Top 10 verkoop - 1° kwartaal 2004

Hier komen alle posts waar al lang geen reply meer op geweest is. Op verzoek kunnen ze terug op de juiste plaats worden geplaatst.

Moderator: Abeloos

Gesloten
seabiker

Top 10 verkoop - 1? kwartaal 2004

Bericht door seabiker »

Hallo,

In bijlage de 'Top 10' van de best verkochte motoren gedurende het eerste kwartaal van 2004.

Opmerkelijk is dat de BMW 1150 RT van de troon gestoten is na onafgebroken gedurende 16 maanden op de eerste plaats te hebben gestaan.

1. Honda CBF 600
2. BMW R 1150 RT
3. Honda Deauville
4. Yamaha Fazer 600
5. Honda SCV 100 (scooter)
6. Yamaha FJR 1300
7. Honda VT 750
8. Suzuki SV 650
9. Honda ST 1300
10. Honda CBR 125 R

Je zal zien dat de Yamaha FJR 1300 een licht offensief begint!
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik beken, ik heb getwijfeld bij aankoop tussen een RT1150 en de FJR1300. Zelfs de Pan is eventjes in overweging geweest, maar heeft samen met de Beier de duimen moeten leggen, in het voordeel van de FJR. Alle 3 de motoren staan op ongekende hoogte, het zijn groot-toeristen en behoren tot de top. Na 10 maanden en 20.000km heb ik nog g??n moment spijt van mijn keuze gehad.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
incognito
Clublid
Clublid

Bericht door incognito »

nu nog op zes, :oops: we zullen zeker stijgen want op drie staat de deauville en dat zijn toch bijna allemaal fjr rijders in sp? :headbang:
de pan uit de top tien :sex: blijkbaar hebben al die perikelen toch voor een serieuze deuk gezorgd :bokser3:
yamaha
1000 cc
1000 cc
Contacteer:

Bericht door yamaha »

Pan staat er nog tussen (op 9).
FJR is wel de tweede bij de zwaardere motoren na de BMW R 1150 RT. :)
FJR-Groetjes
Luc & Sabien
Afbeelding
incognito
Clublid
Clublid

Bericht door incognito »

yamaha schreef:Pan staat er nog tussen (op 9).
FJR is wel de tweede bij de zwaardere motoren na de BMW R 1150 RT. :)
sorry,op een verlofdag zo vroeg iets posten zorgt ook voor een deukje :violent1:
mijn nederige excuses aan de pan mannen :oops:
Karels

Bericht door Karels »

Schitterend, maar je ziet dat we nog niet op 1 staan. Gisteren onderweg naar Durbuy een aantal FJr's tegengekomen :hello1: , maar in Durbuy maar 2 andere fjr's gevonden! :(

Karels
FJbaRt
1300 cc
1300 cc

Bericht door FJbaRt »

Vorig weekend drie dagen rondgetoerd in de Ardennen. Ongeveer 900 km gedaan. Slechts een viertal FJR's tegengekomen. Je ziet toch nog altijd meer PAN's en BMW's en vooral enorm veel sportmotoren.
Wel ondervonden dat de FJR veel aandacht en goedkeurende blikken krijgt. (ook van PAN en BMW-rijders)
De FJR zal dus zeker nog stijgen in de top tien.

Groetjes,

Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
Kaz

Bericht door Kaz »

Honda "foefelt" met hun cijfers, zoals bijna alle autofabrikanten.
Ze verplichten de motordealers om een aantal demomotoren aan
te kopen om zo de top tien te kunnen halen. Dit heb ik van een ontevreden motordealer uit het Leuvense.
Dus mannen als ge die Honda's er van tussen laat dan ziet dat er al veel beter uit voor de FJR

Groetjes van een tevreden RT rijder
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Ik herken de strategie. Autodealers doen net hetzelfde om hun verkoopscijfers kunstmatig op te krikken, om alzo toch een toonbaar resultaat voor te kunnen leggen. In 1997, in het voorjaar, ook meegemaakt met het merk uit Vilvoorde dat net zijn winkel dicht deed.
Elke wagen die in de showroom stond, of op de fabrieksparking, was ineens verkocht en ingeschreven, en kon nadien als "directie-wagen" tegen een superkorting aangeschaft worden. Het verkoopscijfer (imago?)was gered.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gast

Bericht door Gast »

Ze zouden zich beter is bezighouden met een top 10 van de beste motordealers ipv die stomme verkoopscijfers
Mr.Bubble

Bericht door Mr.Bubble »

:lol: Het verlengde weekend ( voor ons althans) van 17 tot 20/06/04 was ik als Ex -Deauville rijder te gast op het jaarlijkse internationaal treffen van Deauville in Vianden ( Luxemburg).
Dit was een leuke bedoening, zouden we eigenlijk met de FJRijders ook eens moeten doen.
:lol: Als FJRijder kreeg ik eigenlijk niet zoveel reactie op mijn aanwezigheid met mijn nieuwe machiene, er werd zelfs niet of heel weinig over gesproken.
:lol: Maar ??nmaal 20 meters van mijn motor verwijdert, stonden er wel tien personen rond deze glimmende motor.

Langs de ene kant vond ik het wel spijtig dat men geen reactie gaf, doch het tegendeel werd massaal bewezen als ik even weg was.
Ja, ja, Ik had enorm binnenpretjes, maar moet toch vaststellen dat er nog veel jaloezie bestaat onder de mensen, en dit valt mij op omdat ik waarschijnlijk niet zelf zo in elkaar steek.

Als ik iets wil, dan ga ik er voor tot ik het mij kan veroorloven, maar ja, er zijn nu eenmaal mensen die denken dat alles van zelf komt.
Dit is geen verwijt aan Deauvillerijders, want jaloerse mensen kom je overal tegen.
erik
125 cc
125 cc

Bericht door erik »

Gilbert ,

Vorige zomer was ik in den Eifel met wat vrienden . Ook ik reed toen nog met een Deauville . Onderweg nemen we ergens een pauze op een zeer grote parking met gigantisch veel moto's , alle merken onder elkaar .
Iedereen liep er wat rond , wisselden informatie uit , deelden ervaringen , ... kortom een gemoedelijke sfeer , geen afgunst , ...
Het kan ook anders . Ik vermoed dat het treffen met ??n motormerk hier wel een beetje speelt , misschien wat gezond chauvinisme ? Toen we vroeger soldaatje speelden in het leger was het niet anders .
Uniformiteit ( zelfde moto's , klederdracht , religie , ....) heeft voordelen maar ook nadelen .
Ondanks alles mogen wij toch echt fier zijn met onze FJR .
Daar gaan we weer !

groetjes Erik
Gesloten