Onderhoud
Moderator: Abeloos
Onderhoud
Ik heb vorige week m'n FJR (bouwjaar 2001) binnen gedaan voor een groot onderhoud op 40.000 Km. Nu wist ik wel dat dan de kleppen, injectie e.d. gecontroleerd worden, en dat deze factuur iets duurder zou uitvallen dan de vorige. Toch was m'n verbazing groot toen ik m'n rekening kreeg. 428,14 euro in totaal. En dan was er nog geen nieuwe band bij. Alleen voor werkuren moest ik al 230,- euro betalen voor bijna 6 uur werk. Zijn er nog die zo'n gepeperde rekening kregen voor een 40.000 Km onderhoud?
Ja dat weet ik wel Dirk. De werkuren hangen netjes uit. Die zijn 40,- euro/uur. Daar heb ik ook geen vragen over. Ik wou alleen weten of er inderdaad bijna 6 uur werk is aan een 40-uur inspectie en of er nog zijn die een rekening gekregen hebben van meer dan 400,- euro voor een onderhoud. Ik heb die prijzen vergeleken met een collega die met een BMW GS rijdt. Toch ook geen kleine motor, en BMW is ook niet gekend als het goedkoopste merk op de markt. Nu betaalt die voor een 40.000 Km inspectie een stuk minder dan ik voor m'n FJR. Ik wou enkel even checken of er nog leden zijn die een 40.000 Km inspectie achter de rug hebben, en wat zij betaald hebben.
Ik sta ook voor deze onderhoudsuitgave van 40.000 km.
Nu al bij al Dan, vorig jaar rond deze tijd denk ik was er een sleutel namiddag bij Promotor in Lede en daar konden sommigen de forumleden zelf zien dat er wel wat werk bij komt kijken.
Dus ik denk dat die 6 uwerkuren wel degelijk zullen gepresteerd zijn.
Misschien eens iets om te organiseren, zo'n sleutelmiddag...?
Groeten
Willy
Nu al bij al Dan, vorig jaar rond deze tijd denk ik was er een sleutel namiddag bij Promotor in Lede en daar konden sommigen de forumleden zelf zien dat er wel wat werk bij komt kijken.
Dus ik denk dat die 6 uwerkuren wel degelijk zullen gepresteerd zijn.
Misschien eens iets om te organiseren, zo'n sleutelmiddag...?
Groeten
Willy
Bron:??????
Ik weet echt niet meer waar ik onderstaande informatie vandaan heb.
Er kunnen derhalve geen rechten aan ontleend worden
Voor reguliere onderhoudsbeurten FJR1300-A zou gelden:
1.000 km - 1,2 uur
10.000 km - 2,0 uur
20.000 km - 2,3 uur
30.000 km - 2,0 uur
40.000 km - 4,7 uur
50.000 km - 1,2 uur
Mijn 10.000 beurt was voor rekening dealer
, dus ik heb geen tijdsindicatie.
Mijn 20.000 beurt was 2,5 uur
Mijn 30.000 beurt was 1,0 uur
Nu 42.000 op de klok. Hard aan het sparen. Zal binnenkort maar eens een afspraak maken
.
Ik weet echt niet meer waar ik onderstaande informatie vandaan heb.
Er kunnen derhalve geen rechten aan ontleend worden

Voor reguliere onderhoudsbeurten FJR1300-A zou gelden:
1.000 km - 1,2 uur
10.000 km - 2,0 uur
20.000 km - 2,3 uur
30.000 km - 2,0 uur
40.000 km - 4,7 uur
50.000 km - 1,2 uur
Mijn 10.000 beurt was voor rekening dealer

Mijn 20.000 beurt was 2,5 uur
Mijn 30.000 beurt was 1,0 uur
Nu 42.000 op de klok. Hard aan het sparen. Zal binnenkort maar eens een afspraak maken

Groeten Ruud
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.
WEES JEZELF, ER ZIJN AL ZOVEEL ANDEREN.