Jullie geloven het nooit !!

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Firechief
1300 cc
1300 cc

Jullie geloven het nooit !!

Bericht door Firechief »

'K heb net mijn nieuwe machine (sinds 14 dagen) en nu heeft er toch een of andere eikel mijn machine omver gereden ! Voorbijgangers hebben de nummerplaat kunnen noteren, maar bij navraag van de politie, bleek deze van een BMW te komen en niet van een Volkswagen Camionette (vals dus) :cussing:
Heel de rechterflank is beschadigd en de spiegel is er ook aan. De rechtse koffer, knipperlicht, en kuip zitten vol krassen die redelijk diep zijn. De voorbijgangers hebben nog gepoogd de bestuurder te doen stoppen, maar tevergeefs. Ik heb nog een uurtje rondgereden in de hoop de dader nog te vinden, maar ook dat heeft niets opgeleverd. Enigste hoop die ik nog heb is dat de dader berouw krijgt van zijn zonde en dit gaat aangeven, maar vrees dat een mirakel zal zijn. Ik hoop dat ik hem in de volgende dagen niet tegenkom, want dan zal het zijn beste dag niet zijn. :mumum: :violent1: :bokser2:

Firechief
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Hoi firechief,
hetgeen gebeurd is vind ik een heel spijtige zaak en ik hoop dat de dader zo snel mogelijk gevonden wordt. Stuur eventueel de gegevens eens door van het voertuig van de dader, zodat we met z'n allen eens kunnen uitkijken of we hem (haar) niet tegenkomen. Zeg niet dat dit zoeken is naar een speld in een hooiberg, want zo hebben we de gestolen wagen van een vriend ook teruggevonden (150 km van zijn woonplaats). het is niet de bedoeling om politietaken over te nemen, maar collega-bikers willen mekaar helpen.
Serge
één van de vier, dartagnan
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Beschrijving volgens de getuige van het voertuig. Witte bestelwagen van het merk Volkswagen LT35 van het oude type ( kan volgens mij ook een mercedes geweest zijn aangezien deze dezelfde bestelwagens hebben. Nummerplaat was volgens getuige LUQ-744. Bestelwagen had achteraan een ruit die stuk was en vervangen was door een houten plaat. Er zaten drie personen in, maar kon geen duidelijke beschrijving geven van de personen. Motor is aangereden op het voetpad, waar hij geparkeerd stond, dus de bestuurder had helemaal geen zaken op die plaats om zijn voertuig daar te parkeren. Dit is gebeurd in Ninove, Geraardsbergsestraat ter hoogte van Caf? 'T GENIEP.

Firechief
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Mensen die geen respect hebben voor andermans spullen, zouden ze levenslang moeten opsluiten.

Chief, is't ne Galaxy ? Ik ben bezig met een project om mijn eigen FJR hier en daar wat bij te spuiten, misschien kunnen we de koppen bijeen steken om te zien wat we kunnen doen ? Je richtingaanwijzer en de spiegel zullen vervangen moeten worden, maar het body-werk kunnen we misschien samen doen.

btw: de Q in nummerplaat van de verdachte, moest dat eigenlijk geen L zijn ?
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
erik
125 cc
125 cc

Bericht door erik »

Firechief ,

Ik ben even sprakeloos , t' is moeilijk om de juiste woorden te vinden . Maar ik leef wel met je mee , ik hoop uit de grond van m'n hart dat ze de verantwoordelijke(n) vinden . Hoe sneller je de kosten kan verhalen op die onverantwoordelijke egocentrische klaplopers hoe beter ! De strafmaat voor zulke misdrijven zal , spijtig genoeg , weeral een maat voor niets zijn ! Weeral een deuk in het imago van het te demokratisch beleid hier in het Westen . Chief hou er de moed in , we blijven allemaal hopen op een gunstige afloop .

Erik
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Firechief,
hopelijk heb je de gegevens van de getuige, want ge zult moeten kunnen bewijzen dat die onverantwoordelijke, asociale, geniepe camionettechauffeur uw moto heeft aangereden en vluchtmisdrijf heeft gepleegd. Morgen, mijn laatste dag verlof, ga ik toeren in het Brabantse. Laat ons hopen dat je evenveel geluk heb met die dader te vinden zoals ik enkele weken geleden voor mijn collega met z'n gestolen voertuig. Ik duim :thumbleft: :thumbright:
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Hallo Firechief,

Dit is erg, heel erg, maar jammer genoeg overkomt het elke dag wel iemand. Gezien er in je bericht sprake is van politie, vermoed ik dat je aangifte gedaan hebt. Anders moet je dit zeker nog doen. Getuigen kunnen zich makkelijk vergissen bij het aflezen van een nummerplaat na een ongeval. Ervaring leert mij dat er altijd wel ergens een letter of een cijfer verkeerd is. Meestal scheelt het niet veel. Een U wordt makkelijk een V, een F wordt makkelijk een E enz... Er moet maar een vijsje verkeerd zitten in de plaat en het is al zover. Bij de politie zullen ze ongetwijfeld alle mogelijke combinaties proberen. Wie weet komen ze toch nog bij een dergelijke bestelwagen uit. Je hebt alvast een goede beschrijving.
Ik zou de hoop dus nog niet opgeven.

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

@ iedereen :

Ik ga ervan uit dat de witte bestelwagen met de speciale geprepareerde houten ruit, niet onmiddellijk geneigd is om deze snel snel te laten herstellen. Een opvallend kenmerk, dat de aandacht kan trekken.
Post dit verhaal, in zoveel mogelijk fora op internet, zodat misschien iemand zich de camionette herinnert, of h????l misschien, ergens tegenkomt onderweg. Zo kunnen we misschien de politie, en vooral onze onfortuinlijke collega, een handje toesteken. Het staat alvast te lezen op het MAG-forum, ik zoek nog kandidaten om te posten in Motoren&Toerisme, Motorwereld etc.

Het volgende kan je copi?ren en posten :

"Hoi collega's motards !
Mijn FJR1300 werd zwaar beschadigd, toen hij bewust werd aangereden door een witte bestelwagen, vermoedelijk een VW model LT35. De moto stond geparkeerd op het voetpad. Getuigen hebben de nummerplaat, maar die blijkt vals te zijn. Opvallend kenmerk : een achterruit van de witte camionette, was kapot , en vervangen door een houten paneel.
Zie je ergens deze witte bestelwagen rondrijden, in de buurt van Ninove, of zelfs ergens anders, noteer de gegevens, en breng ze over naar de politie van Ninove".
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

Hoi Dirk,
de advertentie is al doorgestuurd naar de website van " motoren & toerisme" en zal waarschijnlijk morgen al op hun site staan.
Serge
Mr.Bubble

Bericht door Mr.Bubble »

Hoi vrienden ,

Ik heb alvast de boodschap overgemaakt op de site Van Deauville, omdat ik weet dat er verschillende mensen uit de streek van Ninove ook met een Deau rijden.
Je weet maar nooit dat er hierdoor wat meer uit de bus komt en dat we die bastaards, wat zo noem ik zo'n mensen, kunnen laten opdraaien voor de schade.

Groetjes en sucses in de speurtocht, ik leef met Firechief mee en hoop dat hij die schade vlug kan vergeten.

Gilbert
koekenbakker
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door koekenbakker »

Chief,

Ik kijk ook al evenb rond hier in de streek want zulke "klerelijers" kunnen ze maar beter van de baan halen :evil:

Het fijt dat het een bestelwagen is met het gegeven van een achterruit vervangen door een houten plaat sluit al heel wat andere camionette's uit.

Hou de moet erin, waar we kunnen zullen we u zeker bijstaan/steunen. :wink:
Saluu De Bakker

Afbeelding
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Bedankt voor jullie steun allemaal, ik apprecieer dit enorm.
Hoe meer ik erover nadenk, hoemeer ik begin te vermoeden dat dit krapuul erop uit was om mijn machine te stelen en bij het achteruitrijden net iets te ver was gereden en hem zo omver heeft geduwd. De getuigen meldden mij dat er 3 struise mannen inzaten en beschreven ze als schippers uitziende. De getuige waren nederlandse wielertoeristen die in het hotel naast de plaats van de feiten logeerden. Ik heb de gegevens van de persoon die het zien gebeuren heeft en mag deze steeds contacteren, waarvoor dank bij voorbaat.
De kleur van de moto is Silver Storm. Voor zover ik vandaag heb kunnen zien bij klaarlichte dag is er schade aan de bovenkant van de kuip die onherstelbaar is door te spuiten en dien te vervangen worden. Het onderste deel van de kuip kan met een lakbeurt opgeknapt worden en de pinker dient vervangen te worden. Het deksel van de rechtse koffer hoop ik eveneens te kunnen herstellen met een lakbeurt. Men heeft mij echter verteld dat motokleuren nogal speciaal zijn en moeilijk na te maken zijn bij de gewone koetswerkhersteller, klopt dit?
Verder heb ik als brandweerman wel enkele kennissen die bij de politie zijn alsook een familielid, en deze hebben van mij reeds de vraag gehad om de nummerplaat en alle mogelijke combinaties na te trekken en zo te kijken of er een van die combinaties slaat op zo'n bestelwagen. Ikzelf ben technieker beroepshalve en dus veel op de baan, en wees er maar zeker van dat als ik hem tegenkom ik hem van de baan rij of de politie telefonisch op de hoogte hou van de positie van het voertuig zodat zij deze kunnen onderscheppen. 'K leg alvast iets om te kloppen in de buurt voor het geval het mocht nodig zijn :boxing:
Nogmaals bedankt voor jullie steun, en voor diegenen die zullen aanwezig zijn om de BBQ as vrijdag, kunnen we de schade eens bekijken. Misschien kunnen we ergens wel iemand vinden die dit voor een goeie prijs wil herspuiten. Ik ken hier een goede koetswerkhersteller en zal eens informeren naar de prijs en of hij de kleur kan maken.

Firechief
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Chief, wij als FJRijders zijn bezig met een project "VERF", het is inderdaad aartsmoeilijk om de exacte verf te vinden. Geen nood, we hebben hem gevonden, tegen een zeer schappelijke prijs. Op het moment dat ik dit schrijf, staat er een onderdeel van mijn FJR in de garage, te drogen na een lakbeurt. Het juiste resultaat heb ik vandeweek, ik zit zelf een beetje te spelen met het idee om de FJR op te laten spuiten, maar gezien in vorige week enorm veel onverwachte kosten heb gedaan, is het oorspronkelijke lak-concept opgeschoven, en ben ik met iets anders begonnen.

Stuur maar een mailtje, en we zullen die verf wel in orde krijgen !
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Magnum
75 cc
75 cc

Bericht door Magnum »

Inderdaad een trieste zaak. Het spijtige van al is dat je als motorrijder geen 'normale' omniumverzekering kan afsluiten zonder met een financi?le kater te blijven zitten. Het praat zeker het toebrengen van de schade niet goed maar het zou de pijn toch wel wat verzachten.
We houden het zeker in het oog voor jou Firechief.
FJRboy-dirk

Bericht door FJRboy-dirk »

Hoi,

ik leef met je mee en hou de :shock: open bij elke passerende witte bestelwagen :evil:
Fons
125 cc
125 cc

Bericht door Fons »

dirkske schreef:Chief, wij als FJRijders zijn bezig met een project "VERF", het is inderdaad aartsmoeilijk om de exacte verf te vinden. Geen nood, we hebben hem gevonden, tegen een zeer schappelijke prijs. Op het moment dat ik dit schrijf, staat er een onderdeel van mijn FJR in de garage, te drogen na een lakbeurt. Het juiste resultaat heb ik vandeweek, ik zit zelf een beetje te spelen met het idee om de FJR op te laten spuiten, maar gezien in vorige week enorm veel onverwachte kosten heb gedaan, is het oorspronkelijke lak-concept opgeschoven, en ben ik met iets anders begonnen.

Stuur maar een mailtje, en we zullen die verf wel in orde krijgen !
Hier kunt u verf voor alle merken vinden
http://www.japartsnl.com/Ned/Index.htm
Groetjes,
FONS
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

@ fons

Die van mij is Silver storm, en die staat er natuurlijk niet tussen :(
Zal eens horen wat de dealer zegt en die eerst een prijsbestek laten opmaken. zal eens een mail sturen naar die gasten met de gegevens van de moto.
Ik heb die spiegel eens bekeken en het is eigenlijk enkel het asje waar hij over scharniert als je hem dichtklapt dat stuk is. Misschien valt die wel te herstellen met een boutje en moertje of zo, zal het eens bekijken. Zal de andere kant eens opengooien om te zien hoe het juist zit, want daar zitten nogal wat rondelletjes tussen zenne.

PS: Als ze die gasten ooit pakken, dan heeft hij og een helm aan zijn been ook, want die zat in die rechterkoffer opgeborgen.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Klopt als een (spuit)bus Fons, dat is de verf die hier aanwezig is.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Frank met zijn zijspan
50 cc
50 cc

Bericht door Frank met zijn zijspan »

Op mijn aandacht mag je rekenen.
dartagnan
1300 cc
1300 cc

Bericht door dartagnan »

gisterenmorgen in de omgeving van het Brusselse gereden, maar spijtig genoeg geen nieuws te melden, maar ik geef de moed niet op
Gesloten