Dit weekend mijn nieuwe FJR gaan ophalen. Jammer genoeg te nat om met nieuwe banden wat te gaan inrijden. Wat me wel opviel is dat de FJR meer stuurt als een CBR 500, in vergelijking met een TDM. Wat een goede zaak is. Het zwaartepunt licht duidelijk lager (wat ik bij een TDM met volle tank altijd een nadeel vond). Wel wennen dat er een jiffy onder zit. Al voorgehad dat mijn broek er aan bleef haperen bij het stoppen aan de lichten
Daarnet even als een klein kind in de garage mijn 'speelgoed' gaan inspecteren en uittesten. De Autocom werkt maar is er wat losjes ingebouwd. Deze week dus even in de Veritas binnenspringen om wat zelfklevende klittenband te halen en deze zo te verankeren onder de buddyseat. In de koffers vond ik trouwens doorzichtige 3M stickers. http://www.flickr.com/photos/11959016@N00/403799639/ Deze zijn duidelijk voor de koffers bedoeld (in elke koffer zat een set), maar ik vind nergens waar deze juist moeten gekleefd worden??? Weet iemand raad...?
De twee kleine stickers kleef je aan de onderkant van de twee bovenste openingen en de grote aan de bovenkant van de onderste opening. Wanneer dit niet duidelijk genoeg is moet je de koffers er eens aanhangen en dan wijst het zichzelf uit. Lukt het niet dan zal ik eens proberen van een fotoke te maken maar ik vrees dat het slecht zichtbaar zal zijn
Succes ermee
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Vroeg mij ook al af waar deze stickers voor waren, nu weet ik iets meer maar een fotoke was niet slecht Julle
@Pnobels
Heb ook een autocom op mijne nieuwe, aleen ben ik er nog niet uit waar de aansluitingen voor rijder en sozia te maken. Ook mis ik nog het autocom onderdeel part 1299
Kunt ge niet een paar plaatjes schieten en posten van de inbouw ?
even off topic
Is er iemand die weet of ik in belgie het autocom part 1299 kan bestellen of kopen. Heb nu een zumo maar kan die nie horen
Wat is autocom part 1299? ik heb mijn zumo gewoon met een audio kabeltje met aan beide zijden een 3 1/2 mm mail plugje aangesloten op de audio in van de autocom.
De kabel voor de sozio komt bij mij tussen de 2 zadelhelften naar buiten en die voor mij zelf komt voor tussen het zadel en tank naar buiten.
Beide in het midden.
Kabels zitten niet vastgemaakt. Zitten voldoende strak tussen zadelhelften cq zadel en tank.
Voordeel van deze manier is dat mocht je vergeten dat je met de kabel aan de motor vastzit, dan is er nog ruimte in de kabel en wordt deze slechts wat meer naar buiten getrokken. Zonder schade aan te richten.
@Paul
1299 is de nieuwe kabel van autocom voor volwaardig gebruik van de zumo, dus ook bellen en spraak richting Zumo.
Zal eens zien of het bijliggende kabeltje in het Zumo pakket niet kan worden aangesloten op een auxvan de intercom
En zie het werkt, audiokabel van Zumo geeft inderdaad geluid. Kan ik in iedergeval naar claire luisteren. Die 1299 komt wel eens als ie er is.
Met dank aan Paul voor de tip
Ben overigens wel van menig dat dit de monteur bij de verdeler ook had kunnen bedenken
@FJRmart : zie http://www.flickr.com/photos/11959016@N00/406014123/ De kabels liggen momenteel nog wat op een hoopje... Wie laat zijn aansluitkabel voor de helm waar? Op mijn tdm had ik die naar vooraan gebracht en kwam die tussen alle andere kabels ter hoogte van het stuurslot naar boven. Daarna gewoon vastgemaakt met een kabelbinder.