Kan iemand me helpen met het volgende probleem. Ik heb een garmin Quest en de laatste versie van mapsource v8. Wij hebben onze reis naar Sardinie volledig uitgewerkt en op het eerste zicht ziet dat er goed uit, maar als je wat inzoomed dan maakt dat ding de gekske sprongen. Zonder een aanwijsbare reden laat hij je kilometers rondrijden, maakt lussen, stuurt je een baan op om dan na een paar kilometer je rechtsomkeer te laten maken via diezelfde baan...
De rit op zich is al een 1250km en daar hoeven voor mij geen onnodige km bij te komen.
Als we proberen om zo'n rariteit manueel te corrigeren lukt ons dat niet echt.
Alle hulp en/of suggesties zijn welkom.
Groetjes,
Peter & Anja
Garmin
Moderator: Abeloos
-
- 125 cc
Garmin
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
Re: Garmin
Dat hij je kilometers laat rondrijden kan te maken hebben met de instellingen van de snelheden op de wegen; snelste of kortste route en de voorkeur voor snelwegen. Door deze instellingen aan te passen zal je route na herberekening er helemaal anders uit zien.webcommerce schreef:maar als je wat inzoomed dan maakt dat ding de gekske sprongen. Zonder een aanwijsbare reden laat hij je kilometers rondrijden, maakt lussen, stuurt je een baan op om dan na een paar kilometer je rechtsomkeer te laten maken via diezelfde baan...
De rit op zich is al een 1250km en daar hoeven voor mij geen onnodige km bij te komen.
Als we proberen om zo'n rariteit manueel te corrigeren lukt ons dat niet echt.
Dat hij je een baan opstuurt en je nadien rechtsomkeer laat maken kan te maken hebben met het feit dat je ergens een verkeerde plaats hebt aangeduid bij het maken van je route (bvb expressweg, maar aan de verkeerde kant). Als je route's gaat maken is het belangrijk dat je voldoende inzoomt zodat alle wegen duidelijk zijn en als je al een snellere pc hebt kan je hem best nog op hoogste detail zetten. Wanneer je route dan gemaakt is kan je met het pijltje de route nog verleggen als je wil dat hij over een bepaalde weg wil gaan. Als je vertrekpunt en aankomst gaat ingeven gaat hij de route berekenen volgens de door jou opgegeven wensen en zou je dit normaal niet mogen tegenkomen. Het is echter wanneer je met de route-tool werkt dat dit gebeurt.
Dit is echter niet allemaal evident om dit via een forum uit te leggen, maar als je wil kunnen we wel eens afspreken en dan kunnen we dit eens bekijken op die pc van jou, aangezien ik niet over versie 8 beschik. Mocht het een laptop zijn, dan kunnen we ergens afspreken.
Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman 

-
- 125 cc
Garmin
He firechief, alvast bedankt voor je reactie. Ga vanavond eens proberen te spelen met de verschillende instelmogelijkheden, misschien levert dat iets op.
Ik zou graag met je afspreken maar we vertrekken zaterdagmorgen... een beetje kor dag denk ik. Zal al blij zal zijn als ik op mijn job alles rond krijg dat nog moet gebeuren.
Tot binnenkort,
Peter
Ik zou graag met je afspreken maar we vertrekken zaterdagmorgen... een beetje kor dag denk ik. Zal al blij zal zijn als ik op mijn job alles rond krijg dat nog moet gebeuren.
Tot binnenkort,
Peter
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)