiten kijf, ik heb sinds vanmiddag al 2 mails gehad van mensen die er zeker aan willen meewerken.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
superbiker

Alvast bedankt Dirk, ik denk dar het toch weer een mooi projects is voor de club zeker als er een kleine bespreking bij is, en voor zover ik weet word dit nog niet op andere forums toegepast.
Groeten.....
seabiker

Bericht door seabiker »

@ superbiker,

Wij staan ten alle tijde open voor positieve projecten en dit is nu ??nmaal een mooi voorbeeld hoe het kan, bedankt voor de hint en we werken eraan.

Groeten,
Seabiker
FJRboy-dirk

Bericht door FJRboy-dirk »

Hoi,

ik heb reeds, enkele maanden terug, routes door gemaild naar de Club om deze op de site te plaatsen onder "Routes" maar deze zijn tot nog toe niet gepost :?:

Mochten ze verloren zijn gegaan dan wil ik die graag nog eens doorsturen :wink:
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Jongens, (en meisjes,)

Hoe zit het met routes die je voor alle clubleden op deze site zet, en die meestal NIET zelf gemaakt zijn? Ik heb ook wel een aantal GPS-routes zitten die ik gerust met iedereen wil delen. Ik vraag me gewoon af of dat wel mag...Op roadbooks lees je dikwijls wel ergens heel klein dat kopi?ren niet toegelaten is zonder toestemming van de club of de samensteller. Ik denk hier bv aan Motoroute.com, BMW-club...Hier hebben enkel leden toegang tot de routes die op de site staan...
Misschien ben ik voorzichtig en/of zie ik spoken...

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo Danneke,

Wij hebben er geen probleem mee dat routes onder gebruikers van het forum worden uitgewisseld maar wij kunnen niet alle toegestuurde routes zomaar ter beschikking zetten op de site zodoende ze te downloaden. Ik zou voorstellen dat iedereen die routes (zelf gereden en/of nagereden) heeft mag ze gerust doormailen naar info@fjrijders.net wij bewaren ze dan in een database en op simpele vraag van een forumgebruiker mailen we deze direct door. Op het forum leggen wij een lijst aan van de beschikbare route en indien mogelijk ook een klein beetje uitleg over de route, hotels, bezienswaardigheden etc....

Dit wordt dan een topic door en voor leden gemaakt, enkel de offici?le ritten van FJRijders komen in de hoofdpagina onder routes.

Vriendelijke groeten,
Seabiker

en 'k zou zeggen, mailen maar zodat onze lijst kan gestart worden.

@ FJRboy-dirk,

Inderdaad ik herinner mij dat u verschillende routes doorgemaild heeft maar vindt ze niet direct terug, stuur ze nogmaals op a.u.b. waarvoor onze dank.
FJRboy-dirk

Bericht door FJRboy-dirk »

@ seabiker,

wordt meteen voor gezorgd :wink:
Panneke Tefal

Bericht door Panneke Tefal »

:lol: Dit zou mooi zijn maar:

:( Achter elke route, roadbook, foto of tekst
schuilt een auteur of maker. U mag niet zomaar de creatie van iemand
gebruiken, verdelen of verspreiden zonder die persoon om toestemming te
vragen. Alle bestanden, routes, roadbooks, foto's en teksten zijn
onderhevig aan : de wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en
de naburige rechten, BS van 27 juli 1994 en het KB van 4 april 2003, BS
van 30 april 2003 zoals gewijzigd door het KB van 16 juni 2003, BS van 22
juli 2003.

:roll: Dus vraag zeker een schriftellijke toestemming van de persoon waar je de route van krijgt, ik weet het, het is misschien ver gezocht, maar alles is mogellijk. :!:
seabiker

Bericht door seabiker »

Panneke Tefal schreef::lol: Dit zou mooi zijn maar:

:( Achter elke route, roadbook, foto of tekst
schuilt een auteur of maker. U mag niet zomaar de creatie van iemand
gebruiken, verdelen of verspreiden zonder die persoon om toestemming te
vragen. Alle bestanden, routes, roadbooks, foto's en teksten zijn
onderhevig aan : de wet van 30 juni 1994 betreffende het auteursrecht en
de naburige rechten, BS van 27 juli 1994 en het KB van 4 april 2003, BS
van 30 april 2003 zoals gewijzigd door het KB van 16 juni 2003, BS van 22
juli 2003.

:roll: Dus vraag zeker een schriftellijke toestemming van de persoon waar je de route van krijgt, ik weet het, het is misschien ver gezocht, maar alles is mogellijk. :!:
Wij verspreiden niet in het openbaar, wij geven gewoon het bestand gratis en voor niks door, de auteur wordt inderdaad altijd vermeld en kan ten alle tijde via PM aangesproken worden. Het wordt geen handeltje dat we opzetten zoals bij vele fora het geval is. Bij vele clubs en fora vraagt men geld voor een roadbook en/of een gps-file.

Groeten,
Seabiker
Walrus
500 cc
500 cc

Bericht door Walrus »

Ik heb 10 hele mooie GPS-routes beschikbaar in de Eifel.
Ze zijn overgenomen van iemand die in de streek woont en de omgeving heel goed kent.
Ik heb er ook nog een paar van in de Vogezen en in het Zwarte Woud.
Ik wil ze graag ter beschikking stellen om ze op jullie site te publiceren.
Dus roept u maar!
Toon
Gobelijn
1300 cc
1300 cc

Bericht door Gobelijn »

Routes in de Eifel en omstreken interesseren mij wel. Als er geen plaats is op de FJR-site, mag je ze altijd mailen naar leo.voet@dianasof.be
ik heb nog plaats op mijn site, ik wil ze daar eventueel ook wel ter beschikking stellen.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
Gast

Bericht door Gast »

Ik zal de files doorsturen naar jou, Leo, en tevens naar Seabiker.
We zien dan wel hoe het verder gaat.
Toon
junior
125 cc
125 cc

Bericht door junior »

Leonardo da Voetsky schreef:Routes in de Eifel en omstreken interesseren mij wel

ik geef een seintje leo als je ze naar mij mag sturen, enfin indien je wil h? , kheb ook interesse in Eifel :wink:
Panoramix

Bericht door Panoramix »

Ik heb ook een paar GPS roadbooks beschikbaar op http://www.alderson.dyndns.org/index.ph ... &Itemid=27

Meestal zijn ze als "track" beschikbaar zodat uw startpunt zelf kunt bepalen.
Ik zou denken dat er geen copyright derop is : tracks tonen alleen waar somigen vrienden en ik hebben gereden ...
Alain

Bericht door Alain »

seabiker schreef: Wij verspreiden niet in het openbaar, wij geven gewoon het bestand gratis en voor niks door, de auteur wordt inderdaad altijd vermeld en kan ten alle tijde via PM aangesproken worden. Het wordt geen handeltje dat we opzetten zoals bij vele fora het geval is. Bij vele clubs en fora vraagt men geld voor een roadbook en/of een gps-file.

Groeten,
Seabiker
Als je nu even onze vereniging als voorbeeld neemt : wij vragen geen geld voor het downloaden van roadbooks en/of GPS routes, je moet wel lid zijn van de club en lid worden is een kleine bijdrage in de werkingskosten van de club. (hosting, onderhoud website, enz...)

Ongetwijfeld zullen jullie wel weten hoeveel tijd en benzinegeld het kost om een goed roadbook te maken, het lijkt me dus ook normaal dat men een kleine bijdrage betaald. Wat volgens mij echter niet zou kunnen is dat een organisatie of individueel persoon routes, waarin de auteur ge?nvesteerd heeft, zonder zijn uitdrukkelijke toestemming verspreidt. Het verborgen houden (voor niet leden) van de beschikbare routes, laat jammer genoeg een argwanende indruk achter. Het ter beschikking stellen van dergelijke routes, zonder de toestemming, kan immers vergeleken worden met diefstal, ook al worden die routes met de beste bedoelingen en gratis ter beschikking gesteld. Je zou het zelf toch ook niet leuk vinden als iemand zonder dat je het weet een ommetje gaat rijden op jouw motorfiets?

Hopelijk ben ik fout en is ?eerlijk duurt het langst? van toepassing. :roll:

:wink:
seabiker

Bericht door seabiker »

@ Alain,

Alle 'makers' van de in onze lijst opgenomen GPSroutes hebben hun uitdrukkelijke toestemming gegeven om deze te mogen verspreiden.
Wij betalen de 'makers' niks en vragen ook geen contributie.

zoals je zegt ' eerlijkheid duurt het langst' is zeker van toepassing in onze club.

groetjes,
Seabiker
Alain

Bericht door Alain »

seabiker schreef:

zoals je zegt ' eerlijkheid duurt het langst' is zeker van toepassing in onze club.

Tof en hopelijk tot eens op den brommer :D
Gesloten