vuil/vering/warmte
Moderator: Abeloos
vuil/vering/warmte
Na 1800km met mijne nieuwe fjr zijn er mij toch al enkele zaken opgevallen.
Als ik ga tanken ligt er rond de dichting van de vulstop altijd veel vuil/zand/stof, iemand een idee of dit normaal is?
Bij het rijden met duo gebeurt het soms dat ik die vervloekte drempels verkeerd inschat en dat mijn vouwtje met haar gatje even loskomt. Ik probeer daarom de vering zo comfortabel mogelijk af te stellen. Heeft er iemand hiermee al geexperimenteerd? Of volg ik gewoon de gegevens van het instructieboekje.
Ik heb er al wat over gelezen op de site maar het is toch wel de moeite zelle.
Na het rijden bij 30?C meet ik op de kader naast/onder de benzinetank toch 58?C, gemeten met een degelijk thermometer van een laborant.
Laatst op een site zag ik een foto van iemand die de driehoek onder de radiator volledig had uitgesneden wat natuurlijk veel te drastisch is, maar zou er een oplossing zijn om de fjr meer lucht te geven zodat hij meer koeling krijgt?
Verder bangelijke motor met enorm veel koppel en zorgt voor aangenaam rijplezier.
groetjes
Als ik ga tanken ligt er rond de dichting van de vulstop altijd veel vuil/zand/stof, iemand een idee of dit normaal is?
Bij het rijden met duo gebeurt het soms dat ik die vervloekte drempels verkeerd inschat en dat mijn vouwtje met haar gatje even loskomt. Ik probeer daarom de vering zo comfortabel mogelijk af te stellen. Heeft er iemand hiermee al geexperimenteerd? Of volg ik gewoon de gegevens van het instructieboekje.
Ik heb er al wat over gelezen op de site maar het is toch wel de moeite zelle.
Na het rijden bij 30?C meet ik op de kader naast/onder de benzinetank toch 58?C, gemeten met een degelijk thermometer van een laborant.
Laatst op een site zag ik een foto van iemand die de driehoek onder de radiator volledig had uitgesneden wat natuurlijk veel te drastisch is, maar zou er een oplossing zijn om de fjr meer lucht te geven zodat hij meer koeling krijgt?
Verder bangelijke motor met enorm veel koppel en zorgt voor aangenaam rijplezier.
groetjes
- koekenbakker
- 1000 cc
- Contacteer:
Marcel,
1?
vuil rond de vuldop van de tank is te wijten aan het overloop buisje/darmpje die naar de onderkant v/d motor loop, deze is nu (waarschijnlijk) recht afgesneden en dat is de oorzaak van het vuil/zand /stof probleem rond de vuldop.
oplossing:
darmpje schuin afsnijden met de opnening naar het voorwiel gericht
2?
Vering stand (zeker bij het rijden met duo) en solo kan het ook geen kwaad op hard zetten.
3?
voor dit probleem is er bij mijn weten nog steeds geen serieuze oplossing gevonden
Hopende u hiermee van dienst te zijn

1?
vuil rond de vuldop van de tank is te wijten aan het overloop buisje/darmpje die naar de onderkant v/d motor loop, deze is nu (waarschijnlijk) recht afgesneden en dat is de oorzaak van het vuil/zand /stof probleem rond de vuldop.
oplossing:
2?
Vering stand (zeker bij het rijden met duo) en solo kan het ook geen kwaad op hard zetten.
3?
voor dit probleem is er bij mijn weten nog steeds geen serieuze oplossing gevonden
Hopende u hiermee van dienst te zijn

Saluu De Bakker

- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
Hallo Jokoekenbakker schreef:Marcel,
1?
oplossing:
2?
3?
Hopende u hiermee van dienst te zijn![]()

Ik ben het bijna eens met al je deskundige uitleg dat je aan Marcel gegeven hebt !
Waar ik het niet mee eens ben is het darmpje van de overloop dat je laat afsnijden met de opening naar het voorwiel gericht, zo ga je het probleem enkel maar verergeren denk ik

Al het opvliegend zand van het voorwiel word dan automatisch opgesmeten in de opening dat je in die richting hebt afgesneden en zo v??l makkelijker kan opgezogen worden in het darmpje, dus mijn conclusie is dat het darmpje moet afgesneden worden in de richting van het achterwiel omdat je dan geen opvliegend zand in de richting van de opening kan laten opwerpen + dat je tegen de wind inrijd en daardoor het zand wegvliegt van de opening, ik heb er zo mijn probleempje van het zand rond de vuldop mee opgelost

Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

- FJR-Freak Max
- Beheerder
- Contacteer:
Hallo Dartagnandartagnan schreef:Mijn darmpje is afgesneden met de opening naar voorwiel, en mijn vuldop zit (na 2000 km) al vol vuil. Ik ga het proberen om schuin naar achterwiel af te snijden en zal het resultaat melden

Ik denk dat ik het resultaat al weet

Max

Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

- koekenbakker
- 1000 cc
- Contacteer:
Hopelijk komt het bij u allemaal in orde.dartagnan schreef:Hoi Max,
het darmpje is afgesneden in de (hopelijk) goede richtingen binnen enkele weken zal ik zien of jij gelijk hebt. Wordt vervolgd,
Greetz,
Serge

Ondanks het feit dat het bij mij naar voren is afgesneden krijg ik geen vuil/zand ets. meer binnen(in de vuldop)

Saluu De Bakker