Ik heb indertijd het probleem al eens aangekaart bij het Nederlandse Notter-forum (
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=882 ).
Ik denk dat er in weze niets mis is met het steuntje, de bout, de metaalsoort ofzo, maar dat een eventueel afbreken kan herleid worden naar een slechte montage. De bout TE strak aandraaien, resulteert op zich al in spanningen die enkel versterkt worden door trillingen tot een breuk. Handvast aandraaien, en ik blijf zweren bij een paar druppels Loctite.
Nog even meegeven dat de metalen bevestigingsbeugel, die ik op mijn FJR gebruik, een speciaal op maat gekochtte beugel is, die met chirurgische precisie op de stuurhelften van de FJR past. Inclusief RVS bouten en afstandsbusjes. Het exemplaar waarvan de RAM-bol is afgebroken, lijkt er wel wat op. Alleen al het idee dat de gaten voor de RVS bouten zo ruim gemaakt zijn, (of zie ik dat verkeerd?), laat al ruimte voor vrije invulling met bouten die nog wel ergens in het gereedschapkoffertje liggen te slingeren.
De complete set met dubbele swing-arm, waarop de Touratech-houder bevestigd is, geniet ook mijn voorkeur, t'is enkel nogal wat opvallend.
Nog een opmerking : in mijn geval heeft het totaal zin om de Touratech-houder met slot aan te schaffen, de vleugelmoer is sneller los dan dat ik de sleutel uit mijn zak tover.