Een klein edoch vervelend akkefietje : het scherm maakt een luid piepend lawaai bij bediening.
Kennelijk zijn het de metalen steunen die langs de rubberen geleiders in de kuip schuren.
Wat smeer ik daar het best aan ? Een minimum gewoon wit vet ? Siliconenspray ? Dreft ? Best iets dat het rubber niet aantast zeker.
Normaal vraag ik zoiets ff aan de dealer maar die is uitzonderlijk een paar dagen gesloten...
Piepen windscherm
Moderator: Abeloos
Piepen windscherm
Nil volentibus arduum
- den R1 zot
- Clublid
Isopropanol.
Bij de apotheker, of soms kun je het produkt terugvinden in autoshops, het zit ook in sommige merken van anti-ruit-beslag etc.
Het ontvet, heeft een smerende werking, maar tast de rubbers niet aan. Je spuit het erop (model plantenspuit), het vervliegt snel maar laat een filmke achter.
Bij de apotheker, of soms kun je het produkt terugvinden in autoshops, het zit ook in sommige merken van anti-ruit-beslag etc.
Het ontvet, heeft een smerende werking, maar tast de rubbers niet aan. Je spuit het erop (model plantenspuit), het vervliegt snel maar laat een filmke achter.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Isoprpanol , verdund met water is ideaal om te ontvetten.dirkske schreef:Isopropanol.
Je kan dit ook best gebruiken als je reflecterend materiaal/stickers aanbrengt op de motorfiets.
Verdund met water laat het toe om de stickers te positioneren.
Mijn schermken piept ook soms, ik reinig dat gewoon met zon middel om de plastiek onderdelen in "conditie" te houden.