Elektrische verwarmde motorkleding

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
PC800
1300 cc
1300 cc

Elektrische verwarmde motorkleding

Bericht door PC800 »

Onder het motto:
Ik ben liever een watje op de motor dan een bikkel in een koekblik.

Informatie van het merk BAEHR:
http://www.baehr.net/

Ik heb nog de BSH03 Thermano, volledig leer, met traploze digitale temperatuurregeling.
Tegenwoordig is de handschoen iets anders geconstrueerd.
Afbeelding

Overwegingen om tot aanschaf over te gaan:
Toen ik klein was geloofde ik in sprookjes.
Toen ik begon met motorrijden geloofde ik de dames/heren verkopers die mij winterhandschoenen wisten aan te smeren met exotische namen als Arctic. Polar, etc. De praktijk bleek weerbarstiger namelijk steenkoude handen. Niet in staat om de motor op een veilige manier te bedienen, met gevaar voor eigen en andersmans veiligheid. Bij winterse omstandigheden moest ik op een snelwegrit van 80 km meerdere keren stoppen om enig leven in mijn handen te herkrijgen. Met uitzondering van ijzel, rij ik het gehele jaar door. Dagelijks minimaal 160 km.
Ik heb destijds heftig getwijfeld om een bedrag van 200 a 300 euri uit te geven.

Aandachtspunten voor mij:
Kwaliteit (al 10 jaar dezelfde handschoenen), Internationale service.
Aansluiten gaat uitstekend met handschoenen aan. Alhoewel ik in de dagelijkse praktijk de handschoenen aansluit, daarna de handschoenen aantrek, motor starten en wegrijden.
Kabelaansluiting zit aan de buitenzijde van de handschoen. Kabel lopen niet door het motorpak. Het materiaal moet snel aan te sluiten zijn en bestand tegen meerdere keren per dag aan/loskoppelen.
Instelbaar op iedere gewenste temperatuur, ook onder het rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van het merk Gerbing is ook materiaal te koop:
www.gerbing.nl
Deze firma op een beurs gesproken. Zouden een proefexemplaar maken in een kindermaat voor mijn zoon. Helaas nooit meer iets van vernomen.
Aandachtspunten voor mij:
Draden lopen door je mouwen. Aansluiting zit in de handschoen niet aan de buitenzijde. Betekent dat je de verbinding moet maken met je handschoenen aan.
Je moet ook nog een aansluiting maken (meestal onderuit je jack) als je voeding via de motor wilt, voordat je weg kunt rijden.
Hebben een ruim assortiment.

Ook van het merk Klan is materiaal te koop:
www.giali.com

info op forums:
http://www.bikenet.nl/BikeNetForum/view ... opic=31070

http://www.motor-forum.nl/forum/topic/45072

P.S.
Ik heb ooit proefgereden met elektrische binnenhandschoenen. De verwarmingsdraden liepen direct over de vinger wat een zeer pijnlijk gevoel gaf tijdens rijden met gekromde vingers. Ook het gestuntel van 2 sets handschoenen over elkaar is voor mij veel te lastig bij het dagelijkse woon-werk verkeer.
Laatst gewijzigd door PC800 op 12 jan 2006, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Iets dat in goep te kopen valt via "de shop" in Oostduinkerke??
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
@ FJR
125 cc
125 cc

Bericht door @ FJR »

voor diegene die interesse hebben zal ik zaterdag mijn verwarmde handschoenen en een foldertje van Gerbing meenemen.

ik heb deze handschoenen pas geleden aangekocht en wil ze zaterdag gelijk installeren op mijn motor en hoop op een beetje hulp van de electrische experts :wink:

dus wie dan wil proberen be my guest :!:
met FJRiendelijke groet,
Edwin
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

"groep" natuurlijk...sorry. :oops:
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
FiJaRo
75 cc
75 cc

Bericht door FiJaRo »

Ik heb een maand geleden het ondervestje van Gerbing gekocht. Daar nu 3 keer mee op pad geweest, vrijdag laatste nog met de motorparade vanuit Wetteren naar de Heizel, bij vriestemperaturen. Op oudejaarsdag naar Cap Gris Nez met 2 maten, niet zo koud, maar wel wat wind, daardoor "wind-chill".

Het resultaat is zeer goed ! Lekker warm lijf, armen en nek. Strakke manchetten aan de mouwen, en goed afsluitende colle. Ik draag anders geen winter-type motorvest, ik draag mijn Richa FlyJacket nu ook 's winters door, dat is meer een blouson-type motorvest dan een 3/4 jas.

Als er iemand dit aan de lijve wil ondervinden, dan moet je maar 's langskomen. Laat eerst 's weten dat je komt, zodat je niet aan een gesloten deur staat.
Het Verlangen zó groot ... vertrekken de enige optie ...
Gesloten