Zendapparatuur : hoe en wat ?

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Zendapparatuur : hoe en wat ?

Bericht door dirkske »

Vandaag een paar successen geboekt, in verband met zendapparatuur op de FJR. Er staat momenteel een proefopstelling op de FJR, die werkt, maar nog verder moet afgewerkt worden. Deze opstelling kan voor verschillende doeleinden gebruikt worden. Binnenkort krijg je hier de foto's en de volledige technische uitleg.

Stay tuned !
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo Dirkske,

Gelukkig hebben wij een zendamateur in ons midden want die communicatie van bike to bike, wel te verstaan een degelijke communicatie, da's gene kak zulle!! :roll: :roll: :roll:

Doe maar naarstig voort Dirkske, wij wachten op het verhoopte resultaat.

Groetjes,
Seabiker
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik heb de test-periode afgerond met verschillende externe antenne's en opstellling, ik ben deze nu in een kant en klaar dossiertje aan het gieten zodat het voor iedereen die een beetje wil experimenteren een beetje overzichtelijk is. Heb je nog specifieke vragen over radio's, verbindingen, zenders, intercom's, antenne's, ... zet hier maar neer, dan verwerk ik ze bij in de informatie tot nut van het algemeen.

dirkske.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
FJRadmin
125 cc
125 cc

Een andere manier

Bericht door FJRadmin »

Hey jongens en meisjes,

Is er nog een mooie en gemakkellijke manier om je antenne te plaatsen.
Of bestaan er geen korte krachtige antennen voor op de fjr te plaatsen zodanig dat het bijna niet zichtbaar is.(iets van een 10cm )

grtz admin
Voor info: info @ Softidesign.com
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Natuurlijk bestaan er kortere antenne's, zelfs van 3 cm lengte voor montage. Maar het probleem is 1: hoe monteren? 2:door hun geringe fysische lengte leggen ze nog minder gewicht in de schaal dan de bestaande antenne dat standaard op het toestel zit.

Er is echter nog een mogelijkheid, die ik nog niet uitgetest heb, en dat is "ergens" op de FJR de voet van aan BNC-koppeling monteren. Uiterst klein valt deze totaal niet op, en de antenne van het toestel (indien BNC) kan gemakkellijk verwisseld worden tussen toestel in het kontje en bnc extern op de FJR. Hier komt het spook van de ground-plane weer bij kijken, en eventueel de moeilijkheid om nog iets te laden achterop als de antenne er zou staan.

Een moto is nu eenmaal v??l plastic en aluminium (sub-frame) en dat is nu net geen al te beste combinatie voor de overdracht van radio-signalen.

Het probleem is een beetje dat ik zo direct g??n 2?de FJR achter de hand heb, die ik naar hartelust kan en mag verbouwen,verzagen,gaten boren ... om elke keer een antenne te plaatsen en te meten.

Binnenkort hier op de site al een dossiertje over het plaatsen van antenne's. Stay tuned !
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Is er al iets van dat dossiertje terecht gekomen?? ben ge?nteresseerd;

Firechief
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik zal het je doorsturen Chief.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Bedankt
Frank met zijn zijspan
50 cc
50 cc

Bericht door Frank met zijn zijspan »

Hoi Dirkske, graag zou ik tegen volgend jaar iets van communicatie aanschaffen - indien mogelijk; het zou leuk zijn een soort van intercom te hebben tussen mij - mijn kids in zijspan - mijn echtgenote op solo - en ons madame die de weg wijst : streetpilot

Gelukkig ben ik niet veeleisend :D

groetjes,

Frank.
seabiker

Bericht door seabiker »

Hallo Frank,

Kom gerust een kijkje nemen bij ons, wij werken probleemloos met de zendapparatuur.

Groetjes,
Seabiker
Frank met zijn zijspan
50 cc
50 cc

Bericht door Frank met zijn zijspan »

Hoi Seabiker, ik ga echt nog een keertje afkomen, het is enkel nog de vraag wanneer. Komend weekend gaan we op zijspanweekend naar Doornenburg, van 4 tot 13 september ga ik met solomotor naar de Dolomieten. Oh - woensdag gaan we ons dochtertje ophalen in Heist; maar dat is dan met de auto - heeft ook geen stijl h?.

We zien wel, ik heb het aan Gilbert ook al beloofd langs te komen ...

groetjes,

Frank.
Gesloten