aanhangwagen voor motor
Moderator: Abeloos
aanhangwagen voor motor
He Clubleden
zit met wa problemen met mijn benen
als ik te lang stilzit op de Fjr heb ik na een tijdje zeer veel last van mijn R been en kan bijnna niet meer gaan laat staan de moto houden
Dit na een tiental operaties en volledige knieprothese
ik dacht mischien is het wel te doen dat ik de Fjr op een remork zet en daarmee naar BV france rij en daar dan de streek verken
dit spaart me dan toch al enkele honderde km autostrade he
heeft er iemand ervaring met een remork en de Fjr ???
Greetz
P?eter Grobbendonk
zit met wa problemen met mijn benen
als ik te lang stilzit op de Fjr heb ik na een tijdje zeer veel last van mijn R been en kan bijnna niet meer gaan laat staan de moto houden
Dit na een tiental operaties en volledige knieprothese
ik dacht mischien is het wel te doen dat ik de Fjr op een remork zet en daarmee naar BV france rij en daar dan de streek verken
dit spaart me dan toch al enkele honderde km autostrade he
heeft er iemand ervaring met een remork en de Fjr ???
Greetz
P?eter Grobbendonk
Alvast een tip voor alle remorquetrekkers : controleer de zaak nadat je even bent gestopt voor een pauze.
Ikzelf heb eens een remorque verloren door sabotage op een parking.
De schade bleef gelukkig binnen de perken want de lading bestond uit een paar plafondlatten, ik mag het niet gedroomd hebben dat dit met m'n Yam zou gebeuren !
Ikzelf heb eens een remorque verloren door sabotage op een parking.
De schade bleef gelukkig binnen de perken want de lading bestond uit een paar plafondlatten, ik mag het niet gedroomd hebben dat dit met m'n Yam zou gebeuren !
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
- den R1 zot
- Clublid
Hallo Pieter,
Erg sneu van die knie...
Een aanhanger is zeker geen probleemke.
Ik gebruik het zowel voor de R1 als voor de FJR.
Het is een gewone bak van 220 lang met enkel voor een metalen "V" zodat mijn voorwiel erin past.
Bij Hein Gericke verkopen ze een speciale strap (+/- 15 euro) die over uw handvaten gaat een daar hang je dan je spanriemen aan.
En dan slechts nog achteraan 1 riempje om de achterzijde stabiel te houden ? voila.
Ochja, de oprijplaat niet vergeten.... die is 218cm zodat ze in de aanhanger past en die zit vast met een vleugelmoerke.
Is dit te omslachtig dan kan je nog altijd een speciale aanhanger kopen.... maar die kan je dan enkel gebruiken voor de motor en niets anders. Ik zal eens snollen of ik hier nog ergens ne foto van mijn ding heb staan op de site.
gevonden.... http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtop ... =aanhanger
Groetjes,
den R1 zot
Erg sneu van die knie...

Een aanhanger is zeker geen probleemke.
Ik gebruik het zowel voor de R1 als voor de FJR.
Het is een gewone bak van 220 lang met enkel voor een metalen "V" zodat mijn voorwiel erin past.
Bij Hein Gericke verkopen ze een speciale strap (+/- 15 euro) die over uw handvaten gaat een daar hang je dan je spanriemen aan.
En dan slechts nog achteraan 1 riempje om de achterzijde stabiel te houden ? voila.

Ochja, de oprijplaat niet vergeten.... die is 218cm zodat ze in de aanhanger past en die zit vast met een vleugelmoerke.
Is dit te omslachtig dan kan je nog altijd een speciale aanhanger kopen.... maar die kan je dan enkel gebruiken voor de motor en niets anders. Ik zal eens snollen of ik hier nog ergens ne foto van mijn ding heb staan op de site.
gevonden.... http://www.fjrijders.net/phpBB2/viewtop ... =aanhanger
Groetjes,
den R1 zot

Rijden met de aanhanger geeft je het voordeel dat je in alle luxe en comfort kunt afreizen naar eender welke bestemming.
Ter plaatse heb je de auto voor lokale verplaatsingen, of als het weer even niet meezit.
Opladen en wegwezen, er zijn geen extra kosten aan verbonden, enkel een "taksplaat" voor een aanhanger, die je zelf moet afhalen op je lokale belastingsdienst van het kanton waar je woont, aangifte doen bij de verzekering dat je er mee rijdt, het is gratis mee verzekerd MAAR je moet het aangeven, je krijgt van de maatschappij een extra groene kaart.
Op de Franse p?age betaal je niets extra, zolang je g??n DUBBEL-ASSIGE trailer hebt, onze 80 pk van de M?gane trekt de aanhanger vlot overal over en door. Een meerverbruik van ongeveer 1 tot 1,5 liter.
Niet enkel voor "vakantie", we gebruiken hem ook voor de zondagse ritten. Opladen, naar de Ardennen, je laat alles achter bij een gekend adres, en na je rondrit kom je daartoe en vertrekt terug met de wagen. Dat maakt het een pak comfortabeler, want vanuit Antwerpen een "Ardennenrit" wil toch al zeggen dat je 2 keer 150km nutteloze autosnelwegkilometers doet met de motor, en vooral die laatste 100km zijn er s'avonds teveel aan met de motor.
Succes met de aankoop !
Ter plaatse heb je de auto voor lokale verplaatsingen, of als het weer even niet meezit.
Opladen en wegwezen, er zijn geen extra kosten aan verbonden, enkel een "taksplaat" voor een aanhanger, die je zelf moet afhalen op je lokale belastingsdienst van het kanton waar je woont, aangifte doen bij de verzekering dat je er mee rijdt, het is gratis mee verzekerd MAAR je moet het aangeven, je krijgt van de maatschappij een extra groene kaart.
Op de Franse p?age betaal je niets extra, zolang je g??n DUBBEL-ASSIGE trailer hebt, onze 80 pk van de M?gane trekt de aanhanger vlot overal over en door. Een meerverbruik van ongeveer 1 tot 1,5 liter.
Niet enkel voor "vakantie", we gebruiken hem ook voor de zondagse ritten. Opladen, naar de Ardennen, je laat alles achter bij een gekend adres, en na je rondrit kom je daartoe en vertrekt terug met de wagen. Dat maakt het een pak comfortabeler, want vanuit Antwerpen een "Ardennenrit" wil toch al zeggen dat je 2 keer 150km nutteloze autosnelwegkilometers doet met de motor, en vooral die laatste 100km zijn er s'avonds teveel aan met de motor.
Succes met de aankoop !
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Je kan er ook een huren.
Ik heb er eentje gereserveerd voor in augustus.
kijk eens op www.pgstrailers.com
Voordeel, de "vloer" van de trailer kan je tot op de grond laten zakken, zodat je er heel gemakkelijk op en af kunt.
Voordeel van huren : waar moet je datding alweer ergens kwijt , nog een garage bijbouwen , of naast de andere rommel die nu al in je tuin achter het tuinhuisje staat ?
Kopen is op lagere termijn natuurlijk goedkoper, en als je de trailer erg veel gebruikt, is dat een betere optie.
groetjes.
Ik heb er eentje gereserveerd voor in augustus.
kijk eens op www.pgstrailers.com
Voordeel, de "vloer" van de trailer kan je tot op de grond laten zakken, zodat je er heel gemakkelijk op en af kunt.
Voordeel van huren : waar moet je datding alweer ergens kwijt , nog een garage bijbouwen , of naast de andere rommel die nu al in je tuin achter het tuinhuisje staat ?
Kopen is op lagere termijn natuurlijk goedkoper, en als je de trailer erg veel gebruikt, is dat een betere optie.
groetjes.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
bikers, hikers en andersdenkenden welkom.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,

ik zei dus dat ge moogt komen kijken, niet dat ik met die kar de ronde van Vlaanderen ga rijden h? Johny

Maar misschien dat ik voor u een uitzondering maak. Ik zal zien of er tussen het inpakken door wat tijd overblijft om langs Tongeren te komen, Of misschien anders als we vertrekken, ik zal eens kijken of ik mijne GPS kan overhalen om langs Tongeren te rijden.
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
ik meende dat dat bedrijf in st-truiden was maar ik heb beter gekeken das niet hetzefdeGobelijn schreef:![]()
![]()
![]()
ik zei dus dat ge moogt komen kijken, niet dat ik met die kar de ronde van Vlaanderen ga rijden h? Johny![]()
Maar misschien dat ik voor u een uitzondering maak. Ik zal zien of er tussen het inpakken door wat tijd overblijft om langs Tongeren te komen, Of misschien anders als we vertrekken, ik zal eens kijken of ik mijne GPS kan overhalen om langs Tongeren te rijden.
daar vehuren ze ook zulke trailors maardat bedrijf heet pts
groetjes johnny
Voor wie niet kan komen kijken, een paar foto's.
Voor wie wel wil komen kijken, hij staat nu in mijn tuin tot woensdag, dan ben ik er mee op weg naar de Alpen ...
voorkant van schuin opzij gezien

Langs achter : de binnenkant

Langs achter, draai u hoofd naar rechts, anders denk je dat hij is omgevallen

Detailfoto van de lier

Dit dient niet om onderweg de brug open te draaien of voor een spoorweg slagboom te openen, maar om de hele binnenkant omhoog te draaien. Dit werd door de verhuurder ten stelligste aangeraden, omdat ge anders veel te veel lawaai en vuurwerk produceert.
Draai nu uw hoofd naar links, dat ziet ge de binnekant ondersteboven

en zo staat er een FJR'ke in.

Voor de oplettende lezers:
Niet zeveren h? : "zeg Gobelijn, ge zijt hem vergeten vast te maken..."
Hij moet er direct terug uit want morgen is't de zomerrit !
Voor wie wel wil komen kijken, hij staat nu in mijn tuin tot woensdag, dan ben ik er mee op weg naar de Alpen ...
voorkant van schuin opzij gezien

Langs achter : de binnenkant

Langs achter, draai u hoofd naar rechts, anders denk je dat hij is omgevallen

Detailfoto van de lier

Dit dient niet om onderweg de brug open te draaien of voor een spoorweg slagboom te openen, maar om de hele binnenkant omhoog te draaien. Dit werd door de verhuurder ten stelligste aangeraden, omdat ge anders veel te veel lawaai en vuurwerk produceert.
Draai nu uw hoofd naar links, dat ziet ge de binnekant ondersteboven

en zo staat er een FJR'ke in.

Voor de oplettende lezers:
Niet zeveren h? : "zeg Gobelijn, ge zijt hem vergeten vast te maken..."
Hij moet er direct terug uit want morgen is't de zomerrit !
Leo en Marie-Thérèse.
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
N51 02 39.7 E4 51 56.2 ,
- den R1 zot
- Clublid