GESTOLEN

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Tom

GESTOLEN

Bericht door Tom »

Beste FJR'ers,

op zondag 18/06 is mijn FJR gestolen in Moschau (Duitsland) niet ver van de Belgische grens. Stuurslot en degelijke remklauw hebben de dieven niet afgeschrikt. Niemand had iets gezien, natuurlijk!! Voor mij een zwaar financieel verlies plus nog het feit dat ik hem gebruikte om naar mijn werk te gaan. Ik maak mij geen illusies om hem ooit terug te zien. Mochten julli op internet een grijze FJR bouwjaar 2002 (zwarte velgen) te koop zien, kunnen jullie me dan verwittigen?

De politie staat machteloos. ze vertelden me dat de dag voordien er 4 moto's gestolen waren. Ik kan nog steeds niet begrijpen hoe ze de klus klaarden. Eeen goede raad.... parkeer steeds je FJR daar waar je hem Kan ZIEN. want sloten baten toch niet...
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

:shock: :shock: :shock:
Amai da's heel erg.

Ik ben de week ervoor nog geweest op zaterdag.... de motor enkel op stuurslot. :?
Ik had de motor aan de parking van de bussen geplaatst, in de buurt van een terrasje.

Blijkbaar heb ik geluk gehad...
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Tom
Dat is pas pech hebben. Het is idd zo dat er in die buurt al verschillende motoren zijn gestolen. Hopelijk heb je een anti-diefstalverzekering want anders is het zeker balen.
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Den Boete
Clublid
Clublid

Bericht door Den Boete »

Ik leef met je mee Tom.
Moge al dat krapuul -dat onze door hard werken verdiende spullen steelt- wegrotten achter tralies !
Spijtig genoeg krijgen ze in Belgi? nooit zware straffen. Ge kunt hier beter een overval plegen of andere baldadigheden uithalen, het levert naar verhouding veel minder straf op dan eens tegen 150 km/u naar de kust rijden na een week hard werken
:x :x
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
verkenner

Bericht door verkenner »

Ze zouden beter wat meer tijd steken in het voorkomen van dat soort misdaden en het jacht maken op dat soort krapuul.
Vandaag kreeg ik een boete van 50? omdat ik 52 reed in de bebouwde kom. Mijn vorige boete dateert van 2 maand terug. Toen reed ik 51 per uur. Daar hebben ze allemaal tijd voor.
Ik heb geluk, ik kom er van af met een kleinigheid in vergelijking met wat men hier meemaakt. Ik zou toch liever zien dat men wat meer investeerde in het voorkomen van dergelijke criminaliteit. Maar ja, het is nu eenmaal gemakkelijker om te flitsen dan om boeven te pakken...
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Dat is slecht nieuws om te horen Tom. :(
Blijkbaar een ware plaag in dat gebied. :evil:
Ik begrijp ook niet dat de politie er niet meer werk van maakt om ze op heterdaad te betrappen.
Hier deze week ook ??ntje in de bus gekregen, na correctie reed ik 51 in de bebouwde kom. 50? boete. :cry:
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
Raketman
75 cc
75 cc

Bericht door Raketman »

Meuh :( :x

Gebied staat er idd voor gekend, net zoals bvb het drielandenpunt...

Je maakt nog het meeste kans als je'm met een kwaliteitsslot ergens aan vast maakt.
Als hij "los" staat rijden ze'r gewoon over met een aangepaste camionette zonder laadvloer en een elektrische takel aan't plafond bevestigd.

In dit geval vijgen na pasen natuurlijk, spijtig.
Nil volentibus arduum
Ed vollegaas
250 cc
250 cc
Contacteer:

Bericht door Ed vollegaas »

Toen ik op 18/06/06 terug kwam met 7 collega's van de duizend bochten hadden we een stop ingelast aan het stuwmeer La Gileppe.
Bij aankomst op de parking aan de panorama toren kwam een motorrijder, ook in groep, naar ons toe en vroeg of we van plan waren de toren in te gaan. Zij hadden luttele minuten daarvoor besloten naar boven te gaan voor het panorama. Toen ze terug naar beneden wilden komen, dit is met een lift aan de buitenkant in glas, zagen ze twee individuen naar hun motoren lopen en verwijderden bij een Pan een schijfremslot al was het van plastic waarna ze met de motor aan de haal gingen.
Eergisteren toen de nieuwe M&T in de bus viel en ik bij de lezersbrieven kwam zag ik dat er melding gemaakt was van de motor gestolen aan het stuwmeer. Na het lezen bleek de datum niet te kloppen en toen ik verder las betrof het een andere motor die op krek dezelfde plaats gestolen was maar het weekend ervoor(GSXR600).
Nu werdt er al meer melding van gemaakt al zou er een bende in die streek actief zijn, doch te politie durft niet in te grijpen, stond enige maanden te lezen in een lezersbrief in M&T. Het zou gaan om mensen van een bepaalde nationaliteit, welke wil ik niet vermelden want tegenwoordig ben je voor de minste uitlating een racist, dus zullen we ze donkerblauwe noemen. Die donkerblauwe zouden in de buurt van Valkenburg(dacht ik) in mergelgrotten huizen en vormen een grote groep waar tegen de politie niets kan,mag of durft te ondernemen. Begrijpen wie begrijpen kan. Ik vraag me soms af waar ons belastingsgeld voor gebruikt wordt. In de USA is de leuze van de politie" TO SERVE AND PROTECT" dit kan je hier moeilijk zeggen.
Het zal je maar gebeuren dat je motor voor je ogen gestolen wordt en je kan er niet bij.
Greetz Ed

Weer een frustratie rijker
pieter
75 cc
75 cc

Bericht door pieter »

Waarom zou de regering meer acties of .... ondernemen als er een moto en of auto en ..... gestolen werd

poep simpel de regering krijgt 21 PROCENT van die dieven want wij kopen een andere - nieuwe moto / auto en ja hoor 21 procent BTW naar vaderke staat....

simpel he

dus niet oppakken die dieven he
ex-fjrboy-dirk
75 cc
75 cc

Bericht door ex-fjrboy-dirk »

eerst en vooral vind ik het zeer erg voor hen die hun motor kwijt zijn :cry:

want dit is de ergste nachtmerrie die een motard kan meemaken :evil:

:idea: Verder zouden wij , als motards, misschien eens moeten afspreken om een val op te zetten en die bende zo te pakken te krijgen :?:
CU on the raod,

ex-FJRboy-dirk
maar voor hoelang da weet ik niet zulle ;-)
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Sta ik volledig achter Dirk!
Bedenk wel...opletten wat we dan gaan doen, je bent snel de "agressor" ipv de gedupeerde!

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Aan den R1 zot gaat ge nie veel hebben vrees ik.
Ik ben een echt watje. :oops:

Of we moesten met veel zijn en ze zouden al tegen de grond moeten liggen natuurlijk. :D

Groetjes,

het watje
Afbeelding
den luc

Bericht door den luc »

Beste Tom,

het spijt me verschrikkelijk da je moto gestolen is zoals bij zovelen :? Er zijn er blijkbaar nog velen die niet (willen) begrijpen dat, als je iets wil, je er ook voor moet werken.
Nu mijn ongezouten mening over gans deze problematiek:
Als je hier in Belgi?: een motor mag stelen, in dronken toestand twee jonge mensen mag doodriijden, in iemand zijn huis kan inbreken zonder het risico te lopen van een effectieve straf, waar zijn we dan mee bezig?! Mij lijkt het dat onze regering de misdaad aanmoedigt door niet daadwerkelijk op te treden. Geloof me vrij (enkele van mijn kenissen zijn politieagenten), deze kleine garnalen van de politie kijken moedeloos toe en staan zelf met hun rug tegen de muur, ze kunnen niets doen, ongeacht de nationaliteit van de dader(s). Is het niet het moment om in de toekomst de politiek meer onder druk te zetten om misdadigers te vatten en ook effectief te straffen?

Elke sugestie om Tom te helpen zijn welkom. :?:
Groetjes den Luc
Tom

Bericht door Tom »

We zijn nu 26 juli en ik heb nog niks gehoord van de politie van Monshau. Ook niet van... we zijn er mee bezig of we hebben dit of dit ondernomen....niks!! Voor boetes daar zijn geld en middelen genoeg... Ondertussen heb ik terug een fjr aangekocht, weliswaar met een lening deze keer. Een occasie van 2003 met abs. Ik mag hem begin augustus afhalen. Ik weet nu al dat ik hem niet zal durven achterlaten tijdens een rondrit. Wat moet ik doen om met een gerust gevoel met moto te kunnen achterlaten??? Een diefstalverzekering is te duur (ongeveer 500-600euro per jaar) alsook een systeem waarop je hem op afstand kan stilleggen (op sateliet 700 euro), een schijfremslot is niks waard...wat blijft er over een ketting? Maar welke?? Ik denk dat het veiligst is hem gewoon steeds kunnen zien vanop een terras of zo en niet te ver zodat je tijdig kan ingrijpen... triestig h?!
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

Beste Tom,
IK heb me zo en dikke ketting van ABUS aangeschaft en heb ze lang genoeg genomen dan maak ik hem vast aan en paal of als je met meer motos zijt met het voor wiel aan mekaar vast maken ik laat hem nooit achter zonder hem uit het oog te verliezen zo een dikke ketting moet je er toch al een tijdje mee bezig te zijn om ze door te knippen want als ze bezig zijn dan hebben de mensen toch al gezien dat er iets niet pluis is het is wel zwaar die ketting maar liever dat mee nemen en hem kunnen vastmaken aan iets wat je ook in het oog moet houden dat is de gratis 2dehands site waar dat ze hun moto's te koop zetten je weet maar nooit

groetjes Rudy
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

tom
Hier stuur ik jou een foto van het kettingslot wat ik me heb aangeschaft die is plus of min 90 cm maar je hebt ze wel in verschillende lengtes en ze is wel niet goedkoop ook niet maar zo ben ik wel zeker dat ze het moeilijk over krijgen
groetjes Rudy
Afbeelding
Afbeelding
Tom

Bericht door Tom »

ziet er degelijk uit. Waar heb je ze gekocht?
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

Ik heb dat gekocht in een moto winkel hier in zaventem maar je moet eens aan u daeler vragen of hij het niet kan hebben maar voor de rest zou ik het zo van buiten niet kunnen zeggen wat je ook kunt doen is eens zien op de site van abus zelf want ik zou het echt niet weten waar ze dit overal verkopen www.abus.de

groetjes Rudy
spider
Clublid
Clublid

Bericht door spider »

tom
ik ben eens gaan zien en bij rudax in diest daar hebben ze die ook

Rudy
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Jo demannen,
Bij RAD verkopen ze deze ook.
www.rad.be
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Gesloten