Motor poetsen

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Motor poetsen

Bericht door FJbaRt »

Ik heb zopas mijnen FJR ne poetsbeurt gegeven. Het was echt aangenaam in het zonnetje. 8)
Ik heb vastgesteld dat de velgen zwart beginnen aan te slaan en dat ik ze niet meer proper krijg met de normale producten. (water en zeep)
Mag ik de velgen poetsen met hetzelfde product als waarmee ik de lichtmetalen velgen van mijn auto poets ?
Welke producten gebruiken jullie ?

Bart
fjrgirl

Poetsvrouw

Bericht door fjrgirl »

Beste FJRijders,

ik heb gisteren zojuist een bestelling gedaan van produkten voor de moto te poetsen alsook het verwijderen van motorvet en andere aanslagen ,die zijn een voor een milieuvriendelijk en niet aggresief.
deze produkten zijn niet in de handel verkrijgbaar en de prijs is zeer goed.Bij ieder produkt krijg u een technische fiche met daarin alle inlichtingen betreffende het aanlengen of gebruik van dit produkt.
Van zodra de artikels binnen zijn laat ik het weten via de shop.

shopverantwoordelijke
FJRgirl
De Fred

Bericht door De Fred »

Hoi bart,

Ik gebruik motorradreiniger van Hein Gericke een gel achtig produkt dat u een 5 tal minuten moet laten zijn werk doen voor u begint te poetsen .
Voordeel van dit produkt is dat het goed blijft kleven,ik gebruik het eveneens voor de velgen van de wagen!
Je hebt het produkt ook een versie sterker,want de ene motorrijder is de andere niet,wie zijn fjr niet te vuil laat worden is gedient met hetgeen ik heb.
Wie zijn motor heel erg vuil laat worden is beter met het sterkere produkt gedient.
Het bestaat in 1l met verstuiver en in 5l bus wat ik neem en een stuk voordeliger uitkomt!!

Je kan ook terecht op WWW.HEIN-GERICKE.COM

De Fred :wink:
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik gebruik velgenreiniger van GS27. t'Is een gel in een spuitbus dat ongeveer 10 euro kost, en verkrijgbaar bij AutoGB5.

Dat product van fjrgirl is ook heel goed, ik denk dat we ongeveer hetzelfde in gedachten hebben, maar het is voor particulieren zeer moeilijk te krijgen, daarom dat ik als alternatief GS27-gel gebruik.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Ik heb zo den indruk dat dienen FJR-winkel heeeeeeeeeeeeeel interessant wordt. :thumbright:
Bedankt voor de reakties.

Bart
incognito
Clublid
Clublid

Bericht door incognito »

nog een vraagje in verband met poetsen van je motor,is het verantwoord een stoomreiniger te gebruiken :idea:
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Geen idee ... een stoomreiniger om het diepste en het hardnekkigste vuil te verwijderen ? Het lijkt me een beetje overdreven : als je stof,vuil en modder bedoelt, dat zou je er met elke spons en zeep af moeten krijgen, een stoomreiniger zou je kunnen gebruiken voor vet, pek en teer ... maar daar heb je ook speciale producten voor die ZEER goed zijn (zie thread fjrgirl). Volgens mij heb je toch ergens een bepaald risico dat je ook hebt met bv. een hogedrukreiniger, en dat is : spuit nooit direct op kwetsbare oppervlakten zoals lagers, smeerpunten etc.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
kaz

Bericht door kaz »

voor de velgen gebruik ik al jaren WD4O. Bij Hein Gericke te verkrijgen en je krijgt alle vuil in een oogwenk weg, vermijd wel contact met remmen en banden.
Gast

Bericht door Gast »

ik gebruik gewoon petroleum en dat verwijdert alle vet, teer e.d. zonder problemen.
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Mijn koffers en bagagedrager hebben nogal wat last van "zwarte strepen".
Als ik (of duo) de laarzen of schoenen niet hoog genoeg til bij op- of afstappen, dan schampen deze af, een zwarte streep achterlatend. En draai of keer het zoals ge wilt, ge krijgt er dat niet af met water, spons en 20 zeepkes. Maar wel met Euro Brilliant, de reiniger die ook in de FJR-shop wordt verkocht. Halve emmer warm water, een scheut van de fles erbij, en heel die brommer is proper. Inclusief velgen met pek, teer en smeerlapperij.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
FJR02
125 cc
125 cc

Bericht door FJR02 »

Mijn velgen zijn altijd zwart, het is dan ook nog een '02 model :D
* If it works, don't fix it *
Karels

Bericht door Karels »

Yo de mensen,

Al jaar en dag gebruiken wij hier bij ons de hogedrukreiniger om ons voertuigenpark te wassen. Wij doen het gewoon om volgende reden: tijdsbesparing. Wij hebben 2 auto's, 2 camionetten en 2 vrachtwagens en 3 moto's. En dan reken ik de voertuigen van de vriedinnen er nog niet bij.

Wij hebben op onze wagens nog nooit schade gehad door de hoge druk reinigers, maar dit is ook omdat we niet van kort bij gaan spuiten. Met een hoge druk ben je best van minimum 0,5 tot 1 meter van het voertuig wag te blijven. Dan is de druk nog altijd groter dan bij een gewone waterslang, maar zeker niet beschadigend.

Als zeep gebruiken we produkten die mijn vader verdeeld. Eerst vernevel je de zeep op het voertuig met een sproeier zoals voor onkruidverdelger. Eventjes water er overheen sproeien zodat de zeep en het water zich vermengen, eventjes laten inwerken. Daarna afspoelen met veel water.

en mijn fjr-ken blinkt weer als nieuw.

Karels
Gast

Bericht door Gast »

En waar kan je dergelijke zeep kopen ???
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

In de FJR-shop.
N 51°6.165 E 4°20.060

Afbeelding
Karels

Bericht door Karels »

Gast, als je hebt over mijn zeep, dan kan je hiervoor bij mij terecht.
Meer info nodig, mail naar: karel.groeninckx@tonzent.info

Het is een produkt dat goed is voor ieder soort voertuig, het andere is zoals dirkske zei in de fjr-shop te koop.

Karels
Gesloten