Laminar Lip

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Julle
Clublid
Clublid

laminar lip

Bericht door Julle »

Hallo gasten,
Ik heb sinds een maand een FJR en ondervind veel problemen in de rug. Op aanraden van Toon (Walrus) heb ik een lagere ruit (model 2001)laten monteren en dit geeft voor mij (lange benen en heel kort bovenlichaam) reeds een hele verbetering. Ik zou nu voor dit scherm ook een laminar lip willen bestellen.
Zouden jullie mij kunnen verwittigen wanneer deze in voorraad zijn aub.
Ik ben het gemakkelijkst te bereiken op julien.vereertbrugghen@asphaltco.be
Ik heb trouwens nog een andere vraag. Ik kan namelijk op mijn werk niet op jullie site en dit komt omdat er volgens onze IT afdeling een "sex" filter
staat op ons systeem. Zit er in jullie aankondiging (moppen of andere) ergens het woord sex vermeld en indien ja zou het mogelijk zijn dit te bannen aub.
In ieder geval vriendelijke groetjes en waarschijnlijk tot binnenkort eens
Julle
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Een aangepast zadel kan hier eventueel ook een oplossing bieden.
Het is een gekend trukje dat je je ruggewervels kunt ontlasten door het bekken te kantelen. Een Corbin-zadel bijvoorbeeld, zorgt er net voor dat het bekken naar voren gekanteld is, zodat het aanvoelt als een superdeluxe-zadel met de perfecte pasvorm. Zeker eens over nadenken.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Julle
Clublid
Clublid

laminar

Bericht door Julle »

Hallo Dirk,
Alvast vriendelijk bedankt voor de raad maar ik heb vooral problemen tussen de schouderbladen. Ik reed vroeger met een VFR en lag dus op de motor met last in de polsen tot gevolg. Ik dacht met deze motor de oplossing te hebben gevonden en dat is ook zo voor mijn polsen maar nu heb ik dus andere problemen. Na een paar ritten blijkt het al een klein beetje beter te gaan maar ik vertrek in juli voor een tocht van +/- 4000 km. en zou deze natuurlijk graag zo vlot mogelijk en zo plezant mogelijk willen afhaspelen.
Vriendelijke groeten
Julle
Julle
Clublid
Clublid

laminar

Bericht door Julle »

Hallo Dirk,
Alvast vriendelijk bedankt voor de raad maar ik heb vooral problemen tussen de schouderbladen. Ik reed vroeger met een VFR en lag dus op de motor met last in de polsen tot gevolg. Ik dacht met deze motor de oplossing te hebben gevonden en dat is ook zo voor mijn polsen maar nu heb ik dus andere problemen. Na een paar ritten blijkt het al een klein beetje beter te gaan maar ik vertrek in juli voor een tocht van +/- 4000 km. en zou deze natuurlijk graag zo vlot mogelijk en zo plezant mogelijk willen afhaspelen.
Vriendelijke groeten
Julle
koekenbakker
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door koekenbakker »

Mischien kunnen stuurverhogers nog wel soelaas brengen
Saluu De Bakker

Afbeelding
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: laminar

Bericht door FJR-Freak Max »

Julle schreef:Hallo Dirk,
Vriendelijke groeten
Julle
@ Julle,

Ik persoonlijk denk dat je veel verbetering gaat ondervinden zoals er al gezegt is met de aankoop van het corbin zadel en daarbij zou ik ook opteren voor het aanschaffen van de laminar lip om de druk van terugslaande wind langs achteren te vermijden, ik weet wat plezier ik er aan ondervonden heb, weg met de kwaaltjes als je deze aankopen zou doen, het is wel een serieuze investering maar je zal zien dat het helpt :!:
Indien je graag eens en test zou doen met een corbin en laminar lip stel ik je mijn bike eens terbeschikking zodat je het verschil kan voelen voor je overgaat tot de aankoop hiervan, misschien toch een veiligheid om nutteloze aankopen te doen als je er geen verbetering mee voelt :!:
Je laat me maar iets weten als je op mijn voorstel wil ingaan, ok :wink:

Tot hoors he maatje,

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

denberg schreef:
Die straat komt mij bekend voor :wink:
Hey David :wink:

Dat is weer een tijdje geleden he :idea:
Blij je nog eens te horen, waar hang jij de laatste tijd uit want ik zie of hoor je niet meer :(
En ja hoor, het zou niet mogelijk zijn als je je eigen "Pijpstraat" :lol: niet zou herkennen waar we indertijd mijn laminar lip hebben geplaats waarvoor ik je nog altijd dankbaar ben voor je hulp dat je toen hebt aangeboden :thumbleft:
Dat was me nog eens een dagje he, mooie herinnering en een goede vrienschap aan overgehouden :P
Laat nog maar eens iets van je horen zodat we terug eens kontact met mekaar kunnen opnemen he :roll:

groetjes,

Max 8)

Afbeelding
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Julle,

Het probleem met de schouderbladen is misschien niet zo direct opgelost met een Corbinzadel, Laminarlip en/of stuurverhogers. Misschien is het beter dat je eerst een correcte medische diagnose laat stellen, en desnoods bij je behandelende arts je licht opsteken. Je kan hier nadien in de club terecht om achtereenvolgens een zadel, lip of stuurverhogers te proberen, vooraleer tot aankoop over te gaan.

Noot: de rug en rugproblemen zijn een zeer complex gegeven in combinatie met het gebruik van een motor, zodat enige terughoudendheid toch is aangewezen. Een arts kan hier betere raad geven dan wij.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
denberg
75 cc
75 cc
Contacteer:

Bericht door denberg »

FJR-Freak Max schreef:
denberg schreef:
Die straat komt mij bekend voor :wink:
Hey David :wink:

Dat is weer een tijdje geleden he :idea:
Blij je nog eens te horen, waar hang jij de laatste tijd uit want ik zie of hoor je niet meer :(
En ja hoor, het zou niet mogelijk zijn als je je eigen "Pijpstraat" :lol: niet zou herkennen waar we indertijd mijn laminar lip hebben geplaats waarvoor ik je nog altijd dankbaar ben voor je hulp dat je toen hebt aangeboden :thumbleft:
Dat was me nog eens een dagje he, mooie herinnering en een goede vrienschap aan overgehouden :P
Laat nog maar eens iets van je horen zodat we terug eens kontact met mekaar kunnen opnemen he :roll:

groetjes,

Max 8)
Ja juist een huizeke gekocht en druk bezig met verbouwingen,
dan blijft er niet veel tijd meer over om rondritten te doen.

Mijn FJR staat wel niet stil hoor, aangezien ik er dagelijks mee ga werken.

'k zal toch trachten een rit mee te pikken van deze toffe club.

8)
FJR-Groeten David
Julle
Clublid
Clublid

laminar

Bericht door Julle »

Hey Dirk en Max,
Alvast bedankt voor de goede raad. Ik heb ondertussen al een laminar lip
gereserveerd in de shop en wat het corbin zadel betreft dat zou ik zeker eerst eens willen proberen. We spreken later wel eens af. Dirk wat jij voorstelt, namelijk eerst en bezoek brengen aan de doktor heb ik na de eerste week FJR al gedaan en ik heb dus wel een probleem in de lage rug maar niet tussen de schouderbladen. Volgens de doktor heeft het allemaal te maken met de nieuwe houding die ik moet aannemen en met
het vacuum dat ik achter mijn lichaam cre?er. Ik hoop dus met het
plaatsen van een laminar lip al en goed eind op weg te zijn. Ik vraag me alleen af of ik op die manier mijn probleem niet naar mijn echtgenote ga
verplaatsen.
Ik laat in ieder geval nog iets van me horen
In ieder geval nog eens bedankt en groetjes
Julle
Walrus
500 cc
500 cc

Bericht door Walrus »

Henk Veldhuis van de Nederlandse FJR-club heeft ook belangstelling voor een Laminar Lip.
Toon
seabiker

Bericht door seabiker »

@ Toon,

De laminars komen ??n dezer dagen bij ons, indien er interesse is kan er contact opgenomen worden met ons, wij regelen wel iets.

Groetjes,
Seabiker
geert
75 cc
75 cc

Bericht door geert »

Hoe zit dat met het 'loskomen' van de lip?
Zijn er meerdere mensen die dit ervaren hebben?
'k Heb er al veel positieve dingen over gelezen naar windbescherming toe maar het idee alleen dat het zou kunnen loskomen doet me twijfelen ereen aan te schaffen.
Geert
Waar is 'em?
Weg met de moto gaan bollen.
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

geert schreef:Hoe zit dat met het 'loskomen' van de lip?
Zijn er meerdere mensen die dit ervaren hebben?
'k Heb er al veel positieve dingen over gelezen naar windbescherming toe maar het idee alleen dat het zou kunnen loskomen doet me twijfelen ereen aan te schaffen.
Geert
Hallo Geert :wink:

Als je de lip plaats zoals het is voorgeschreven zal je zeker geen twijfels moeten hebben over het loskomen ervan :idea:
Ik heb nu ongeveer een jaar de lip in gebruik en heb er al hoge snelheden mee gereden ( 240?250) op de hoogste stand, bijna weekelijks doe ik de lip eraf om mijn moto te kuisen soms wel 2x de week als mijn ruit overdreven bevuilt is en nog klikt deze er nog op zoals ik ze de eerste maal heb geplaatst, laat je twijfels daarover maar vallen want ze zal niet gaan vliegen als ze geplaatst is zoals het moet natuurlijk h? :!: :P :wink:

Groetjes en hopelijk je twijfels ontnomen te hebben,

Max 8)

Afbeelding
Johan

Bericht door Johan »

Hallo,
het is juist wat Max schrijft, als de lip goed is geplaatst is er geen probleem. Het "spel" :lol: komt niet los. Over het estetisch aspect :?: :?: de ene vind het mooi de andere niet, maar over de degelijkheid valt er niet te twijfelen. Het is de Max(voor mij) :D
Gast

Bericht door Gast »

tot welke 'lichaamslengte' werkt de lip goed?
(ik ben ong. 1.84m)
Johan

Bericht door Johan »

Hallo,
Ik zelf ben 1m94 en het werkt perfect met de ruit op de hoogste stand :)
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Anonymous schreef:tot welke 'lichaamslengte' werkt de lip goed?
(ik ben ong. 1.84m)
Hallo Gast :wink:

Eerst en vooral zou ik willen vragen om je te registreren en in te loggen zodat we je met een andere naam als Gast kunnen aanspreken :idea: het is veel toffer als we weten tegen wie we praten om info door te geven :roll: :P

Ik zelf ben 1.81m en mijne vriend johan 1.94m dus al wat daar tussen zit kan bijna zeker zijn dat het de perfecte oplossing is h? :lol: :lol: :P

Max 8)

Afbeelding
koekenbakker
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door koekenbakker »

hoi,

'k wil nu niet moeilijk doen hoor,
maar ik heb mijn lip verkocht (he Johan) :wink: , ik ben 1,87m groot en voor mij was de lip alles behalve een oplossing, :(
aan onze "gast" probeer het toch nog maar even uit vooralleer je jezelf zo'n lipje aanschaft , dat wilde ik u toch kwijt. :wink:
Saluu De Bakker

Afbeelding
geert
75 cc
75 cc

Bericht door geert »

sorry mannen maar ik ben de gast van 1.84m
Ik dacht dat ik automatisch aangelogd werd maar blijkbaar was dat niet zo.
Waar is 'em?
Weg met de moto gaan bollen.
Gesloten