Druppellader

Hier kan je terecht voor alle topics omtrent toebehoren, accesoires. Heb je vragen of nieuwe ontdekkingen, laat het onder deze rubriek na

Moderator: Abeloos

Gesloten
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Druppellader

Bericht door dirkske »

Ik heb hier een klein apparaatje ineengeprutst, het staat momenteel nog enkel op experimenteerbord, maar na inbouw in een klein kastje kan het zo de deur uit. Het is een druppellader, een apparaatje dat de batterij van de FJR in tip-top conditie houdt als de motor lange tijd stilstaat. Deze dingen zijn ook te koop in diverse winkels, maar ik denk dat dit afgewerkt ongeveer 1/4 van de nieuwprijs kost. Het heeft g??n superoptie's, zoals ontladen van de batterij, nee, het laadt je batterij gedurende een uurtje bij met enkele mA's, om dan weer een uurtje niets te doen. Je kan er niet je batterij mee opladen, als die volledig ontladen is, tenzij je een week tijd hebt om erop te wachten natuurlijk, maar het is misschien altijd handig voor de mensen die schrik hebben van een platte batterij na een lange stop. Het voordeel, en het grote prijsverschil, zit hem eigenlijk in het feit dat je als voeding, zowat eender welke kleine transfo kan gebruiken, zolang die maar m??r dan 12Volt geeft. Ik denk hier aan die kleine zwarte transfo'tjes, met verschillende spanningen, met die schuifkontaktjes bijvoorbeeld. Een lader voor GSM is net te weinig, maar tegenwoordig heb je in de handel zo van die MEGA-HEEL-VER schijnende lampen, met zo'n klein transfo'tje, en dat kan je er prima voor gebruiken.

Als het ding gunstig getest is, nog mensen die er interesse voor hebben ?
Details vullen we later wel in, ik schat ongeveer 10 euro max., kastje inbegrepen, de trafo moet je zelf versieren.
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
Gesloten