Klachtenprocedure ingezet bij TT Rider

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

Gesloten
Pasquale
50 cc
50 cc
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2007, 08:20
Locatie: Antwerpen

Klachtenprocedure ingezet bij TT Rider

Bericht door Pasquale »

Heb volgende brief geschreven naar TomTom na veel ergernis. Heb advies gevonden op www.consuwijzer.nl Heeft iemand ook een schriftelijke klacht neergelegd bij TomTom met resultaten?



Betreft: vervanging van ondeugdelijk product binnen de garantieperiode.



Antwerpen,

Geachte Heer/Mevrouw,



Op 23.05.09 kocht ik bij Mediamarkt, Century Center NV, De Keyserlei, B-2018 Antwerpen een TomTom Rider Benelux.
U verleende garantie op de aankoop. De TomTom Rider heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik voor volgende redenen:

Er is amper een jaar verstreken na aankoop en heb mijn vertrouwen in de deugdelijkheid van het toestel verloren.
Gezien de hoge aanschafprijs (599?, Beneluxversie) verwacht ik een apparaat dat voldoet aan de gestelde eisen en dat een zekere duurzaamheid heeft.
Echter, niets is minder waar.
Afgelopen jaar is het toestel herhaaldelijke keren ter reparatie opgestuurd geweest voor problemen met het TFT scherm, vervolgens een defecte acculader, een defecte batterij. De docking shoe voldoet totaal niet aan zijn bedoelde functie, nl. het apparaat op adequate manier bevestigen aan de lader. De rubberen bevestigingslip is erg onderhevig aan slijtage en temperatuursschommelingen zodat deze niet naar behoren functioneert. Als gevolg hiervan slijten de contactpunten waardoor continue lading niet mogelijk is.
Het toestel is bijna verloren gegaan tijdens een motorrit door deze slechte bevestiging. U bedenkt ondertussen een halfslachtige oplossing zoals een gratis zekerheidsriem, een item waar ik na bestelling reeds maanden op wacht..U kunt de verschillende reparaties terugvinden via de rubriek ?mijn reparaties en service? (zie bijvoegsel).
Ook ben ik erg ontevreden over de telefonische bijstand van uw operators. Deze hebben weinig of geen kennis van onderdelen, resp. de hardware. Er worden de verkeerde items meegezonden, car charger ipv. docking shoe, accukabel vergeten bij te voegen etc. Door deze incompetentie heb ik wekenlang geen gebruik kunnen maken van de Rider.
Als koper heb ik altijd de richtlijnen van TomTom gevolgd wat betreft de correcte installatie, bevestiging en gebruik van het apparaat.
Ik constateer nu dat U binnenkort een Rider 2nd edition op de markt brengt zonder de gekende kinderziektes van de Rider 1. Ondertussen blijf ik zitten met een toestel dat momenteel opnieuw niet naar behoren werkt. Ik heb geen zin om het komend volledig jaar in garantie het toestel regelmatig opnieuw op te sturen ter reparatie. Er volgt geen afdoend en duurzaam resultaat.
Als laatste heb ik mijn bedenking over de recente aanschaf via uw site van de map of Western Europe v 6.6 op 07.04.07. Enige tijd later krijg ik bericht dat er een update (v 6.75) van deze map beschikbaar is, doch betalend.. Ik zit nu met een verouderde map en voel me bekocht.
Volgende bedragen werden in totaal gespendeerd: Rider 1: 599?, Voice John Cleese: 9.95?, TomTom PLUS Safety Cameras Belgium: 39.95?, City Map Paris: 4.95?, Map of Western Europe: 99.95?. Totaal: 735.8?. (zie bijvoegsel)


Daarom verzoek ik U vriendelijk de genoemde gebreken te vergoeden, of het toestel te vervangen. Gezien de verleende garantie ga ik ervan uit dat er geen kosten zijn verbonden aan herstel of vervanging.

Als u van mening bent dat mijn klachten onterecht zijn, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de verleende garantie met zich mee brengt.
Ondertussen informeer ik mij bij de verschillende ombudsdiensten en consumentenorganisaties voor verder advies.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.




Met vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1343
Lid geworden op: 03 mar 2004, 22:35
Locatie: Vlaams-Brabant ( Wezemaal )
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

We zijn benieuwd wat het antwoord hierop gaat worden ?

Hou ons op de hoogte als je wil :idea:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
Pasquale
50 cc
50 cc
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2007, 08:20
Locatie: Antwerpen

Bericht door Pasquale »

Mijn Rider is ondertussen 4! keer binnengedaan ter reparatie en ongeveer alles is zo ongeveer vervangen, 3 keer een andere dockingshoe gekregen. Nu sturen ze me een docking shoe van de 2nd edition op , wedden dat ie niet past?
Gebruikersavatar
TOMH
1300 cc
1300 cc
Berichten: 365
Lid geworden op: 14 jan 2006, 19:01
Locatie: Harelbeke

Bericht door TOMH »

Pasquale;
Volgens mij zal de Rider 1 niet passen in een dockingschoe bestemd voor de Rider 2.
volgens foto's die ik gezien heb, is het een "glijd-systeem" voor de 2de editie

Tom :?
FJR's @ Alps 2008 http://fjrijders.be/forum/viewtopic.php?t=3314
Wie gaat er mee?
Pasquale
50 cc
50 cc
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2007, 08:20
Locatie: Antwerpen

Bericht door Pasquale »

Klopt, wacht er nog op..Ik vermoed dat het een "verbeterde" versie is van 1st edition zoals blijkt na een telefoon. Het betreft V 3.2. Ik kan nergens een voorbeeld vinden van deze versie.
Gesloten