Welke helm draagt u
Moderator: Abeloos
Hallo,
omdat ik dringend nood heb aan een nieuwe helm en met de korting bij Vanzeebroek uit de boot ben gevallen (maat L was niet meer beschikbaar) heb ik vorige zaterdag een duo test gedaan met systeemhelmen Shubert C2 en Shoei syncroII.
Het resultaat voor mij (ik ga hier niet de voor- en nadelen opsommen want die zijn voor iedereen anders) is dat de Shoei op alle gebied het beste presteerde en een waardige opvolger zal zijn voor mijn afgedankte Nolan N101.
Er was wel ??n groot nadeel aan de Shoei en dat is, dat de onderkin niet voldoende afgeschermd is tegen de koude luchtstroom.
Maar daarvoor is, sinds enkele weken, een extra onderdeeltje te koop bij RAD, de "Chin curtain Syncrotec" voor de prijs van 18,49? en zou de koude luchtstroom afsluiten.
Het resultaat weet ik pas tegen einde v/d week, als ik mijn nieuwe helm met "chingordijn" ga afhalen.
Serge
omdat ik dringend nood heb aan een nieuwe helm en met de korting bij Vanzeebroek uit de boot ben gevallen (maat L was niet meer beschikbaar) heb ik vorige zaterdag een duo test gedaan met systeemhelmen Shubert C2 en Shoei syncroII.
Het resultaat voor mij (ik ga hier niet de voor- en nadelen opsommen want die zijn voor iedereen anders) is dat de Shoei op alle gebied het beste presteerde en een waardige opvolger zal zijn voor mijn afgedankte Nolan N101.
Er was wel ??n groot nadeel aan de Shoei en dat is, dat de onderkin niet voldoende afgeschermd is tegen de koude luchtstroom.
Maar daarvoor is, sinds enkele weken, een extra onderdeeltje te koop bij RAD, de "Chin curtain Syncrotec" voor de prijs van 18,49? en zou de koude luchtstroom afsluiten.
Het resultaat weet ik pas tegen einde v/d week, als ik mijn nieuwe helm met "chingordijn" ga afhalen.
Serge
één van de vier, dartagnan
Ziezo,
ben vanaf woensdag de trotse
bezitter van een Shoei SyncrotecII helm.
En ik moet zeggen, geen slecht helmke tot op heden. (in het begin was ik ook tevreden met m'n Nolan)
Het gebulder, waar ik met Nolan heel veel last van had, is als bij toverslag zo goed als verdwenen.
Aan de motor is niets veranderd, geen ander scherm. Enkel en alleen de helm die het hem doet.
En ikke blij natuurlijk, dat ik tegen 120km/u geluidsarmer rij.
En Big Jomb, ge hebt gelijk, de "chin curtain" kan zorgen voor een klein probleempje met de micro van het intercomsysteem. Maar dat weet ik pas als de mijne ingebouwd is.
En ik zal het zelf moeten doen
, alhoewel we een specialist hebben in de club (Francis).
Ik weet, dat ik, na vorige week, nog iets te goed heb van hem en ik zie hem in staat om mijn 2 oortjes te vervangen door 2 micro's en mijn micro door ??n oortje

Greetz,
Serge
ben vanaf woensdag de trotse

En ik moet zeggen, geen slecht helmke tot op heden. (in het begin was ik ook tevreden met m'n Nolan)
Het gebulder, waar ik met Nolan heel veel last van had, is als bij toverslag zo goed als verdwenen.
Aan de motor is niets veranderd, geen ander scherm. Enkel en alleen de helm die het hem doet.
En ikke blij natuurlijk, dat ik tegen 120km/u geluidsarmer rij.
En Big Jomb, ge hebt gelijk, de "chin curtain" kan zorgen voor een klein probleempje met de micro van het intercomsysteem. Maar dat weet ik pas als de mijne ingebouwd is.
En ik zal het zelf moeten doen

Ik weet, dat ik, na vorige week, nog iets te goed heb van hem en ik zie hem in staat om mijn 2 oortjes te vervangen door 2 micro's en mijn micro door ??n oortje



Greetz,
Serge
één van de vier, dartagnan
Hallo FJbaRt,
de "chin curtain" die ik heb gekocht is enkel en alleen voor de Shoei SyncrotecII.
Hij is ook verkrijgbaar voor integraalhelmen van Shoei.
Of dit ook bestaat voor andere helmmerken weet ik niet.
Voor alle duidelijkheid hoe zoiets eruit ziet heb ik 2 foto's bijgevoegd, ??n zonder "chin curtain" en ??n met.


Greetz,
Serge
de "chin curtain" die ik heb gekocht is enkel en alleen voor de Shoei SyncrotecII.
Hij is ook verkrijgbaar voor integraalhelmen van Shoei.
Of dit ook bestaat voor andere helmmerken weet ik niet.
Voor alle duidelijkheid hoe zoiets eruit ziet heb ik 2 foto's bijgevoegd, ??n zonder "chin curtain" en ??n met.


Greetz,
Serge
één van de vier, dartagnan
Big JOMB,
Dit heeft wss te maken met de onderdruk die je cre?ert achter de helm terwijl je rijdt. Probeer eens je scherm wat lager te zetten en het probleem kan opgelost zijn. Ik rij nooit met systeemhelm maar met een Shoei intergraal en bij mij klapt het vizier ook dicht bij wat hogere snelheid. Zet ik dan het scherm van de motor wat lager is het probleem opgelost. Proberen dus
Julle
Dit heeft wss te maken met de onderdruk die je cre?ert achter de helm terwijl je rijdt. Probeer eens je scherm wat lager te zetten en het probleem kan opgelost zijn. Ik rij nooit met systeemhelm maar met een Shoei intergraal en bij mij klapt het vizier ook dicht bij wat hogere snelheid. Zet ik dan het scherm van de motor wat lager is het probleem opgelost. Proberen dus
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Euh......
Sinds ik op de FJR zit heb ik dat eigenlijk nog niet ondervonden.
(Zowel Shoei Syncrotec II als integraal).
Ik heb dat enkel op de R1 met de ARAI, deze is traploos.
En eigenlijk niet meer dan normaal dat deze dichtgaat door de wind. Al eens ooit een vlieg in uw oog gekregen bij snelheden van 50 en hoger? Zelfs brildragers zijn niet vrij van dit "klein" gevaar.
Een vlieg in uw oog bij 50+ is echt niet om te lachen dat weet ik uit ondervinding.
Groetjes,
den R1 zot
Sinds ik op de FJR zit heb ik dat eigenlijk nog niet ondervonden.
(Zowel Shoei Syncrotec II als integraal).
Ik heb dat enkel op de R1 met de ARAI, deze is traploos.
En eigenlijk niet meer dan normaal dat deze dichtgaat door de wind. Al eens ooit een vlieg in uw oog gekregen bij snelheden van 50 en hoger? Zelfs brildragers zijn niet vrij van dit "klein" gevaar.
Een vlieg in uw oog bij 50+ is echt niet om te lachen dat weet ik uit ondervinding.

Groetjes,
den R1 zot

- Big Jomb
- 1300 cc
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:05
- Locatie: Nieuwerkerken (Limburg)
Ha de mannen,
@ Julle,
Mijn scherm staat altijd in de laagste positie, maar ook wanneer ik het scherm wat hoger positioneer, klapt het vizier dicht. Mijn lengte zal er ook wel mee te maken hebben 1,78m ( al maar goed niet de breedte
)
@ den R1 zot,
Ik rij steeds met open vizier en met en goed aan de ogen sluitend bril, heb graag wat frisse wind.
@ Johnny,
Ik heb inderdaad al eens een wesp binnen in mijn helm gehad, plezant is inderdaad anders, maar ik ben een steenezel en wil en blijf met open vizier rijden
Heb je ondertussen al beslist...
Bij mijn bezoek aan de kerstmarkt bij F & J, heb ik wel gemerkt dat het ene vizier wat stroever open en dicht gaat dan het andere, ik ga mijn licht eens opsteken bij Shoei zelf
,
Slukes
@ Julle,
Mijn scherm staat altijd in de laagste positie, maar ook wanneer ik het scherm wat hoger positioneer, klapt het vizier dicht. Mijn lengte zal er ook wel mee te maken hebben 1,78m ( al maar goed niet de breedte



@ den R1 zot,
Ik rij steeds met open vizier en met en goed aan de ogen sluitend bril, heb graag wat frisse wind.
@ Johnny,
Ik heb inderdaad al eens een wesp binnen in mijn helm gehad, plezant is inderdaad anders, maar ik ben een steenezel en wil en blijf met open vizier rijden

Heb je ondertussen al beslist...



Bij mijn bezoek aan de kerstmarkt bij F & J, heb ik wel gemerkt dat het ene vizier wat stroever open en dicht gaat dan het andere, ik ga mijn licht eens opsteken bij Shoei zelf



Slukes
I see you when I see you





Als ik zie wat er soms allemaal tegen mijn visier plakt, dan ben ik blij dat het niet openstond
.
Enkel bij snelheden onder de 50 km/u zet ik het soms open. Ik durf dan al eens het kinstuk helemaal omhoog zetten.
Ik weet dat het niet echt veilig is, maar ja....
Groetjes,
Bart

Enkel bij snelheden onder de 50 km/u zet ik het soms open. Ik durf dan al eens het kinstuk helemaal omhoog zetten.

Groetjes,
Bart
MIJN THUIS IS WAAR MIJN FJR STAAT.
MANNEN WETEN WAAROM.
MANNEN WETEN WAAROM.
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Hoi Big Jomb,
zoals ik reeds vermeld heb draag ik sinds kort ook een SyncrotecII.
Van de vizier-problemen die je vermeld heb ikzelf nog niets gemerkt.
Ik heb eerst nog een tijdje met het origineel scherm gereden, zonder problemen.
En vanaf dat het flink kouder is geworden rij ik met een Givi-scherm, en ook hier no problems. Het enigste nadeel aan de Givi bij hoogste stand (om uit de koude wind te zitten
), is dat ik nu een lichte tocht voelde aan mijn nek, maar met een dikkere buff is dit verholpen.
Ik heb het viziersysteem eens goed bekeken en denk niet dat er iets kan geregeld worden.
Het zal dus richting 'Shoei" moeten gaan.
Serge
zoals ik reeds vermeld heb draag ik sinds kort ook een SyncrotecII.
Van de vizier-problemen die je vermeld heb ikzelf nog niets gemerkt.
Ik heb eerst nog een tijdje met het origineel scherm gereden, zonder problemen.
En vanaf dat het flink kouder is geworden rij ik met een Givi-scherm, en ook hier no problems. Het enigste nadeel aan de Givi bij hoogste stand (om uit de koude wind te zitten

Ik heb het viziersysteem eens goed bekeken en denk niet dat er iets kan geregeld worden.
Het zal dus richting 'Shoei" moeten gaan.
Serge
één van de vier, dartagnan
- den R1 zot
- Clublid
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 03 jan 2005, 15:55
- Locatie: Antwerpen / Merksem
Die 2 kruisvijsjes dienen om uw vizier wat aan te passen.
Niet elk vizier is 100% gelijk.
En als je die kruisvijses een beetje lost, kan je dat mechanise verschuiven. Bij aankoop zit er altijd een boekje bij met wat extra uitleg.
In de winter heb ik het originele transparante vizier met pinlock.
(100% dampvrij).
Maar in de zomer gebruik ik altijd het gespiegelde vizier.
En om dat goed te laten aansluiten moet je beide vijsjes lossen en effe een paar keer passen.
Winter met pijltjes aan de regelvijzen zodat je het mechanisme kan verplaatsen. (Zoals vermeldt in de handleiding).

In de zomer is dit vizier.

Voila.
Groetjes,
den R1 zot
Niet elk vizier is 100% gelijk.
En als je die kruisvijses een beetje lost, kan je dat mechanise verschuiven. Bij aankoop zit er altijd een boekje bij met wat extra uitleg.
In de winter heb ik het originele transparante vizier met pinlock.
(100% dampvrij).
Maar in de zomer gebruik ik altijd het gespiegelde vizier.
En om dat goed te laten aansluiten moet je beide vijsjes lossen en effe een paar keer passen.
Winter met pijltjes aan de regelvijzen zodat je het mechanisme kan verplaatsen. (Zoals vermeldt in de handleiding).

In de zomer is dit vizier.

Voila.
Groetjes,
den R1 zot

Jongens, ik heb hier al ergens geschreven dat men bij Van Zeebroeck een speciaal vizier heeft met openingen ter hoogte van de kruisvijzen. Ze plaatsen dit vizier en kunnen zo nodige aanpassingen bijregelen, zoals vaster zetten, dichter laten aansluiten of losser zetten. Eens alles geregeld plaats je gewoon terug jouw vizier er op en klaar is kees. Dit alles duurt amper 5 minuutjes en ik kan getuigen dat de jongste Van Zeebroeck een meester is in het aanpassen van Shoei.
Julle
Julle
Bertus op zin Norton, Tinus op de BSA, ik op de FJR
Byways are more attractive than highways
Byways are more attractive than highways
Hoi mannen,
enkele handige links voor inbouw headset autocom
http://www.autocom.co.uk/pdf/syncrotec_fitting.pdf
http://www.autocom.co.uk/pdf/justissimo_helmet_fit.pdf
http://www.autocom.co.uk/pdf/Schuberth_C2_Fitting.pdf
http://www.autocom.co.uk/pdf/helmet_fitting_guide.pdf
Zo, ik denk dat de voornaamste hier staan
Nu kan iedereen ze inbouwen, al blijf ik toch mijn vermoedens houden dat iemand dicht bij zee wonend de expert is en blijft
Groetjes
enkele handige links voor inbouw headset autocom
http://www.autocom.co.uk/pdf/syncrotec_fitting.pdf
http://www.autocom.co.uk/pdf/justissimo_helmet_fit.pdf
http://www.autocom.co.uk/pdf/Schuberth_C2_Fitting.pdf
http://www.autocom.co.uk/pdf/helmet_fitting_guide.pdf
Zo, ik denk dat de voornaamste hier staan

Nu kan iedereen ze inbouwen, al blijf ik toch mijn vermoedens houden dat iemand dicht bij zee wonend de expert is en blijft

Groetjes
- Big Jomb
- 1300 cc
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:05
- Locatie: Nieuwerkerken (Limburg)
Ha de mannen,
Zoals beloofd even uitleg aangaande de oplossing voor het dichtklappen van het vizier van de Shoei Syncrotec II.
Effe gestopt bij Vanzeebroeck, zij hebben GRATIS andere onderplaatjes gestoken, daar waar den R1 zot het aangaf, en het probleem is verholpen
Prima service
Slukes
Zoals beloofd even uitleg aangaande de oplossing voor het dichtklappen van het vizier van de Shoei Syncrotec II.
Effe gestopt bij Vanzeebroeck, zij hebben GRATIS andere onderplaatjes gestoken, daar waar den R1 zot het aangaf, en het probleem is verholpen



Prima service



Slukes
I see you when I see you




