kopie of originele papieren
Moderator: Abeloos
kopie of originele papieren
Iemand vertelde mij dat het beter is de originele papieren van uw moto thuis te laten en een kopie mee te nemen.
Voordelen.
Ze kunnen niet beschadigd worden.
Met niet originele papieren is het onmogelijk een gestolen moto te verkopen en of uit te voeren .
Nu wil ik dat allemaal best geloven. maar mag dit?????
Voordelen.
Ze kunnen niet beschadigd worden.
Met niet originele papieren is het onmogelijk een gestolen moto te verkopen en of uit te voeren .
Nu wil ik dat allemaal best geloven. maar mag dit?????
Liever een slippertje dan een schuiver.
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Originelen gaan tonen bij het korps van uw woonplaats !den R1 zot schreef:Kopiekes tellen nooit!
Enkel de originele zijn goed.
Je zal maar in Kortrijk worden tegengehouden met de kopiekes....
Effe uit naar bijv. Turnhout heen & weer voor uw originele terwijl ge uw brommerke moogt laten staan weliswaar....
Groetjes,
den R1 zot

Zo werkt dat ook als er iets aan uw wagen of banden mankeert bij een controle, natuurlijk moet ge nie over en weer rijden.

Copies zijn dus NIET geldig. Indien de agent in kwestie heel vriendelijk is zul je de originele misschien nadien eens gaan tonen maar ze zijn niet altijd even geduldig hoor
Je MOET wel de originele papieren bij je hebben. Natuurlijk niet onder zadel steken maar ik bewaar deze altijd in mijn vest beschermt tegen regen in een gesloten plastiekmapje. Trouwens ik rij, hoe warm het ook is altijd met mijn vest aan (kwestie van bescherming)
Iets anders: Rijbewijs!
Voor de wat ouderen onder ons die nog met een fototje zitten van hun plechtige communie op hun rijbewijs: oppassen geblazen
indien je geregeld over de grens gaat nl Frankrijk en je wordt er tegengehouden met een oud rijbewijs is het bingo.
Op de nieuwe rijbewijzen staat er nu onderaan "Europese Gemeenschap" op terwijl dit dus vroeger niet het geval was.
Prijs van een nieuw rijbewijs weegt niet op tegen de boete dat ze uitschrijven
t'is maar dat je het weet
groetjes
Carel
Je MOET wel de originele papieren bij je hebben. Natuurlijk niet onder zadel steken maar ik bewaar deze altijd in mijn vest beschermt tegen regen in een gesloten plastiekmapje. Trouwens ik rij, hoe warm het ook is altijd met mijn vest aan (kwestie van bescherming)
Iets anders: Rijbewijs!
Voor de wat ouderen onder ons die nog met een fototje zitten van hun plechtige communie op hun rijbewijs: oppassen geblazen
indien je geregeld over de grens gaat nl Frankrijk en je wordt er tegengehouden met een oud rijbewijs is het bingo.
Op de nieuwe rijbewijzen staat er nu onderaan "Europese Gemeenschap" op terwijl dit dus vroeger niet het geval was.
Prijs van een nieuw rijbewijs weegt niet op tegen de boete dat ze uitschrijven
t'is maar dat je het weet
groetjes
Carel
Denkt u dat ze dat niet begrijpen? En ja, als ze moeilijk willen doen hebben ze u maar ja.LiThiLu schreef:Copies zijn dus NIET geldig. Indien de agent in kwestie heel vriendelijk is zul je de originele misschien nadien eens gaan tonen maar ze zijn niet altijd even geduldig hoor
Je MOET wel de originele papieren bij je hebben. Natuurlijk niet onder zadel steken maar ik bewaar deze altijd in mijn vest beschermt tegen regen in een gesloten plastiekmapje. Trouwens ik rij, hoe warm het ook is altijd met mijn vest aan (kwestie van bescherming)

Rij nu en dan mee met een club van de politie
Daar hoor ik nu en dan iets en heb dit daar opgevangen na een korte theoretische uitleg betreft motorrijvaardigheid en wetgeving en dit van een zwaantje dat ons duidelijk maakte dat enkel de originele papieren geldig zijn. Deze mensen doen ook maar hun werk hoor
In het gunstigste geval zul je deze nadien mogen gaan tonen maar wees toch op je goede want velen hebben zo een boekske bij waar ze een bedragske invullen
en daar ben ik nu een vijand van als het over boetes gaat
Daar hoor ik nu en dan iets en heb dit daar opgevangen na een korte theoretische uitleg betreft motorrijvaardigheid en wetgeving en dit van een zwaantje dat ons duidelijk maakte dat enkel de originele papieren geldig zijn. Deze mensen doen ook maar hun werk hoor
In het gunstigste geval zul je deze nadien mogen gaan tonen maar wees toch op je goede want velen hebben zo een boekske bij waar ze een bedragske invullen
en daar ben ik nu een vijand van als het over boetes gaat
Enkel de originele papieren zijn geldig, dat spreekt voor zich.
Het wordt oogluikend toegestaan dat men een duidelijke copie bij zich heeft, PLUS dat men zich kan legimiteren, daar heeft nog niemand geen problemen mee gehad.
Het verzekeringsbewijs (groen papier) mag nooit een copie zijn !
Het wordt oogluikend toegestaan dat men een duidelijke copie bij zich heeft, PLUS dat men zich kan legimiteren, daar heeft nog niemand geen problemen mee gehad.
Het verzekeringsbewijs (groen papier) mag nooit een copie zijn !
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Motorrijders doen het op kanaal 3 !
Een jaar of 2 geleden wordt mijn echtgenote bij een routinecontrole tegengehouden met haar wagen. De logische vraag naar 'de papieren' volgt en.....zij laat de copie's van het inschrijvingsbewijs en het gelijkvormigheidsattest zien, samen met het originele groene verzekeringsbewijs.
Zij vermeldt er dadelijk bij dat de copie's als diefstalontmoedigende maatregel zijn, ze de originele documenten veilig thuis bewaart en bereid is om ze later voor te leggen.
Om een lang verhaal kort te maken: zij werd daar stevig de mantel uitgeveegd
, moest ei zo na te voet naar huis en moest binnen de 24uur de originelen voorleggen op kantoor. Een boete was echt niet veraf
.
Met alle begrip voor 'de wet' en de uitvoerders ervan, maar door deze 'copiemaatregel' zou ongetwijfeld het aantal voertuigdiefstallen dalen. En daar gaan onze ordediensten toch niet rouwig om zijn ?
Ik meen te weten dat in Duitsland (of NL ?) ??n van de boorddocumenten een tweeluik is. Het ene deel bewaar je in de auto, het andere thuis en zonder beide delen kan de wagen niet ingeschreven of verkocht worden. Te simpel om waar te zijn ???
Bewaar nooit de boorddocumenten van je FJR onder het zadel (tenzij je er op zit
), ook niet 'veilig thuis' in de gagage.
Voor de rest: het mag dus niet; "dura lex, sed lex"
.
Zij vermeldt er dadelijk bij dat de copie's als diefstalontmoedigende maatregel zijn, ze de originele documenten veilig thuis bewaart en bereid is om ze later voor te leggen.
Om een lang verhaal kort te maken: zij werd daar stevig de mantel uitgeveegd


Met alle begrip voor 'de wet' en de uitvoerders ervan, maar door deze 'copiemaatregel' zou ongetwijfeld het aantal voertuigdiefstallen dalen. En daar gaan onze ordediensten toch niet rouwig om zijn ?
Ik meen te weten dat in Duitsland (of NL ?) ??n van de boorddocumenten een tweeluik is. Het ene deel bewaar je in de auto, het andere thuis en zonder beide delen kan de wagen niet ingeschreven of verkocht worden. Te simpel om waar te zijn ???
Bewaar nooit de boorddocumenten van je FJR onder het zadel (tenzij je er op zit

Voor de rest: het mag dus niet; "dura lex, sed lex"

Waar is de volgende bocht ?
Hallo mannen,
Bij ons in de firma rijden alle niet-personenvoertuigen met copies van de boorddocumenten en wij hebben hier nog niet ??nmaal een probleem mee gehad. Meestal moeten wij na controle binnen de zoveel dagen de originele papieren laten zien op het politiekantoor maar een bekeuring of zelfs maar berisping kregen wij nog nooit. Het Duitse model is idd een eenvoudige oplossing maar onze ministers zijn met te veel om daarvoor een eensluidend wetsvoorstel gestemd te krijgen
Julle
Bij ons in de firma rijden alle niet-personenvoertuigen met copies van de boorddocumenten en wij hebben hier nog niet ??nmaal een probleem mee gehad. Meestal moeten wij na controle binnen de zoveel dagen de originele papieren laten zien op het politiekantoor maar een bekeuring of zelfs maar berisping kregen wij nog nooit. Het Duitse model is idd een eenvoudige oplossing maar onze ministers zijn met te veel om daarvoor een eensluidend wetsvoorstel gestemd te krijgen
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
- fjr.silver.nkt
- 500 cc
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 13:29
- Locatie: schelle
hoi alle
ik rij ook met copies ben al tegengehouden en ze zeiden er niet zo veel over
maar moest wel met de orginele naar het bureaux komen
het belangrijkste is dat je verzekerd bent
mijn zoon reed eens zonder papieren zonder pas en rijbewijs toen hij werd
tegengehouden
we hebben toen de papieren doorgefaxt naar het bureaux en twas inorde
op vakantie doen we het zelfs met ons paspoort de orginele laten we dan op hotel in een kluis
zo een kort verhaaltje
groetjes Walter
ik rij ook met copies ben al tegengehouden en ze zeiden er niet zo veel over
maar moest wel met de orginele naar het bureaux komen
het belangrijkste is dat je verzekerd bent
mijn zoon reed eens zonder papieren zonder pas en rijbewijs toen hij werd
tegengehouden
we hebben toen de papieren doorgefaxt naar het bureaux en twas inorde
op vakantie doen we het zelfs met ons paspoort de orginele laten we dan op hotel in een kluis
zo een kort verhaaltje
groetjes Walter
Ik ben vorige week tegegengehouden te Jabbeke bij mijn terugkeer van de Peniche wegens "te snel ".
Ik had een origineel verzekeringsbewijs, een kopie van de inschrijvingskaart en een kopie van het gelijkvormighieidsattest. Men heeft er toch een opmerking over gemaakt waarom ik het originele inschrijvingsbewijs niet bij had, dit was niet wettelijk. Ik haalde ook aan dat ze nat konden worden, diefstal van de moto etc, maar de agent vond dat geen geldige redenen. Ik moest ze maar in mijn brieventas steken of zo.
Ze waren zeer vriendelijk en hebben er verder geen punt van gemaakt maar mij toch gezegd dat ik in het vervolg de originele papieren moest bij hebben en geen fotokopies. Voor het te snel rijden was er minder begrip.
mvg
Luc
Ik had een origineel verzekeringsbewijs, een kopie van de inschrijvingskaart en een kopie van het gelijkvormighieidsattest. Men heeft er toch een opmerking over gemaakt waarom ik het originele inschrijvingsbewijs niet bij had, dit was niet wettelijk. Ik haalde ook aan dat ze nat konden worden, diefstal van de moto etc, maar de agent vond dat geen geldige redenen. Ik moest ze maar in mijn brieventas steken of zo.
Ze waren zeer vriendelijk en hebben er verder geen punt van gemaakt maar mij toch gezegd dat ik in het vervolg de originele papieren moest bij hebben en geen fotokopies. Voor het te snel rijden was er minder begrip.
mvg
Luc
Altijd best dat je uw originele papieren bij hebt.
Meestal is de inspecteur die je controleert wel begrijpend, maar je zal er maar ??n hebben...
Feit is dat de goede het altijd met de slechte moeten bekopen. Ge hebt er altijd die met kopies foefelen (is nu eenmaal zeer gemakkelijk) en als die inspecteur later op den bureau ziet dat hij erop gelegd is, is't bij den diene natuurlijk gedaan met kopies tot het einde van zijn carri?re
In een plastic mapje steken of zelfs plastificeren (wel niet zo handig) mag ook natuurlijk

Meestal is de inspecteur die je controleert wel begrijpend, maar je zal er maar ??n hebben...
Feit is dat de goede het altijd met de slechte moeten bekopen. Ge hebt er altijd die met kopies foefelen (is nu eenmaal zeer gemakkelijk) en als die inspecteur later op den bureau ziet dat hij erop gelegd is, is't bij den diene natuurlijk gedaan met kopies tot het einde van zijn carri?re

In een plastic mapje steken of zelfs plastificeren (wel niet zo handig) mag ook natuurlijk

- fjr.silver.nkt
- 500 cc
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 dec 2005, 13:29
- Locatie: schelle
hoi alle
het is natuurlijk waar dat je de orginele papieren moet bijhebben en ook dat je deze op zak draagt
in geval ze je motor moesten pikken dat deze papieren niet bij de motor zitten dat zou stom zijn
maar je mag je motor zo goed vastleggen als ze hem willen pikken dan zijn het kerels die er wel wat van kennen en zijn ze er zo me weg hoor
maar hoe beter je hem vastlegd hoe meer werk ze eraan hebben en heb je meer kans dat ze hem laten staan
groetjes walter
het is natuurlijk waar dat je de orginele papieren moet bijhebben en ook dat je deze op zak draagt
in geval ze je motor moesten pikken dat deze papieren niet bij de motor zitten dat zou stom zijn
maar je mag je motor zo goed vastleggen als ze hem willen pikken dan zijn het kerels die er wel wat van kennen en zijn ze er zo me weg hoor
maar hoe beter je hem vastlegd hoe meer werk ze eraan hebben en heb je meer kans dat ze hem laten staan
groetjes walter