circuit rijden

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

stropke schreef:Je hebt dan ook van die cowboys met veel circuit ervaring en met circuit motoren die het leuk vinden om bij de beginners te rijden
dan kunnen ze eens laten zien hoe goed ze wel zijn en die mensen die nog geen ervaring hebben eens goed laten schrikken en hen in de weg komen rijden
die hebben net geen ballen genoeg om bij de gevorderden of de experts te rijden
ik rij af en toe eens circuit om mij te amuseren en dat ik niet bij de snelste ben is voor mij niet belangrijk als ik maar plezier heb

Groeten uit Gent
Stropke :wink:

Ja dat klopt.........die hebben dan bang dat ze worden voorbij gestoken, en dan doen ze hun ego pijn :roll:
Er is altijd iemand sneller.............belangrijk is dat je gaat rijden om u te amuseren en iets bij te leren :!: gewoon fun :!: grenzen leren verleggen, ervaring opdoen...........en uw best doen om niet op uw bakkes te gaan :D (in mijn geval)

grtzz,
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

koekenbakker schreef:ok voor mij , laat maar iets weten
heb het even berekend van bij mij thuis is het 146km en rij via E17 dus dan gaan we best samenkomen aan het tankstation net voor de grens ik denk dat het een Schell station is. Vandaaruit zou het nog zo'n 100km zijn. laat ons eventueel daar afspreken zo rond een uur of 8 OK :wink:

Wij vertrekken maandag morgen om 06.00u in deurne, waarschijnlijk wel met de auto.
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Grenzen verleggen heeft altijd een beetje risico he Arthur. :?

Als laatste of te laat :oops: vertrekken in uwe groep heeft wel tot gevolg dat de eerste er al bijna terug zijn met iets warmere bandjes dan jij en alsook hun snelheid ligt hoger en proberen te volgen met koudere bandjes is niet te doen. :lol:
Natuurlijk is dit niet bevorderlijk voor uw ego, maar ne crash is altijd erger dan uw ego dacht ik.

Dus als eerste de piste op en gas geven.... dan kan jij die met hun koude bandjes inhalen....
Geweldige ego boost .... :D :D :D

Niet vergeten u te amuseren h? want anders hebt ge er niks aan. :evil:

Ja ik weet ik weet het, nen zieke geest in een gezond lichaam h?. :wink:
En ik wil het zo houden. :D

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

den R1 zot schreef:Grenzen verleggen heeft altijd een beetje risico he Arthur. :?

Als laatste of te laat :oops: vertrekken in uwe groep heeft wel tot gevolg dat de eerste er al bijna terug zijn met iets warmere bandjes dan jij en alsook hun snelheid ligt hoger en proberen te volgen met koudere bandjes is niet te doen. :lol:
Natuurlijk is dit niet bevorderlijk voor uw ego, maar ne crash is altijd erger dan uw ego dacht ik.

Dus als eerste de piste op en gas geven.... dan kan jij die met hun koude bandjes inhalen....
Geweldige ego boost .... :D :D :D

Niet vergeten u te amuseren h? want anders hebt ge er niks aan. :evil:

Ja ik weet ik weet het, nen zieke geest in een gezond lichaam h?. :wink:
En ik wil het zo houden. :D

Groetjes,

den R1 zot

inderdaad.... en ik kan er over mee spreken :twisted: :twisted: ...maar wie niet waagt......

Bij de snelle rijders klopt dit inderdaad daar er hier veel zijn met bandenwarmers en zij weinig tijd nodig hebben voor zij voluit kunnen gaan, bij de gevordenden kom je zelden jongens met bandenwarmers tegen en heeft iedereen een opwarmronde nodig. Er zal altijd wel ??n of andere nozum tussen zitten die met koude banden vol op het gas gaat, maar in het algemeen klopt het plaatje.

Oei......ben je ziek.....niks van gemerkt :twisted: :wink: :wink:

trouwens.......ik heb hier nog een setje banden liggen........kun je die nog gebruiken :?:

grtzz,
den R1 zot
Clublid
Clublid

Ja hou dat setje nog eefe opzij a.u.b.

Ik zal het in de loop van volgende week komen afhalen.
Stuur me maar een mailtje next week, dan weet ik wanneer ge in uw kot zijt. :D
Afbeelding
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

den R1 zot schreef:Ja hou dat setje nog eefe opzij a.u.b.

Ik zal het in de loop van volgende week komen afhalen.
Stuur me maar een mailtje next week, dan weet ik wanneer ge in uw kot zijt. :D

ok.....ik zal dan vragen of ik buiten mag komen spelen :D :D :D
verkenner

Bericht door verkenner »

wat ik leuk vind:

Eentje volgen met een moto die minder krachtig is dan de mijne en die mooie lijnen maakt maar die net ietsje sneller door de bochten gaat. Ik probeer die in het wiel te blijven. telkens hij iets uitloopt in de bochten heb ik kracht genoeg om opnieuw bij te komen tegen de volgende bocht. Opnieuw proberen volgen in de volgende bocht enz... Na een paar sessies ben je in staat te volgen in de bochten of ga je er zelfs voorbij. Het is me nooit de bedoeling om er eentje op kracht of koppel te passeren in de rechte eind. Rechtdoor rijden kan iedereen. Daar moet je niet veel voor kunnen.

fun fun :D :D
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

verkenner schreef:wat ik leuk vind:

Eentje volgen met een moto die minder krachtig is dan de mijne en die mooie lijnen maakt maar die net ietsje sneller door de bochten gaat. Ik probeer die in het wiel te blijven. telkens hij iets uitloopt in de bochten heb ik kracht genoeg om opnieuw bij te komen tegen de volgende bocht. Opnieuw proberen volgen in de volgende bocht enz... Na een paar sessies ben je in staat te volgen in de bochten of ga je er zelfs voorbij. Het is me nooit de bedoeling om er eentje op kracht of koppel te passeren in de rechte eind. Rechtdoor rijden kan iedereen. Daar moet je niet veel voor kunnen.

fun fun :D :D

Awel ik zou zeggen rij een keer met mij mee, ik heb maar een 600 tje (kun je makkelijk volgen) . wanneer ga je naar croix?
verkenner

Bericht door verkenner »

ik ging nu maandag meegaan met Lammens maar ik kan niet wegens match gaan kijken wereldbeker voetbal.
Ik heb niet direct een datum voorzien.
Wanneer ga jij?

foto's zie http://users.telenet.be/personal
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

verkenner schreef:ik ging nu maandag meegaan met Lammens maar ik kan niet wegens match gaan kijken wereldbeker voetbal.
Ik heb niet direct een datum voorzien.
Wanneer ga jij?

foto's zie http://users.telenet.be/personal

10 en 21 juli (croix) en 24 juli zolder
verkenner

Bericht door verkenner »

Zit in Spanje dan...
Het enige op de agenta is voolopig Zolder 4 sept.
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

verkenner schreef:Zit in Spanje dan...
Het enige op de agenta is voolopig Zolder 4 sept.

Nee dan zit ik in corsica, zal voor een andere keer zijn.
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

H? Bakker wij vertrekken maandag om 0.600u in deurne met de auto(watjes) mss komen we elkaar onderweg wel tegen :D

moest je voor ons daar zijn hou dan een plekje vrij voor ons, ik heb een tent en stoelen bij :D :D :D

grtzz,
den R1 zot
Clublid
Clublid

Awel!

Hoe zit dat met een verslagske?
Hoe is't geweest buiten warm... :?

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
Vlootje
75 cc
75 cc

Bericht door Vlootje »

Hoi jongens,

Valt er ook iets te vertellen over Folembray?

Ben ingeschreven voor de 26e juni. Na een uitgeregende Croix wordt dit een herkansing en
mijn eerste circuitervaring.
Door die regen laat Croix een sterk be?nvloede indruk waardoor ik voor mijn herkansing voor
Folembray heb gekozen. (RECE)

We'll see!
Zied uus weere, wi !
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

den R1 zot schreef:Awel!

Hoe zit dat met een verslagske?
Hoe is't geweest buiten warm... :?

Groetjes,

den R1 zot

Al? ben je er klaar voor:

Deze morgen was ik om 5 uur wakker, ik ben mijn tanden gaat poetsen :D :D :D ........

Het was super......bakker, Paul en stropke waren van de partij......al die er niet waren hebben v????????????l gemist :!: :!: :!:
Zalig weer en weinig volk........dus ideaal om de technieken bij te schaven 8)
Voor 65 euro kregen we drie drankjes en middagmaal + een ganse dag fun natuurlijk :!:
1ste sessie: lekker weer niet al te warm (1030u) rustig de spieren opwarmen en de juiste lijnen zoeken.
2de sessie: 1130u de baan wordt warmer de grip is super :!: de spieren komen los :!: nog zoeken achter rempunten :(

Middagmaal: Frieten met steak (hmmmmmm)

3de sessie: rustig terug beginnen (nog met volle maag :cry: ) bakker en stropke beginnen in vorm te komen :!: ........maar plots stopt stropke langs de baan :?: :?: ....hij heeft een lekke band :evil: , reden is nog onbekend, maar een gapend gat in de band verpest de 3de sessie. Na wat heen en weer geloop (met en zonder compressor) is het gat wat een gaatje bleek te zijn terug gemaakt. Stropke (al? de band) is er weer klaar voor :!:

4de sessie: iedereen staat scherp :!: ik heb net mijn video camera (met tape) op de motor geplakt :twisted: en ga het drietal (paul, bakker stropke) op film vastleggen. Al? dat was de bedoeling :( net na het uitrijden van de pits heeft paul zijn band lek gereden :evil: Blijkbaar is er de dag van te voren een race met auto's geweest er zijn er nog enkele brokstukken in de pits blijven liggen. Natuurlijk had Paul de pech om die in zijn acterband te krijgen :evil: , ondertussen zijn de temperaturen flink gestegen........terwijl stropke flink aan het gas hangt moet bakker afhaken wegens een overhitte achterband, bakker rijdt nog met een gewone pilot road en bij deze temperaturen begint de motor van bakker na een rondje of vier aardig te glijden. Stropke heeft de bt-14 liggen en heeft hiermee weinig problemen...het gaat lekker :twisted:
Zelf ben ik een beetje voorzichtig.....het idee om met een dure camera op mijn motor tegen de grond te smakken geeft toch een zure smaak in de mond :roll: Na enkele ronden begint het tempo stilaan te komen, maar helaas moet ik vroegtijdig binnen rijden wegens een lege benzine tank :x

5de sessie: Paul is out :evil: band is niet meer te herstellen :evil: ondertussen zijn de temperaturen fors gestegen en zit bij iedereen het zweet in de r..t 8) . Stropke, bakker en ik......we staan scherp :twisted: en er wordt stevig gereden :twisted: tijd om op het gas te gaan :twisted: . deze sessie is dan ook de snelste van de dag, helaas moet bakker na enkele ronden weer gas minderen wegens glijdende banden. Terwijl stropke en ik het beste van ons zelf geven is plots de zure smaak van de dure camera op mijn motor plots vergeten :D en steken we nog een tandje bij :D . Ondertussen staat Pau te kwijlen langs de kant :D . Deze sessie is voor mij ook de beste van de dag, het tempo ligt nog hoger dan bij al de vorige sessies en het gaat lekker, de lijnen worden zuiverder en de rempunten later....en later :D Moe maar z??r voldaan rijden we de pits weer binnen.

Ondertussen is het bijna 17.30u en besluiten we om de laatste sessie niet meer te rijden en huiswaarts te keren, ondanks de twee lekke banden hebben we veel gelachen, veel plezier gemaakt en vooral weer veel geleerd.
Omstreeks 2015u was ik thuis, na een frisse douche vlug achter de pc en het filmwerk bekijken(vol spanning)......en wat denk je :x de schijf van de camara was vol (stomme kloot :!: ) en alleen het eerste stuk van de 4de sessie staat erop :evil: ...Sorry Stropke :!: maar ik zal proberen door te sturen wat ik heb.
Al bij al was het vandaag een super leuke dag en zeker voor herhaling vatbaar, mss een leuk idee om met de club het circuit in croix eens af te huren :?:

grtzz,
den R1 zot
Clublid
Clublid

Dank u!

Al een geluk dat je op Croix zat met dit warme weer.
De bandjes worden daar niet zo belast in de bochtjes zoals op Zolder etc...

En inderdaad de Michelin Power heeft veel teveel last van de warmte op warme dagen.
Ik heb vorig jaar een setje kompleet kapot gereden. :evil: :evil: :evil:
Ne telkens 3 rondjes moest ik binnen komen omdat de motor niet meer te houden was.
Nog een paar keer geprobeerd maar helaas...... setje in de vuilbak. :cry:

En inderdaad met de camera erop ben ik ook veel trager.
Ik mag er niet aan denken dat ik ....... :? :shock: :cry:

Wel :evil: :x van al die rommel in de pits!

Groetjes en nog eens bedakt voor het veel te mooie verslagske. :wink:

den R1 zot
Afbeelding
ARTHUR
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door ARTHUR »

den R1 zot schreef:Dank u!

Al een geluk dat je op Croix zat met dit warme weer.
De bandjes worden daar niet zo belast in de bochtjes zoals op Zolder etc...

En inderdaad de Michelin Power heeft veel teveel last van de warmte op warme dagen.
Ik heb vorig jaar een setje kompleet kapot gereden. :evil: :evil: :evil:
Ne telkens 3 rondjes moest ik binnen komen omdat de motor niet meer te houden was.
Nog een paar keer geprobeerd maar helaas...... setje in de vuilbak. :cry:

En inderdaad met de camera erop ben ik ook veel trager.
Ik mag er niet aan denken dat ik ....... :? :shock: :cry:

Wel :evil: :x van al die rommel in de pits!

Groetjes en nog eens bedakt voor het veel te mooie verslagske. :wink:

den R1 zot

ja met zulk weer op zolder kun je volgens mij na 1 dag uw racetec vervangen :lol:

dat geloof ik graag, maar bakker had de pilot roads liggen(toerband) niet de power.......kun je voorstellen....hij ging nog vlugger glijden :shock:

Ja als je tegen de vlakte gaat kost het centen, als er dan nog een camera op plakt kost het nog meer :lol:

Ergens begrijp ik niet goed dat ze dat niet eerst controleren, zo groot is de pits in croix ook weer niet......maar ja...shit happens h? :(

H? volgende keer ga je toch mee????

grtzz,
Gesloten