Deze zijn nieuw voor model 2006 en proper in te bouwen.
Ze zijn echter volgens mijn dealer nog steeds niet voorradig.
Zijn er mensen die ze wel reeds hebben

Moderator: Abeloos
Ik beperk mij bij extreme koude tot woon-werkverkeer. Daarbij zit ik een halfuurtje op de motor, en dan zijn de hanvaten voldoende.Firechief schreef:Mocht ik het nog overdoen, en dat zal ik ook nog doen voor de winter, dan vliegt de handvatverwarming eraf en wordt deze ingeruild voor verwarmde handschoenen. Voor doorrijders is de handvatverwarming niet voldoende. Handen aan de binnenkant is geen probleem; vingers aan de binnenkant ook niet behalve de duim en de buitenkant heeft geen geniet van de verwarming. Vandaar de overstap naar verwarmde handschoenen. Wanneer je handvatverwarming hebt mag je ook geen winterhandschoenen aan hebben of je voelt ook heel weinig van de verwarming. Dit is mijn persoonlijke mening na 2 jaar handvatverwarming te hebben. De prijs van de verwarmde handschoenen bedraagt een kleine 200? als je de electronische regeling erbij neemt en is van het merk Gerbing.
Firechief
Ikke ook woon-werkverkeer. 12Km enkel. Ongeveer 15 a 20 minuutjes. Kan mijn koppeling en remhendel bijna niet meer bedienen.Den Boete schreef:Ik beperk mij bij extreme koude tot woon-werkverkeer. Daarbij zit ik een halfuurtje op de motor, en dan zijn de hanvaten voldoende.Firechief schreef:Mocht ik het nog overdoen, en dat zal ik ook nog doen voor de winter, dan vliegt de handvatverwarming eraf en wordt deze ingeruild voor verwarmde handschoenen. Voor doorrijders is de handvatverwarming niet voldoende. Handen aan de binnenkant is geen probleem; vingers aan de binnenkant ook niet behalve de duim en de buitenkant heeft geen geniet van de verwarming. Vandaar de overstap naar verwarmde handschoenen. Wanneer je handvatverwarming hebt mag je ook geen winterhandschoenen aan hebben of je voelt ook heel weinig van de verwarming. Dit is mijn persoonlijke mening na 2 jaar handvatverwarming te hebben. De prijs van de verwarmde handschoenen bedraagt een kleine 200? als je de electronische regeling erbij neemt en is van het merk Gerbing.
Firechief
Op langere ritten zijn de handschoenen inderdaad veel beter, maar op korte trajecten vind ik het nogal een gedoe met de bedrading.
Toch bedankt voor het advies
Alsook ik beperk me nu tot woon-werkverkeer bij extreme koude en daarbij zit ook ik niet langer dan 35 min op de motor (Ninove-Zaventem) en toch voldoen de handvatten niet voor mij. Toen ik met het autosalon op de stand van Bikerszone passeerde, zag ik daar de handschoenen liggen en heb ik deze eens uitgeprobeerd en deze bevielen me direct. Duim en de vingers waarmee je de koppeling bedient kunnen bij vrieskou bijna bevriezen met handvatverwarming en dat is geen prettig gevoel. Vandaar dat alles eraf gaat en ik de handschoenen ga aankopen. Voor de ge?nterresseerden binnenkort te vinden in "Vraag & Aanbod"Den Boete schreef:Ik beperk mij bij extreme koude tot woon-werkverkeer. Daarbij zit ik een halfuurtje op de motor, en dan zijn de hanvaten voldoende.
Op langere ritten zijn de handschoenen inderdaad veel beter, maar op korte trajecten vind ik het nogal een gedoe met de bedrading.
Toch bedankt voor het advies
Zoals Incognito reeds zei, ieder zijn ding. Heb dit idee ook al meerdere keren overwogen, maar bedenk me dan steeds door het feit dat je iedere winter die kappen moet monteren en dan in de zomer er terug afhalen. Zonder de kappen is het te koud voor mijn duimen en de toppen van mijn vingers. En persoonlijk vind ik het geen zicht, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als je dan al eens op een plaats komt waar de koude ineens toeslaat, dan heb je die kappen niet bij en zit je terug met hetzelfde probleem. Alsook heb ik gezien bij Incognito dat hij problemen heeft met het contactje dat het remlicht schakelt, en een haperend remlicht vind ik persoonlijk nogal gevaarlijk omdat het de automobilisten in verwarring brengt (remt hij nu of niet). Zoals je in de link die Edje opgeeft kan lezen is er wel enige modificatie nodig om deze te kunnen monteren.incognito schreef:ieder natuurlijk zijn ding om zijn handen warm te houdenmaar ik gebruik de combinatie van handvatverwarming
en de kappen van de suzuki v-strom .Deze worden er alleen opgezet tijdens de winterperiode.
Tijdens deze koude tijd van het jaar rij ik altijd met waterdichte zomerhandschoenen en heb nog nooit koude handen gehad.
Waarom de handvatverwarming wel voor mij,omdat het altijd een heel jaar kan gebruikt worden.Het weer kan altijd plotseling omslaan
zoals ik tijdens de zomer zelfs al heb meegemaakt in Andorra,acht graden en gietende regen en dan is het altijd toch gemakkelijk als je deze luxe bij hebt.
Dat de handvatverwarming alleen niet voldoende is tijdens de winter daar ben ik me volledig van bewust,maar zonder staat niet meer in mijn woordenboek
warme groetjes
JustFirechief schreef:Raketman,
Het nadeel aan de originele handvatverwarming van Yamaha volgens jou is dat deze niet warm genoeg worden zeg je. Voor mij worden deze wel warm genoeg, maar de warmte zit enkel aan de binnenkant van je hand en niet aan de buitenkant, en de toppen van je vingers komen niet echt in contact met de handvatten zodanig dat deze dus ook niet van de warmte kunnen genieten. Vandaar nogmaals de reden waarom ik overschakel naar de verwarmde handschoen. Het nadeel aan de verwarming van HG blijkt voor mij dan weer dat deze maar 2 standen heeft zoals je zegt, terwijl die van Yamaha traploos instelbaar zijn. Enfin, ik wil deze discussie niet verder ten top drijven en iedereen zal wel zijn eigen mening hebben over wat goed , beter en best is. Ik wou gewoon maar even aan de starter van deze topic meegeven dat er alternatieven zijn buiten de verwarmde handvatten.
PS: wat de aansluiting van je verwarming betreft zie ik dat je moeten solderen hebt. Bij de originele van Yam moet dit dus niet en zitten er alle kabeltjes bij om een deftige aftakking te maken zonder te moeten solderen. Alsook hoop ik dat je de massa-aansluiting gesoldeerd hebt, maar ik zou er een kabelschoentje aan gesoldeerd hebben en het mooi onder een vijsje geschroefd hebben met wat kopervet ertussen tegen de corrosie. Slechte contacten zijn ten alle tijden te vermijden.
Firechief
Gepakt en gezakt, klaar voor het Jura-avontuur