Daar ik de aanschaf van een gps (Quest 2) overweeg had ik graag van jullie vernomen met welk toestel jullie werken en wat jullie ervaring hier mee is ?
Oh ja, willen jullie misschien ook vermelden hoe het toestel bevestigd is op jullie FJR?
pessere schreef:
De toestellen op die site zijn precies wel duurder dan waypoint in Nederland !
Dat klopt, maar de service is vreselijk goed, bereikbaar (telefonisch en email) met problemen ook na de kantooruren.
Er zijn 2 gratis lesdagen (beginners en gevorderden, zeer leerrijk) van een 3 ? 4 uren per dag bij, normaal aan 39 ?/dag.
Regelmatige updates van de poi-punten, die ze zelf bijhouden en aanvullen.
Even praten met ??n van de verkopers/gebruikers (motards) voor meer uitleg + extra's,
dan kan je beslissen of ze "zoveel" duurder zijn als de concurentie.
Ik ga liever voor de service dan de goedkoopste en geen of weinig service.
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
pessere schreef:
De toestellen op die site zijn precies wel duurder dan waypoint in Nederland !
Dat klopt, maar de service is vreselijk goed, bereikbaar (telefonisch en email) met problemen ook na de kantooruren.
Er zijn 2 gratis lesdagen (beginners en gevorderden, zeer leerrijk) van een 3 ? 4 uren per dag bij, normaal aan 39 ?/dag.
Regelmatige updates van de poi-punten, die ze zelf bijhouden en aanvullen.
Even praten met ??n van de verkopers/gebruikers (motards) voor meer uitleg + extra's,
dan kan je beslissen of ze "zoveel" duurder zijn als de concurentie.
Ik ga liever voor de service dan de goedkoopste en geen of weinig service.
Groetjes,
Michel
U bent daar waarschijnlijk klant?
Hoe gebeurt de montage op de motor, welk systeem wordt er gebruikt?
Pessere De quest II zeker niet kopen word afgeraden --> heeft nog de oude processor en is daarmee veel te traag geworden.
Heb mij verleden week de Quest I gekocht (650? met mount) bij Notter werkt prima in de auto , maar nog niet kunnen testen op de motor (nalevern mount).
El Staff schreef:Pessere De quest II zeker niet kopen word afgeraden --> heeft nog de oude processor en is daarmee veel te traag geworden.
Heb mij verleden week de Quest I gekocht (650? met mount) bij Notter werkt prima in de auto , maar nog niet kunnen testen op de motor (nalevern mount).
Greetz Staff.
Staff,
Bedankt voor de tip, heb de site van waypoint notter geraadpleegd en
aan de vermelde prijs te zien hebt u er de voedingskabel niet bijgenomen, is dat niet nodig dan?
Gaat u de montage zelf doen ? (moeilijk of niet)
voedingskabel is er bij --> Quest I pakket 3 : alle standaard toebehoren , Ram mount , 12v / audio-kabel en luxe helminbouwset dat ik niet genomen heb , zat ook bij autocom kit . Kostprijs is afgetrokken van gps-autocomkabel.
Ik denk wel de mount zelf te bevestigen , maar helaas is deze net als de PTT nog niet geleverd.
Waarom 2 aankopen doen als je het beter in 1 aankoop kan doen ?
De 2720 heeft meer als voldoende geheugen, een veel beter TFT-scherm, geen gedoe met geheugenkaartjes,
opladen van de nodige landkaarten niet nodig, 10.000 trackpoints, je kan tot ongeveer 35 motordagroutes van 250 ? 300 km opslaan, ....
Tenzij je zo vriendelijk wil zijn om de andere te willen helpen om van hun "oud" spul af te geraken,
zodat zij dan hun 2720 kunnen kopen, die jij dan later ook zal kopen.
Of waarom denk je dat de 2610 de tweedehands markt overspoelen ???
Soms is een goede duurdere aankoop beter en veel goedkoper dan eerst een tweedehands toestel en daarna
het nieuwere toestel.
@ Pessere,
Zie ook in de nieuwe Motoren&Toerisme van juni, blz 125 in gewikt en gewogen de 2720.
En ik kan je nu al voorspellen dat je de GPS dikwijler zal gebruiken dan je nu denkt,
Ik heb zeer lang gewacht om een GPS te kopen en kan hem nu al bijna niet meer missen.
Groetjes,
Michel
* There are no strangers,
* Just friends who have never met !
* You might as well live before you die !
Waarom 2 aankopen doen als je het beter in 1 aankoop kan doen ?
De 2720 heeft meer als voldoende geheugen, een veel beter TFT-scherm, geen gedoe met geheugenkaartjes,
opladen van de nodige landkaarten niet nodig, 10.000 trackpoints, je kan tot ongeveer 35 motordagroutes van 250 ? 300 km opslaan, ....
Tenzij je zo vriendelijk wil zijn om de andere te willen helpen om van hun "oud" spul af te geraken,
zodat zij dan hun 2720 kunnen kopen, die jij dan later ook zal kopen.
Of waarom denk je dat de 2610 de tweedehands markt overspoelen ???
Soms is een goede duurdere aankoop beter en veel goedkoper dan eerst een tweedehands toestel en daarna
het nieuwere toestel.
@ Pessere,
Zie ook in de nieuwe Motoren&Toerisme van juni, blz 125 in gewikt en gewogen de 2720.
En ik kan je nu al voorspellen dat je de GPS dikwijler zal gebruiken dan je nu denkt,
Ik heb zeer lang gewacht om een GPS te kopen en kan hem nu al bijna niet meer missen.
Groetjes,
Michel
Dat 'oude spul' doet voor mij ruimschoots wat ik er van verwacht, en het is voor mij stukken goedkoper.
De nieuwe zal inderdaad wel beter zijn ('t zou spijtig zijn van niet)
Al bij al ben ik blij dat er mensen zijn die het allernieuwste willen, zo kan ik het nieuwste van 2 jaar geleden goedkoop aankopen.
Iedereen tevreden dus.
Suzuki GS850G, Suzuki GSF1200N, BMW R1150GS, Yamaha FJR1300A
Ikke ook blij dat er nog freaks zijn die het nieuwste GPS-spul op hun nieuwste FJR willen. Zo ben ik ook voor een vriendenprijsje aan een sp III geraakt en tot nog toe heeeeeeeeeel tevreden.
En hij misstaat er begot niet op ook:
zie maar op http://users.telenet.be/luc.van.meerbee ... in%201.JPG
grtz,
Lucske
reply: de link doet het niet goed, volledig kopi?ren en plakken dan
ISRA# 23440
Doe gewoon, das al gek genoeg
My day will come
N50° 58.485 E4° 57.834
Beschik ook over een SPIII en zou deze voor geen enkele andere willen ruilen voor op de moto. Is gemakkelijk te bedienen door de drukknoppen, werkt op batterijen( indien nodig, is goed afleesbaar, enig nadeel heeft veel tijd nodig voor het berekenen van een route maar tegen je uw helm, vest , enz aanhebt staat hij klaar voor vertrek, of indien je de instelling "herbereken route" ingesteld hebt, maar voor op de moto is dit niet van toepassing
Bij de andere toestellen moet je extra een onderdeel bijkopen wil je deze gemakkelijk kunnen bedienen op de moto,en zo zie je maar dat de touchcreen niet alle voordelen heeft, maar ja de verleiding is soms groot om een nieuwere versie te kopen. tegenwoordig zijn de mensen niet meer tevreden indien dat spul een beetje tijd nodig heeft
Gebruik de SPIII reeds jaren en heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Heb wel een groter geheugenkaartje aangeschaft en voor het verlof "Alpen" kan ik alle regio's erop krijgen. Heb vroeger ook de GPS houder met slot en de steun aangeschaft dat een zeer stabiele montage is.
Verander je van GPS dan moet je ook veranderen van houder enz en waar stopt dat