Bedankt voor jullie steun allemaal, ik apprecieer dit enorm.
Hoe meer ik erover nadenk, hoemeer ik begin te vermoeden dat dit krapuul erop uit was om mijn machine te stelen en bij het achteruitrijden net iets te ver was gereden en hem zo omver heeft geduwd. De getuigen meldden mij dat er 3 struise mannen inzaten en beschreven ze als schippers uitziende. De getuige waren nederlandse wielertoeristen die in het hotel naast de plaats van de feiten logeerden. Ik heb de gegevens van de persoon die het zien gebeuren heeft en mag deze steeds contacteren, waarvoor dank bij voorbaat.
De kleur van de moto is Silver Storm. Voor zover ik vandaag heb kunnen zien bij klaarlichte dag is er schade aan de bovenkant van de kuip die onherstelbaar is door te spuiten en dien te vervangen worden. Het onderste deel van de kuip kan met een lakbeurt opgeknapt worden en de pinker dient vervangen te worden. Het deksel van de rechtse koffer hoop ik eveneens te kunnen herstellen met een lakbeurt. Men heeft mij echter verteld dat motokleuren nogal speciaal zijn en moeilijk na te maken zijn bij de gewone koetswerkhersteller, klopt dit?
Verder heb ik als brandweerman wel enkele kennissen die bij de politie zijn alsook een familielid, en deze hebben van mij reeds de vraag gehad om de nummerplaat en alle mogelijke combinaties na te trekken en zo te kijken of er een van die combinaties slaat op zo'n bestelwagen. Ikzelf ben technieker beroepshalve en dus veel op de baan, en wees er maar zeker van dat als ik hem tegenkom ik hem van de baan rij of de politie telefonisch op de hoogte hou van de positie van het voertuig zodat zij deze kunnen onderscheppen. 'K leg alvast iets om te kloppen in de buurt voor het geval het mocht nodig zijn

Nogmaals bedankt voor jullie steun, en voor diegenen die zullen aanwezig zijn om de BBQ as vrijdag, kunnen we de schade eens bekijken. Misschien kunnen we ergens wel iemand vinden die dit voor een goeie prijs wil herspuiten. Ik ken hier een goede koetswerkhersteller en zal eens informeren naar de prijs en of hij de kleur kan maken.
Firechief