eerlijk gezegd, blij dat er een nieuwe versie is en ga hem zo meteen downloaden en ik hoop dat de problemen voorbij zijn, mapsource 6.11.3 werkte bij mij niet goed, wanneer ik in detail ging inzoomen verschoven de wegen en soms kwam er een blauwe band op het scherm, willen de gebruikers van versie 6.11.3 dit ook eens proberen, voor alle zekerheid om op het zelfde detail te spreken zoom in op de rotonde van de E40 autostrade Wetteren, vanaf 100 m verschuiven de wegen al, wanneer je verder inzoomd krijg ik een blauwe band en het gebeurde dan vaak dat mapsource mij een foutmelding geeft en meteen vloog ik uit het programma
miserie, miserie
ik draai wel nog onder windows 98
kijk uit naar jullie bevindingen en van zodra ik de nieuwe getest heb laat ik weten of dit probleem opgelost is
groetjes
nog steeds hetzelfde probleem, ik geef niet graag kritiek maar dit is gewoon niet goed, wanneer je dus heel veel inzoomd en je plaatst het handje op de weg krijg je zelfs ook geen gegevens meer te lezen
Wie heeft ook dit probleem?
Ik denk dat je geen kritiek moet geven en er ergens bij jou een probleempje schuild Dream
Hier nog geen problemen gehad met de 6.11.3 als nu ook niet met de 6.11.5
Heb geprobeert wat jij voorstelde om te doen en alles verloopt hier normaal
Hopelijk komt alles bij jou weer in orde
Max
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
hhhhhhhmmmmmmmmm Max
Snif had ook 1 keer kritiek willen geven en hopen dat het terecht was, zie wat er van komt, krijg ik al op mijne kop
Nu ernstig
Toch raar heb 2 pc's bij alle 2 net hetzelfde, mijn besturing zoals ik reeds vermelde is win 98 en ECN 7.0
Geef jouw besturing en versie van ECN eens op
Jammer de venster die ik van mapsource ( garmin ) te lezen kreeg, klikte ik telkens weg, was wel engels en dacht te lezen dat de fout bij hen lag, ze vroegen de foutmelding te kopieren en door te sturen naar hen ( koppig dat ik toen was, deed ik het niet )
Wanneer ik nog eens een avond mapsource's zal ik wat info proberen te sprokkelen en kopieren naar hier
Mss ben ik terug voorbarig maar toch de mensen met win 98 beginnen in het sop te geraken, bepaalde drivers, updates, neem ook maar bvb google earth en andere
Dus als het aan de besturing zou liggen, ligt het dan aan mij of aan hen? goeie vraag h? haha ( nadenkertje )
Volgens mij is het ook niet het probleem van je besturingssysteem Dream omdat ik al bij mensen geweest ben die ook nog win 98 op hun pc hebben draaien en toch niet de problemen hebben die bij jou voorkomen
Ikzelf heb Win. XP draaien en de versie's 5,6,7,8 & 8NT+ van City Navigator en nergens heb ik voor het ogenblik problemen mee waar jij mee geconfronteerd word
Heb je al eens geprobeerd om je mapsource te verwijderen en een herinstallatie te doen
Volgens mij is er een probleem dat je hebt veroorzaakt met de slechte versie van Mapsource 6.11.3 te hebben gedownload en die dan op beide pc's g?installeerd
Dus je kan 2 zaken proberen, of wel moet je aan de goede update van mapsource 6.11.3 zien te geraken en die dan eerst terug installeren voor je de 6.11.5 weer zet, of wel raad ik je aan om Mapsource te deinstalleren om nadien terug te installeren zodat je nadien weer met een proper lei kan beginnen
Hopend dat je hierdoor dan van de problemen zal verlost zijn
Tot hoors en v??l succes,
Max
@Max, allereerst bedankt om je bekommernis voor mij, ik deed enkele testen om terug tot het probleem te komen, ik zit nu op mijn vr'ke haar pc en daar staat mapsource 6.11.1 nog op, dus de problemen die er waren met versie 6.11.3 zijn aldus niet van toepassing op vr'kes pc, alvorens ik enige actie onderneem wil ik toch enkele foto's laten zien van de foutieve weergave van de detailmappen, alsook de uiteindelijk foutmelding die door mapsource op het scherm komt, nadien kan ik mapsource niet meer opstarten, ik heb nu de tekst gekopieerd en naar garmin gestuurd, zoals je zal lezen geven ze toe dat er een probleem is opgetreden met deze garmin toepassing en dat mijn hulp op prijs wordt gesteld om deze foutmelding naar hen te kopieren, oef gelukkig steken ze het probleem niet op mij
detail op 150 meter = alles OK
detail op 100 meter = wegen verspringen
detail op 70 meter = wegen verspringen en ze verdwijnen in het water zoals atlantis
zoom ik nog meer in dan krijg ik dit venster, daarna is het gedaan met mapsource te openen
moet de pc helemaal opnieuw opstarten
App: MapSource
At: 9/23/06 7:46:40 PM (UTC)
Processor: Pentium, RAM: 261548
GDI_REGION.HPP-85-6.11.1.0
Language ID: 1043
Part Number: 006-A0041-00
Build Type: Release
Sub ID: 8
Deze tekst hierboven heb ik dus via klembord geplakt in email en naar garmin doorgestuurd, zoals jezelf ziet onder
GDI_REGION.HPP-85- 6.11.1 versie
Ben ik nu echt de enige van de ganse bende met dit probleem?
Ziet er goed uit nu
Kon me niet houden om toch al enkele dingen te testen, in tegenstelling tot met andere software kan je blijkbaar bij mapsource gewoon terug een lagere versie over je bestaande zetten, dat is dan weer een pluim voor garmin, probeer dat maar eens met iets anders wanneer je in de rats zit
Ik heb dus versie 6.10.2 over de 6.11.1 gezet die op vr'kes haar pc stond en wat blijkt op onderstaande foto zoom op 70 meter, alles ziet er terug goed uit, voorlopig geen foutmeldingen en niet uit het programma gezwierd, ook kan je met het handje wanneer je een straat aanwijst de naam aflezen, dus ziet er goed uit
besluit : versie 6.10.2 is OK
vanaf versie 6.11.1, 6.11.3 en 6.11.5 is het bij mij althans fout gegaan, zou me nu echt wel verwonderen dat ik een alleenstaand geval ben, in ieder geval blijkt weer eens het voordeel van dit forum wanneer er toch nog iemand anders hetzelfde probleem zou hebben, zal hij vlug geholpen zijn
'k vraag me nu wel af of ik gedoemd ben om bij versie 6.10.2 te blijven
enfin, ik zie wel wat mapsource met mijn email doet
toch bedankt max voor jouw medewerking
Dream schreef:'k vraag me nu wel af of ik gedoemd ben om bij versie 6.10.2 te blijven
groetjes den dream
@ Dream,
Graag gedaan maar als ik jou was zou ik nu terug eens die mapsource versie 6.11.5 downloaden en ze er nog eens over installeren, lukt het niet dan kan je toch nog altijd terug vallen op je werkende versie van mapsource
Proberen maar zou ik zeggen
Tot hoors met hopelijk goed nieuws
Max
Aan de kenners,
Wat is het nut van steeds de laatste Mapsource versie te downloaden aub? Ik stel deze vraag omdat mijn GPS dealer dit absoluut niet aanraadt.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Ik mag hopen dat bij de updates Garmin er fouten uit gehaald heeft en verbeteringen in gestopt heeft t.o.v. de vorige versies. Zoniet ja dan zie ik het nut van de updates ook niet in.
Ik denk dat u GPS-dealer van oordeel is van even af te wachten en te kijken of er geen fouten in de updates zitten alvorens ze te downloaden. Misschien moet je hem eens vragen waarom hij dit niet aanraadt
Dream schreef:Ziet er goed uit nu
Kon me niet houden om toch al enkele dingen te testen, in tegenstelling tot met andere software kan je blijkbaar bij mapsource gewoon terug een lagere versie over je bestaande zetten, dat is dan weer een pluim voor garmin, probeer dat maar eens met iets anders wanneer je in de rats zit
Ik heb dus versie 6.10.2 over de 6.11.1 gezet die op vr'kes haar pc stond en wat blijkt op onderstaande foto zoom op 70 meter, alles ziet er terug goed uit, voorlopig geen foutmeldingen en niet uit het programma gezwierd, ook kan je met het handje wanneer je een straat aanwijst de naam aflezen, dus ziet er goed uit
besluit : versie 6.10.2 is OK
vanaf versie 6.11.1, 6.11.3 en 6.11.5 is het bij mij althans fout gegaan, zou me nu echt wel verwonderen dat ik een alleenstaand geval ben, in ieder geval blijkt weer eens het voordeel van dit forum wanneer er toch nog iemand anders hetzelfde probleem zou hebben, zal hij vlug geholpen zijn
'k vraag me nu wel af of ik gedoemd ben om bij versie 6.10.2 te blijven
groetjes den dream
Dream,
misschien een domme vraag, heb de oplossing ooit al eens ergens gelezen maar ben het kwijt:
hoe krijg je zo mooi uw mapsource afbeelding in een forum-antwoord. Foto's doe ik via ImageShack, maar dat geeft altijd een foto met zwarte balkjes ernaast.
Rudi
Honda NTV650 01 Honda Deauville 02 FJR1300A 06
N51 13.320 E4 15.336 Zumo 550
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen (Thé Lau)
Bij formar de invoerder van deze spullen beweren ze het tegendeel van wat jullie vermelden, 'ken daar persoonlijk iemand en die man raad het wel aan
Kijk dat is nu een visie wat je wel/niet kan betwisten
Objectief bekeken los van alle problemen die zich kunnen stellen, waarom worden updates gemaakt, allerlei reden natuurlijk, de grootste doelstelling voor ons dan zou kunnen zijn
- meer tools = nieuwigheden, snufjes
- beter draaien = de bugs eruit halen
- meer mogelijkheden
- enz
dus eigenlijk zou het moeten een verbetering met zich meebrengen een update en je hebt steeds de laatste snufjes, de compatibliteit van de software op je PC tov je GPS kan ook van belang hebben, vandaar ook best de laatste versie op je GPS
Wat ik nu meemaak met die updates, kunnen we stellen dat niet alle punten die ik opsom verberteringen zijn voor mij h?
- meer tools = OK
- meer mogelijken = OK
- beter draaien = slecht = bugs
dus ipv de bugs eruit te halen zitten ze er voor mij nu in wat met versie 6.10.2 niet het geval is
ik probeerde net op de goeie versie 6.10.2 nu nog eens de versie 6.11.5 te zetten met negatieve gevolgen terug
gelukkig kan je bij mapsource blijkbaar terugkeren zonder moeite naar vorige versie, daaruit blijkt dus dat er tot nog toe geen gevaar is een nieuwe versie uit te testen, draait ze slecht op jouw PC, dan keer je gewoon terug naar eentje dat goed loopt
Maar we weten nu ondertuusen ook wel dat PC's zoveel kunnen verschillen onderling met elkaar, zelfs nog met de zelfde besturing ( OS ) erop, wat de oorzaak daarvan is gaan we niet verder over uitwijken, der zijn tal van oorzaken, hardware en software matig, register, andere software niet onmiddelijk in link met mapsource, beveiligingssoftware, vervuiling door op internet te surfen, virusscanning, die geven dan uitermate vertraging aan jouw systeem, kortom een complexe verzameling van alle factoren bepalen hoe jouw eigenste PC zal draaien en reageren
Zelf verdenk ik nu toch een beetje mijn OS systeem, waar op zich niks aan mankeert win 98, maar garmin moet wel de dingen goed schrijven voor alle mogelijke besturingen, linken, drivers en ga zo maar verder, waarschijnlijk ga ik binnenkort een nieuwe bijkomende PC aanschaffen met Win XP en vermoedelijk zullen de laatste updates dan ook goed draaien
Wie nog onder Win 98 draait moet maar eens kijken op hoeveel nieuwe spulletjes ( hardware, randapparatuur ) win 98 al niet meer bijvermeld staat als zijnde compatibel om op deze PC te plaatsen, betekend dus voor die mensen dat er nog weinig overblijft om nieuwe spullen aan te sluiten, is dit wetenswillens gedaan, commercieel gezien ? wie zal het zeggen
Het is mss terug een langdradig bericht maar alles draait wel rond de problematiek van waarom updates? zijn ze noodzakelijk
soms ja, soms nee
vergelijk het met een wagen, je hebt een eenvoudige wagen = weinig mankementen ( normaal toch )
complexe wagen, veel electronica, snufjes = meer kan op defecten
nieuwe software zelfde, in den beginne eenvoudig, voldoet voor zijn ding te doen, er worden meer eisen gesteld van de gebruikers, ze willen dat ook kunnen en dit, programmeurs passen alsmaar aan gevolg complexer en meer kans op bugs, uiteindelijk moeten die er ooit wel uit maar als ze steeds blijven uitbreiden, das zoals een nieuw type wagen met kinderziektes h?
Besluit : voor mij geen probleem, aangezien ik wat van PC's ken, als het moet zal ik meegaan met mijn tijd, na 6 jaar met 2 dezelfde PC's gewerkt te hebben, die het nog steeds heel goed doen, zal ik er nog eentje aanschaffen, die na enkel maanden alweer verouderd zal zijn maar enfin dat weten we allemaal, in ieder geval zal het terug wel iets rapper gaan en zal hij compatibel zijn aan de laatste op de markt zijnde snufjes, maar de andere 2 vertrouwde baasjes mogen toch nog steeds dient blijven doen, al was het maar dat er op dit ogenblik nog weinig virussen geschreven worden voor OS win 98, wie draait daar nog mee, daar zouden ze geen publiek mee raken h?, oppassen moet je altijd
hoe ga ik te werk ivm die afbeelding van mapsource
- open je mapsource op het deel/stuk dat je wil
- kopieer het met alt + print screen
- ik open gewoon het programma windows photo editor en daar plak ik het als nieuwe afbeelding, ik gebruik dan een selectietoolke om te selecteren wat je eigenlijk wil van de foto ( want ondertussen is het al een foto geworden h? )
- selecteer het stuk, kopieer het en plak het terug als nieuwe afbeelding, sla dit ergens op je HD schijf
- ga naar de site van fjrijders http://www.fjrijders.net/phpBB2/forumpics
en bladeren daar naar je foto, de bekomen link kopieer je en plak dit tussen je bericht en klaar is kees
@ Flitser
Ik kom net terug van de les bij Multitudo en heb nog eens gevraagd waarom zij blijven werken met 6.8 en niet met 6.11 en alle andere updates. Wel het gaat om het volgende: tot en met de 6.8 kan je de optie autosnelwegen aan- of wegvinken en daarna niet meer. Je krijgt dan wel een schuifbalk op dewelke je jouw voorkeur kan aanduiden. Stel nu dat je niet de autosnelwegen wil gebruiken maar wel de grote verbindingswegen die ook over 2 of drie rijvakken beschikken dan kan het best zijn dat je in sommige gevallen met het gebruik van de schuifbalk omgeleid wordt naar toch ietwat kleinere wegen. Je hebt het dus minder in handen dan wanneer je gewoon snelwegen kan aan- of uitvinken. Andere verbeteringen zien zij niet direct en soms wel integendeel. Ze hebben nu een aanvraag gestuurd naar Amerika om de optie snelwegen terug in een volgende update te plaatsen. We zien wel wat het wordt
Julle
@ Julle en andere GPS gebruikers die geen autostrades willen rijden de volgende tips.
Mapsource 6.09.xx en hoger,
Tip 1
Ga naar 'bewerken' , 'voorkeuren' , 'routebepaling' , klik hier op tap 'geavanceerd' in de layout 'proberen te vermijden'
Selecteer nu de autostrades die je zeker NIET wilt rijden. Ook bepaalde gebieden kunnen geselecteerd worden.
Druk nu op' toepassen' en op 'OK'
Tip 2
Ga naar 'bewerken' , 'voorkeuren' , 'routebepaling' en selecteer 'snellere tijd' als berekeningsstijl.
Klik dan op 'rijsnelheden'. Zet bij 'interprovinciale snelwegen' de snelheid op bv. 20 km i.p.v. 120km en mapsource zal geen autostrades meer geven in zijn berekening.
Besluit:
Met mapsource 6.8.xx kan je autostrades ENKEL aan of uitvinken.
Vanaf mapsource 6.9.xx heb je, mits wat sleutelwerk, veel meer mogelijkheden.
Alle info ivm. veranderingen tussen de verschillende versies staan op de garmin website: http://www.garmin.com/support/download_ ... jsp?id=209
Dus mensen van 'Multitudo': het aan of wegvinken van autostrades is zeker geen belemmering voor een update.
Neen Lucske ik denk dat je het niet helemaal begrepen hebt. Stel je een driehoek (A-B-C, A boven, B links onder en C rechts onder) voor waarbij de korste afstand A tot B een nationale baan is met drie rijvakken waar je 120 km/uur mag rijden maar geen autostrades zijn (bijv. in Oostenrijk en je hebt geen vignet). Stel nu dat de autostrade van A naar B over C loopt en 20 of meer km omrijden is, hoe los je het dan op met je instelling van 20 km/uur om toch je route automatisch via de nationale baan te berekenen . Als je specifieke autostrades wil vermijden dan kan dat altijd natuurlijk maar als je Mapsource een route laat berekenen zie ik het nog niet echt hoor. Ik ben natuurlijk ook maar nen leergierige beginner he Snorry en ik heb bij Multitudo (en van de Max en de Motorist en Stropke) al zoveel geleerd dat ik hun raad toch niet zomaar in de wind sla. In ieder geval bedankt voor de tips.
Julle