Rack voor Topcase van Givi voor FJR '06

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
Pikke senior
75 cc
75 cc

Rack voor Topcase van Givi voor FJR '06

Bericht door Pikke senior »

Hallo !

Ik heb mij pas een nieuwe FJR (2006) aangeschaft. Ik had er gelijk een rack voor mijn Givi topcase die ik nog had bijbesteld.
Probleem is nu dat je om dit rack te monteren, je de originele plaat boven de achterlichten en dus ook de handvaten voor de duo er moet afnemen en dit vervangen door dit zwarte rack.
Nu wil het geval dat ik dat nu eigenlijk ??n van de mooie wijzigingen vind op het model '06 en ik er al spijt van heb zo'n een rack te hebben aangeschaft. :cry: Ik dacht nl. dat dit maar enkel een plaat was en zo geen groot stuk !
Ik heb al overwogen om enkel dat gedeelte van het rack over te houden waar de Givi plaat op past en de rest er af te zagen. Zou behoud je de originele handvaten in koetswerkkleur, maar je verliest wel aan sterkte natuurlijk want die plaat hang dan nog enkel vast met 3 bouten van 8mm. :?
De verkoper raadt mij dit ten stelligste af omdat dan wel eens de bouten zouden kunnen afbreken of andere schade toebrengen...
Ik ben daar niet zo van overtuigd. Ik kan best aannemen dat als je de topcase volstouwd met zware dingen en dan nog eens rekening houdt met de turbulentie/krachten die inwerken op de case bij grote snelheden, dan is die stevige bevestiging misschien wel noodzakelijk.

Ik weet het niet. Anders kan ik misschien de Givi topcase & het splinternieuwe rack proberen door te verkopen. :?
Ik heb hier en daar al wel eens gelezen dat er nog rijders zijn die hun topcase op een alternatieve wijze hebben bevestigd.
webcommerce
125 cc
125 cc

Givi

Bericht door webcommerce »

Mijn dealer (Hp motoren in Turnhout) heeft inderdaad een alternatieve bevestigin gemaakt. De originele houder is behouden, wat inderdaad veel estischer is.
Ik zal eens een fotoke nemen en doorsturen, misschien heb je er iets aan. We zijn er al een paar maal mee op reis geweest, en daarbij regelmatig het door Givi opgegeven gewicht ruim overschreden, en nog een probleem gehad.

Groetjes
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Pikke
Ik heb ook zo een Givi rack en mooi is idd iets anders. Ik monteer het alleen wanneer we meerdere dagen op reis trekken met duo en anders haal ik het er af. Het zijn per slot van rekening maar 5 vijzen die moeten los gemaakt worden = 5 minuutjes werk. Ik zou het zeker niet afzagen want er komt serieus wat druk op de voorkant van de koffer vooral wanneer je er alleen mee rijdt.
Btw uw avatar lijkt me een greyhound. Is dat de uwe? Ik had vroeger Galgos
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
webcommerce
125 cc
125 cc

Givi

Bericht door webcommerce »

Pikke,

Ik heb een paar foto's genomen die illustreren hoe je GIVI op een mooie manier kan monteren.
Geef me je emailadres en ik stuur ze door...

Groetjes,
Peter
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Pikke senior
75 cc
75 cc

Bericht door Pikke senior »

Julle schreef:Pikke
Ik heb ook zo een Givi rack en mooi is idd iets anders. Ik monteer het alleen wanneer we meerdere dagen op reis trekken met duo en anders haal ik het er af. Het zijn per slot van rekening maar 5 vijzen die moeten los gemaakt worden = 5 minuutjes werk. Ik zou het zeker niet afzagen want er komt serieus wat druk op de voorkant van de koffer vooral wanneer je er alleen mee rijdt.
Btw uw avatar lijkt me een greyhound. Is dat de uwe? Ik had vroeger Galgos
Julle
Nee, dat is een fokske oftewel dus een Jack Russel ! Maar hij is nogal grijs geworden met het ouder worden...
Hij is eigenlijk van mijn vriendin en gaat overal mee naartoe (dat is als we met de auto gaan). Hij is heel braaf, kalm en luistert heel goed !
Op de moto krijg ik hem wel niet. Daar heeft hij angst op...
Gesloten