kopie of originele papieren

Allerlei onderwerpen die niet specifiek onder een andere rubriek kunnen ondergebracht worden

Moderator: Abeloos

Kujaku
125 cc
125 cc

kopie of originele papieren

Bericht door Kujaku »

Iemand vertelde mij dat het beter is de originele papieren van uw moto thuis te laten en een kopie mee te nemen.
Voordelen.
Ze kunnen niet beschadigd worden.
Met niet originele papieren is het onmogelijk een gestolen moto te verkopen en of uit te voeren .

Nu wil ik dat allemaal best geloven. maar mag dit?????
Liever een slippertje dan een schuiver.
Nicky

Bericht door Nicky »

nope
nada
neen
njet
now
nein
pessere

Bericht door pessere »

Ik heb dat toch zo gedaan. Maar ik denk wel dat ze (politie) daar begrip voor hebben. Ik zal dan wel mijn originelen achteraf moeten gaan tonen, veronderstel ik. :shock:
den R1 zot
Clublid
Clublid

Bericht door den R1 zot »

Kopiekes tellen nooit!

Enkel de originele zijn goed.
Je zal maar in Kortrijk worden tegengehouden met de kopiekes....
Effe uit naar bijv. Turnhout heen & weer voor uw originele terwijl ge uw brommerke moogt laten staan weliswaar....

Groetjes,

den R1 zot
Afbeelding
pessere

Bericht door pessere »

den R1 zot schreef:Kopiekes tellen nooit!

Enkel de originele zijn goed.
Je zal maar in Kortrijk worden tegengehouden met de kopiekes....
Effe uit naar bijv. Turnhout heen & weer voor uw originele terwijl ge uw brommerke moogt laten staan weliswaar....

Groetjes,

den R1 zot
Originelen gaan tonen bij het korps van uw woonplaats ! 8)
Zo werkt dat ook als er iets aan uw wagen of banden mankeert bij een controle, natuurlijk moet ge nie over en weer rijden. :P
LiThiLu
125 cc
125 cc

Bericht door LiThiLu »

Copies zijn dus NIET geldig. Indien de agent in kwestie heel vriendelijk is zul je de originele misschien nadien eens gaan tonen maar ze zijn niet altijd even geduldig hoor
Je MOET wel de originele papieren bij je hebben. Natuurlijk niet onder zadel steken maar ik bewaar deze altijd in mijn vest beschermt tegen regen in een gesloten plastiekmapje. Trouwens ik rij, hoe warm het ook is altijd met mijn vest aan (kwestie van bescherming)
Iets anders: Rijbewijs!
Voor de wat ouderen onder ons die nog met een fototje zitten van hun plechtige communie op hun rijbewijs: oppassen geblazen
indien je geregeld over de grens gaat nl Frankrijk en je wordt er tegengehouden met een oud rijbewijs is het bingo.
Op de nieuwe rijbewijzen staat er nu onderaan "Europese Gemeenschap" op terwijl dit dus vroeger niet het geval was.
Prijs van een nieuw rijbewijs weegt niet op tegen de boete dat ze uitschrijven
t'is maar dat je het weet

groetjes

Carel
pessere

Bericht door pessere »

LiThiLu schreef:Copies zijn dus NIET geldig. Indien de agent in kwestie heel vriendelijk is zul je de originele misschien nadien eens gaan tonen maar ze zijn niet altijd even geduldig hoor
Je MOET wel de originele papieren bij je hebben. Natuurlijk niet onder zadel steken maar ik bewaar deze altijd in mijn vest beschermt tegen regen in een gesloten plastiekmapje. Trouwens ik rij, hoe warm het ook is altijd met mijn vest aan (kwestie van bescherming)
Denkt u dat ze dat niet begrijpen? En ja, als ze moeilijk willen doen hebben ze u maar ja. :x
LiThiLu
125 cc
125 cc

Bericht door LiThiLu »

Rij nu en dan mee met een club van de politie
Daar hoor ik nu en dan iets en heb dit daar opgevangen na een korte theoretische uitleg betreft motorrijvaardigheid en wetgeving en dit van een zwaantje dat ons duidelijk maakte dat enkel de originele papieren geldig zijn. Deze mensen doen ook maar hun werk hoor
In het gunstigste geval zul je deze nadien mogen gaan tonen maar wees toch op je goede want velen hebben zo een boekske bij waar ze een bedragske invullen
en daar ben ik nu een vijand van als het over boetes gaat
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Enkel de originele papieren zijn geldig, dat spreekt voor zich.
Het wordt oogluikend toegestaan dat men een duidelijke copie bij zich heeft, PLUS dat men zich kan legimiteren, daar heeft nog niemand geen problemen mee gehad.

Het verzekeringsbewijs (groen papier) mag nooit een copie zijn !
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
pessere

Bericht door pessere »

dirkske schreef:
Het verzekeringsbewijs (groen papier) mag nooit een copie zijn !
Volledig met u eens, maar daar zijn de mogelijke dieven of motojackers dan ook niets mee h?. :wink:
NEOK
75 cc
75 cc

Bericht door NEOK »

Een jaar of 2 geleden wordt mijn echtgenote bij een routinecontrole tegengehouden met haar wagen. De logische vraag naar 'de papieren' volgt en.....zij laat de copie's van het inschrijvingsbewijs en het gelijkvormigheidsattest zien, samen met het originele groene verzekeringsbewijs.
Zij vermeldt er dadelijk bij dat de copie's als diefstalontmoedigende maatregel zijn, ze de originele documenten veilig thuis bewaart en bereid is om ze later voor te leggen.
Om een lang verhaal kort te maken: zij werd daar stevig de mantel uitgeveegd :shock: , moest ei zo na te voet naar huis en moest binnen de 24uur de originelen voorleggen op kantoor. Een boete was echt niet veraf :? .
Met alle begrip voor 'de wet' en de uitvoerders ervan, maar door deze 'copiemaatregel' zou ongetwijfeld het aantal voertuigdiefstallen dalen. En daar gaan onze ordediensten toch niet rouwig om zijn ?
Ik meen te weten dat in Duitsland (of NL ?) ??n van de boorddocumenten een tweeluik is. Het ene deel bewaar je in de auto, het andere thuis en zonder beide delen kan de wagen niet ingeschreven of verkocht worden. Te simpel om waar te zijn ???
Bewaar nooit de boorddocumenten van je FJR onder het zadel (tenzij je er op zit :) ), ook niet 'veilig thuis' in de gagage.
Voor de rest: het mag dus niet; "dura lex, sed lex" :( .
Waar is de volgende bocht ?
Big Jomb
1300 cc
1300 cc

Bericht door Big Jomb »

Ha de mannen,

Mijn originele documenten altijd in de binnenzak van mijn motorjas, nooit copies :!: :!: :!:

Slukes
I see you when I see you :!: :!: :!:
Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Hallo mannen,
Bij ons in de firma rijden alle niet-personenvoertuigen met copies van de boorddocumenten en wij hebben hier nog niet ??nmaal een probleem mee gehad. Meestal moeten wij na controle binnen de zoveel dagen de originele papieren laten zien op het politiekantoor maar een bekeuring of zelfs maar berisping kregen wij nog nooit. Het Duitse model is idd een eenvoudige oplossing maar onze ministers zijn met te veel om daarvoor een eensluidend wetsvoorstel gestemd te krijgen
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

Bericht door fjr.silver.nkt »

hoi alle

ik rij ook met copies ben al tegengehouden en ze zeiden er niet zo veel over
maar moest wel met de orginele naar het bureaux komen
het belangrijkste is dat je verzekerd bent
mijn zoon reed eens zonder papieren zonder pas en rijbewijs toen hij werd
tegengehouden
we hebben toen de papieren doorgefaxt naar het bureaux en twas inorde
op vakantie doen we het zelfs met ons paspoort de orginele laten we dan op hotel in een kluis

zo een kort verhaaltje
groetjes Walter
elektron
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door elektron »

Ik ben vorige week tegegengehouden te Jabbeke bij mijn terugkeer van de Peniche wegens "te snel ".

Ik had een origineel verzekeringsbewijs, een kopie van de inschrijvingskaart en een kopie van het gelijkvormighieidsattest. Men heeft er toch een opmerking over gemaakt waarom ik het originele inschrijvingsbewijs niet bij had, dit was niet wettelijk. Ik haalde ook aan dat ze nat konden worden, diefstal van de moto etc, maar de agent vond dat geen geldige redenen. Ik moest ze maar in mijn brieventas steken of zo.

Ze waren zeer vriendelijk en hebben er verder geen punt van gemaakt maar mij toch gezegd dat ik in het vervolg de originele papieren moest bij hebben en geen fotokopies. Voor het te snel rijden was er minder begrip.

mvg

Luc
Varadero
75 cc
75 cc

Bericht door Varadero »

Altijd best dat je uw originele papieren bij hebt. :!:

Meestal is de inspecteur die je controleert wel begrijpend, maar je zal er maar ??n hebben...

Feit is dat de goede het altijd met de slechte moeten bekopen. Ge hebt er altijd die met kopies foefelen (is nu eenmaal zeer gemakkelijk) en als die inspecteur later op den bureau ziet dat hij erop gelegd is, is't bij den diene natuurlijk gedaan met kopies tot het einde van zijn carri?re :wink:

In een plastic mapje steken of zelfs plastificeren (wel niet zo handig) mag ook natuurlijk :wink:
fjr.silver.nkt
500 cc
500 cc

Bericht door fjr.silver.nkt »

hoi alle

het is natuurlijk waar dat je de orginele papieren moet bijhebben en ook dat je deze op zak draagt
in geval ze je motor moesten pikken dat deze papieren niet bij de motor zitten dat zou stom zijn
maar je mag je motor zo goed vastleggen als ze hem willen pikken dan zijn het kerels die er wel wat van kennen en zijn ze er zo me weg hoor
maar hoe beter je hem vastlegd hoe meer werk ze eraan hebben en heb je meer kans dat ze hem laten staan

groetjes walter
karl

Bericht door karl »

Hi,

Ik rij nooit zonder originele papieren, enkel en alleen ik echt richting buitenland ga op reis. Even over de grens wippen heeft me nog geen problemen opgebracht.
In het binnenland nog nooit problemen gehad.

Veel leute en plezier verder.
Julle
Clublid
Clublid

Bericht door Julle »

Karl,
Wanneer je "nooit zonder originele papieren" rijdt heb je idd nooit problemen. Je bedoelt wss: "nooit met originele papieren".

Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
karl

Bericht door karl »

Hoi Julle,

Ik had inderdaad al een apero op.
Gesloten