Bagagecomfort FJR

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

sered mekor

Bagagecomfort FJR

Bericht door sered mekor »

HOI Kilometervreters,

Hartelijk dank voor de spontane reakties op mijn vraag rond sportiviteit van de FJR. Nog even volgend vraagje :
Hoe zit het nu juist met het bagagecomfort. Als je nu enkel standaard de zijkoffers neemt : kan je daar je helm in kwijt? Of een laptop? UIteraard zal er wel wat meer in kunnen dan je tandeborstel en een paar sokken als je op reis gaat, maar neem nu een 14-daagse trip?

Thanks op voorhand voor de reakties enne...drive safely!
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Hallo,
Alles hangt af van wat je allemaal wil meenemen op reis en of je alleen gaat of met duo. Wat de helm betreft dit is geen probleem en ook de laptop gaat er in (de mijne toch - Toshiba). Wij gaan elk jaar voor twee weken op reis met twee en dan nemen we wel een tanktas en een topkoffer mee. Een T shirtje of onderbroekje meer is wel gemakkelijk nietwaar.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Al op reis geweest met 2 zijkoffers, en een bagagezak die achterop met een riem bevestigd was. Met duo op reis, en beiden voorzien van alle gerief, inclusief sleutelmateriaal en 2 anti-diefstalkettingen.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Wij ook 18 dagen doorheen Scandinavi? getrokken met 2 zijkoffers, een rol achterop en en tanktas. :wink:
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
seabiker

Bericht door seabiker »

Hier hoeft er niets meer aan toegevoegd! er zijn genoeg Internationalen in onze club :D

Groetjes,
Seabiker
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Zijkoffers en een tanktas voldoen ruimschoots om een weekje zonder duo op reis te gaan. Eens ter plaatse laat je de tanktas in het hotel.
Een helm in de zijkoffer is geen enkel probleem.

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
karl

Bericht door karl »

Geen problemen op reis, ook niet om het vuil goed terug mee te brengen, maar mijn lap top gaat niet in de zijkoffers, wel in de originele top case.
Dus naar het werk rijden is m?t top case aan lagere snelheid en dus vroeger opstaan.
junior
125 cc
125 cc

Bericht door junior »

wat kost zo'n volledige topcase ttz met alle steuntjes en boutjes inbegrepen ? Wat raden jullie aan?
FJRboy-dirk

Bericht door FJRboy-dirk »

junior schreef:wat kost zo'n volledige topcase ttz met alle steuntjes en boutjes inbegrepen ? Wat raden jullie aan?

Hoi junior,

even opgezocht op de site van ( www.rad.be) verdeler en invoerder van Givi koffers:

Topkoffersysteem
Bevestigingsonderdelen:
1x XSR346 SPEC. RACK INOX YA FJR13?01 121.00 ?
(Kan gemonteerd worden met originele zijkofferhouders)

Topkoffer: 1x XE52N Topkoffer Maxia Zwart 239.00 ?

-----------
Totaal: 360.00 ?
De totale capaciteit van de door u gekozen koffer(set) bedraagt: 52 liter

Wat de originele Yamaha topcase kost weet ik niet maar dat zullen anderen zeker wel voor je posten :wink:
karl

Bericht door karl »

Origineel Yamaha :

Topcase incl BTW ? 525,43 + Topcase attachment kit ? 97,34.
Als je madam nog goed wil zitten en haar rugje niet wil pijn doen, backrest for topcase ? 152,24.
Betaald bij offici?le dealer en gemonteerd.
Was op dat moment niet beschikbaar in de motorkleuren en zit dus met een zwarte doos vanachter erop.
Dat verven komt er dus nog bij.

Groenten,
junior
125 cc
125 cc

Bericht door junior »

karl schreef:Origineel Yamaha :

Topcase incl BTW ? 525,43
,
welke is de inhoud ervan ? waterdicht ?
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Waterdicht allesinds, inhoud 39 Liter. Net niet genoeg voor 2 helmen. Zijn nu standaard te bestellen in de kleur van de moto dacht ik, of je kan natuurlijk ook gaan voor de volledige zwarte versie ervan en als je een Silverstorm hebt, deze laten meespuiten met de stukken van mij en FJRGirl tegen de nieuwjaarsperiode.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

FJRboy-dirk schreef:
junior schreef:wat kost zo'n volledige topcase ttz met alle steuntjes en boutjes inbegrepen ? Wat raden jullie aan?

Hoi junior,

even opgezocht op de site van ( www.rad.be) verdeler en invoerder van Givi koffers:

:wink:

Als aanvulling op het adres van FJRboy-dirk kun je ook eens informeren bij http://www.motoversand-net.de/index.htm
Ik kwam hier destijds zeer voordelig uit voor GIVI-materiaal (koffers, binnentassen, ruggesteun etc.). Wat overigens niet op de site stond heb ik via mailtje opgevraagd.

@FJRboy-dirk:
XE52N Topkoffer Maxia Zwart, welke uitvoering is dat ? kan dit typenummer niet terugvinden in Givi-documentatie of www.givi.it.
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
junior
125 cc
125 cc

Bericht door junior »

Firechief schreef: Net niet genoeg voor 2 helmen.
dit vind ik net jammer, daarom zou ik eerder kiezen voor GIVI waar misschien wel 2 helmen in passen?

wie heeft ervaring?
Gast

Bericht door Gast »

hallo ik rijd af en toe met een givitopkoffer van 52 liter waar 2 helmen inkunnen.maar ik monteer hem alleen maar als ik met duo rijd.als je met die topkoffer solo rijd ontstaat er tussen u en de topkoffer een grote luchtverplaatsing met als gevolg en zker met sterke zijwind dat de moto niet meer stabiel is.dit zijn mijn indrukken daarover maar er zullen wel andere mensen zijn met een andere indruk en ervaring.groeten van frank
FJRboy-dirk

PC800 schreef: @FJRboy-dirk:
XE52N Topkoffer Maxia Zwart, welke uitvoering is dat ? kan dit typenummer niet terugvinden in Givi-documentatie of www.givi.it.

Hoi,

op de www.givi.it site wordt deze aangegeven als : E52 met de "Standard Colors" N
junior
125 cc
125 cc

Bericht door junior »

volgens motorgoedkoop nl hebben ze die grote givi koffer niet, ze spreken over 39 liter :cry:
PC800
1300 cc
1300 cc

Bericht door PC800 »

Onderstaande informatie van een collega FJR-rijder:

Givi-topkoffer
Inhoudsmaten en uitvoeringen en prijzen:
http://www.dirks-motorradseiten.de/yama ... 5e00a.html

Tanktas (italiaanse makelij) specifiek voor de FJR
http://www.dirks-motorradseiten.de/yama ... edb10.html
Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
junior
125 cc
125 cc

Bericht door junior »

[quote="PC800"]

Givi-topkoffer
Inhoudsmaten en uitvoeringen en prijzen:
http://www.dirks-motorradseiten.de/yama ... 5e00a.html

tiens galaxyblauw staat er nie bij :cry:
FJRboy-dirk

junior schreef:volgens motorgoedkoop nl hebben ze die grote givi koffer niet, ze spreken over 39 liter :cry:
Hoi,

ikzelf bezit een E52 Maxia Topcase van Givi inhoud 52 l.
daar kunnen 2 integraal helmen naast elkaar in :wink:

:idea: Ga even langs bij een RAD-winkel en bekijk hem in levendelijve.
Gesloten