Jullie geloven het nooit !!

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Yan

Bericht door Yan »

Ook al is het ver uit de buurt, ik zal mijn ogen openhouden in de omgeving van Rotterdam!
benner

Bericht door benner »

Ik denk dat je in uw ongeluk toch van geluk mag spreken, want ik was enkele weken geleden bij een dealer in het Gentse en daar hadden ze net de dag voordien een motor gestolen in klaar lichte dag.En jawel een witte bestel wagen met 3 personen in. Ze reden op het voetpad tot aan de moto,namen met 3 de moto op en smeten hem vlug in de laadruimte die gevuld lag met vodden... en weg ermee.
Yan

Bericht door Yan »

benner schreef:Ik denk dat je in uw ongeluk toch van geluk mag spreken, want ik was enkele weken geleden bij een dealer in het Gentse en daar hadden ze net de dag voordien een motor gestolen in klaar lichte dag.En jawel een witte bestel wagen met 3 personen in. Ze reden op het voetpad tot aan de moto,namen met 3 de moto op en smeten hem vlug in de laadruimte die gevuld lag met vodden... en weg ermee.
Gelukkg zijn ze wel voorzichtig met andermans eigendommen... :evil:
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik wil hier nog eens graag pleiten voor het gebruik van allerlei kettingen en andere mechanismen om de moto te beveiligen. Al de verhalen, die ik hoor, hebben allemaal dezelfde rode draad : moto gestolen, terwijl hij toch beveiligd was. Als je iets dieper op die beveiliging ingaat, zie je dat het enkel een schijfremslot of een beugelslot betreft.

DA PAKT GEEN VERF !

De meest aangewezen beveiliging is nog altijd een lange ketting, en koopt geen boegt van denaldi, maar een stevig slot ! Koopt de langste die ge kunt vinden, ongeveer 1.2 of 1.5 meter, en leg uwe moto vast aan een andere moto ... of : gebruik van die speciale ogen die ge vastmaakt aan de muur of in de grond. Dat kost een hoop centen, maar het slaapt een pak geruster.

Bijna elke motor die gestolen wordt, telkens op dezelfde manier : hij wordt gewoon opgepakt, soms op een skate-board gezet, en slechts 1 man kan hem meenemen. Sloten en/of andere beveiligingen worden nadien krasvrij verwijderd in ??n of andere duistere hangar.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Frank met zijn zijspan
50 cc
50 cc

Bericht door Frank met zijn zijspan »

Hoi; nog een goede beveiliging is er een zijspan aanhangen :P . Zelfs met de sleutels er op laten ze hem staan :D :D :D
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

ben terug van vakantie en de moto vasmaken aan een andere + nog een ander slot gaf me inderdaad een minimum gevoel van veiligheid.

dan ken ik ook nog de mensen die hun moto NOOIT op slot doen in de 16-17 jaar dat ze rijden, maar dat zijn uitzonderingen.
zelf doe ik voor korte tijd: schijfrem&alarm en voor langere tijd = ketting&beugel.
* If it works, don't fix it *
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

vanaf vandaag staat er ook mijn alarm op. Volgende aanschaf is zo'n ketting van ABUS en als ze dan nog een poging doen, neem ik mijne 9mm mee :twisted:

Firechief
benner

Bericht door benner »

dan ken ik ook nog de mensen die hun moto NOOIT op slot doen in de 16-17 jaar dat ze rijden, maar dat zijn uitzonderingen.
zelf doe ik voor korte tijd: schijfrem&alarm en voor langere tijd = ketting&beugel.[/quote]

Vergeet maar " VOOR LANGERE TIJD" ze hebben maar 10 seconden nodig.
Ik gebruik sindsdien altijd mijn ketting en beugel
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Hallo @Firechief, vandaag in mijn maibokske het volgend bericht ontvangen, als antwoord op de mail die doorgestuurd is naar "Motor en Toerisme";

"Hallo
Toen ik uw bericht in de nieuwe M&T las dacht ik waar heb ik dat nog gehoord Wel de zoon van mijn zuster rijd ook met een FJR 1300 en die heeft juist het zelfde meegemaakt Ook waren er getuigen die beweerden dat het een witte bestelwagen was met houten paneel voor de achterruit Ik vindt dat nu eigenaardig dat nog iemand met het zelfde verhaal op de proppen komt of hebben de twee zaken iets met elkaar te maken . Als dat niet het geval is hebben alle FJR 1300 rijders er alle belang bij dat de dader vlug gevonden wordt !
Groetjes
Melis Luc
Ninove"

Vermits die persoon ook in Ninove woont, vrees ik bijna dat het familie is van jou. De mail die ik in M&T heb laten zetten, staat natuurlijk op mijn naam (lid van M&T) en waarschijnlijk denkt nu iedereen die dit artikel leest, dat ik de gedupeerde ben.

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Hehe, dat is mijn nonkel :lol:
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Ok,
dit is al opgelost :oops: :oops: :oops: , nu nog enkel die witte bestelwagen vinden.

Greetz,

Serge
één van de vier, dartagnan
Gesloten