waterdicht

Tips, weetjes, etc... over kledij, laarzen, .........

Moderator: Abeloos

Gesloten
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

waterdicht

Bericht door fjr.silver.nkt »

beste fjr rijders
ik ben toe aan nieuwe motor kledij
waar ga ik het best en waar moet ik op letten ( doorrijder winter en zomer ) dus het moet wel water- en windrdicht zijn
ben al bij R A D geweest in willebroek maar de ene zijn uitleg is de andere niet overal zeggen ze iets anders
mijn huidige kledij maken ze niet meer anders kocht ik hetzelfde
de ene zegt gore tex de andere zegt dit of dat ik kan er niet meer aanuit
krijg ik ook met de fjr club kaart ergens korting behalve op soldenprijzen maar daar hebben ze dan juist mijn maat niet meer in

dus als iemand mij wat tips kan geven
bedankt al
groetjes
walter
fjrMarcel
Clublid
Clublid

Bericht door fjrMarcel »

Jo demannen,

Ik kan u alleen maar kledij aanraden waar gore tex in zit verwerkt, ik heb mijn vest ( ixs ) nu vijf jaar en er is nog geen druppel water doorgekomen. Het zwakke punt aan mijn vest zijn wel de buitenzakken, door de ritssluiting komt er bij hevige regenval water naar binnen.
Doch dit gaat niet verder naar binnen, maar dit is wel een punt waar u kunt op letten bij een eventuele aankoop van een vest.
Voor de rest kan ik enkel zeggen koop iets wat u goed past.
AfbeeldingAfbeelding
Hou het veilig en tot voorbij den bocht!!
The Boss, kwam zag en overwon!!
Firechief
1300 cc
1300 cc

Bericht door Firechief »

Ik ben tot op heden uitermate tevreden van mijn textiel Richa-kledij Nog steeds water en winddicht, zelfs aan de buitenzakken.

Firechief
The most beautifull thing on earth is "FIRE": it's something alive, unpredictable and... very much like a woman :D

Afbeelding
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

@ Walter

Je kan ook eens langslopen bij Eko-motorwear. Ik heb heel mijn uitrusting daar gekocht en ben h??l tevreden over zowel service als na-service. (hij hersteld eventueel ook)

Mouwen of pijpen te lang? Geen probleem, wordt in eigen atelier aangepast.
Hij heeft ook een Web-site

http://www.eko-motorwear.com/starteko.html

Industrieterrein Blauwe steen
Singel 4b
2550 Kontich

grts
Edje :P
incognito
Clublid
Clublid

Bericht door incognito »

Heb me deze winter bij RAD een nieuwe gore tex vest van IXS aangeschaft,welliswaar in solden
maar met een korting van 400 euro
.Men verzekerde mij dat ze waterdicht was.Eergisteren en is ze uitvoerig getest.
Naar de streek rond calais geweest in de striemende regen en er is geen druppel doorgekomen
.Ga ook al jaren bij RAD in willebroek voor al mijn kledij en heb nog nooit het gevoel gehad dat ze
het niet bij het rechte eind hadden.

droge groetjes
webcommerce
125 cc
125 cc

Bericht door webcommerce »

Hoi Walter,

Ik heb eind vorig jaar de "master" van Hein Gericke aangeschaft, ik ben iemand die altijd onderweg is met de motor (behalve bij sneeuw en ijzel) en ik ben uiterst tevreden van dit pak. Erg comfortabel vanwege de zachte beschermstukken en de kevlar verstevigingen. Standaard zit er een Schoeler binnenvest in voor tijdens de koude dagen. Perfect bruikbaar tot -5.
Is ook een Gore Tex dus echt waterdicht.

Veel succes met je nieuwe aankoop...

Peter
Droom en realizeer je dromen, zonder dromen ben je hersendood. (Onestep Lifestyle)
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

motorkledij

hoy fjr rijders
bedankt voor de tips
zal zeker eens naar deze winkels rijden
want vind wel dat ik niet overhaast mag kopen en eerst eens goed rondkijken en passen
het gaat toch direct over een som geld
sommigen zeggen beter met leder en een regenoverall te kopen maar is dat wel warm genoeg in de winter
maar zoals in ander forum gevraagd werd krijg ik ook korting met onze lidkaart in deze opgenoemde winkels

bedankt allen
grtjs Walter
geert
75 cc
75 cc

Bericht door geert »

Rij ook al enkele jaren met IXS materiaal.
Niet het goedkoopste maar zeer degelijk materiaal.(vest van rond de ?600, broek van rond de ?250)
De vest is perfect maar met de broek heb ik al een paar keer een (vocht-)probleem gehad (door de regen wel te verstaan).
Na aankoop kan het interessant zijn deze es in een bad te leggen (uiteraard met de openingen boven water) en na te gaan of er niets doorgaat. RAD doet dit trouwens ook wanneer je klachten hebt...

Verder let ik bij aankoop altijd op volgende punten;
a. het membraan (= de goretex) moet vastzitten aan de buitenjas zodat je nog beschermd bent wanneer je er de wintervoering uitneemt.
b. Een dubbele overslag over alle ritsen waarbij idealiter achter elke rits ook nog een membraan zit. Had enkele jaren geleden een Bullson combi en moest steeds een paar plastiek zakken meenemen .....
c. Lange ritsen op de mouwen. Wanneer het erg warm is, is het prettig deze tot bijna volledig bovenaan kunnen op te ritsen. Is ook interessant wanneer je er je dikke winterhandschoenen wil onderstoppen.
d. de aansluiting van de kraag. In de zomer is dit niet zo belangrijk maar voor de winter, wanneer je nog een extra buf of zo wil dragen is het toch belangrijk na te gaan dat dit kan zonder dat alles teveel gaat knellen. Bij een vorige jas was de kraag vrij hoog zodat ze ook hoog sloot rond mijn keel. Dit beperkte zeer sterk de bewegingsvrijheid (links en rechts kijken) .Maw kraag mag maar niet te hoog. Dus neem een sjaal of zo mee en probeer je wintercombinatie uit....
e. als je voor een textielpak gaat waarmee je ook in de winter wil rijden, pas je dat het best met een wintertrui aan (met of zonder rolkraag). Ga je voor een lederenpak (zomergebruik), koop het zeker niet te groot; als je rechtop staat moet het wat knellen. Idealiter ga je op een moto zitten. Pas als je zit moet het passen.
f. Veel zakken maar vooral onder het goretex membraan......
g. Afsluiten van je mouwen. Indien de mouwen een velcro strip hebben moet je zeker nagaan of die velcro strip voldoende lang is. Ben al tegengekomen (gezien mijn nogal dunne polsen) dat de strip tekort was; gevolg: sloot niet en veel wind en nat in de mouwen). Kijk ook of je er gemakkelijk je handschoenen kan over dragen en instoppen.
h. Lengte van de broek. Ga er zeker mee op een moto zitten. De bescherming mag dan niet knellen tegen je knie?n. Doet ze dat wel, dan ga je al snel naar een uurtje of 2 rijden pijn krijgen in je benen (daarom niet je knie maar wel bijvoorbeeld in je dijbeen). Zie ook dat de pijpen niet te hoog zitten dan....
enz enz

groeten
Geert
Waar is 'em?
Weg met de moto gaan bollen.
edje
Clublid
Clublid

Bericht door edje »

geert schreef:Rij ook al enkele jaren met IXS materiaal.
Niet het goedkoopste maar zeer degelijk materiaal.(vest van rond de ?600, broek van rond de ?250)
De vest is perfect maar met de broek heb ik al een paar keer een (vocht-)probleem gehad (door de regen wel te verstaan).
Na aankoop kan het interessant zijn deze es in een bad te leggen (uiteraard met de openingen boven water) en na te gaan of er niets doorgaat. RAD doet dit trouwens ook wanneer je klachten hebt...

a. het membraan (= de goretex) moet vastzitten aan de buitenjas zodat je nog beschermd bent wanneer je er de wintervoering uitneemt.
b. Een dubbele overslag over alle ritsen waarbij idealiter achter elke rits ook nog een membraan zit. Had enkele jaren geleden een Bullson combi en moest steeds een paar plastiek zakken meenemen .....
c. Lange ritsen op de mouwen. Wanneer het erg warm is, is het prettig deze tot bijna volledig bovenaan kunnen op te ritsen. Is ook interessant wanneer je er je dikke winterhandschoenen wil onderstoppen.
d. de aansluiting van de kraag. In de zomer is dit niet zo belangrijk maar voor de winter, wanneer je nog een extra buf of zo wil dragen is het toch belangrijk na te gaan dat dit kan zonder dat alles teveel gaat knellen. Bij een vorige jas was de kraag vrij hoog zodat ze ook hoog sloot rond mijn keel. Dit beperkte zeer sterk de bewegingsvrijheid (links en rechts kijken) .Maw kraag mag maar niet te hoog. Dus neem een sjaal of zo mee en probeer je wintercombinatie uit....
e. als je voor een textielpak gaat waarmee je ook in de winter wil rijden, pas je dat het best met een wintertrui aan (met of zonder rolkraag). Ga je voor een lederenpak (zomergebruik), koop het zeker niet te groot; als je rechtop staat moet het wat knellen. Idealiter ga je op een moto zitten. Pas als je zit moet het passen.
g. Afsluiten van je mouwen. Indien de mouwen een velcro strip hebben moet je zeker nagaan of die velcro strip voldoende lang is. Ben al tegengekomen (gezien mijn nogal dunne polsen) dat de strip tekort was; gevolg: sloot niet en veel wind en nat in de mouwen). Kijk ook of je er gemakkelijk je handschoenen kan over dragen en instoppen.
h. Lengte van de broek. Ga er zeker mee op een moto zitten. De bescherming mag dan niet knellen tegen je knie?n. Doet ze dat wel, dan ga je al snel naar een uurtje of 2 rijden pijn krijgen in je benen (daarom niet je knie maar wel bijvoorbeeld in je dijbeen). Zie ook dat de pijpen niet te hoog zitten dan....
enz enz

groeten
Geert
Tip: heb je geen moto bij de hand kan je achterste-voren op een stoel gaan zitten( met de rugleuning voor je edele delen...)
Dan weet je ook al of de broek komfortabel zit of niet

Grtjs
Edje :P
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

[quote="geert"]Rij ook al enkele jaren met IXS materiaal.

enz enz

groeten
Geert[/quote][color=blue][/color]

bedankt voor de tips
groetjes
Walter
Gesloten