City Navigator V8

Rubriek voor alle onderwerpen met betrekking tot navigatie, GPS en gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Abeloos

danneke
1300 cc
1300 cc

City Navigator V8

Bericht door danneke »

Weet iemand wanneer City Navigator V8 uitkomt??

Groetjes,
Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door FJR-Freak Max »

Hey Danneke :wink:

Normaal gezien komt Garmin altijd met een vernieuwde versie van CN in januari voor de pinnen :smilebox: en blijkbaar zal dit nu ook weer het geval gaan zijn :salute:

Max 8)
Rij nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen

Afbeelding
LiThiLu
125 cc
125 cc

Bericht door LiThiLu »

Zopas op de site gezien dat de City navigztor europe 8 te verkrijgenis

Voor deze die reeds een vroegere versie aangekocht hebben: hoe gaat alles in zijn werk?

grtjs
Carel
dirkske
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door dirkske »

Vanaf vandaag beschikbaar.

http://www.garmin.be/NL/update.asp
N 51°6.165 E 4°20.060
Motorrijders doen het op kanaal 3 !

Afbeelding
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

CN 8 is vanaf nu te verkrijgen alleen op DVD
voor de genen die hun toestel nog niet geregistreed hebben of het toestel dit jaar geregistreed hebben is de nieuwe versie gratis
voor de andere kost het ongeveer 85 ?
stuur een mail naar formar de invoerder van garmin en vraag de DVD aan ,deze krijgt u gratis
als u de DVD ontvangt zal er een uitleg bij zijn wat u verder moet doen
je moet naar de site van garmin gaan en daar de unlock code aanvragen
het is voor de unlock code dat je moet betalen

Groeten uit Gent
Stropke :lol:
FUN...IS NOT A STRAIGHT LINE
danneke
1300 cc
1300 cc

Bericht door danneke »

Juist Strop...heb de dvd gisteren aangevraagd...nu nog ff wachten en dan unlocken....en online betalen.
Ik zat nog met versie 5.

Danneke.
De mooiste vriendschap is tussen mensen die een heleboel van elkaar verwachten, maar er niet om vragen...
LiThiLu
125 cc
125 cc

Bericht door LiThiLu »

hallo

citynavigator 8 juist geinstalleerd

een vraagje:
moet er nu nog iets gebeuren met al mijn reeds gemaakte routes in city navigator 6 of indien ik deze inlaad in de spl 3 zullen deze feilloos kunnen gereden worden?

grtjs

Carel
Motorist
1300 cc
1300 cc

Bericht door Motorist »

Op pc Alles herbereken, herbereken, mee uw nief V8 kaarten.

En ni vergeten uw kaarten op den SPIII ook te vernieuwen.
Ramboer
50 cc
50 cc

Bericht door Ramboer »

Heeft City Navigator iets te maken met Mapsource ???
Lulu
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

city navigator of CN 5,6,7 of 8 is de versie van mapsource
dus je hebt mapsource CN 5,6,7 en de nieuwe versie is nu 8

Groeten uit Gent
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

stropke schreef:city navigator of CN 5,6,7 of 8 is de versie van mapsource
dus je hebt mapsource CN 5,6,7 en de nieuwe versie is nu 8

Groeten uit Gent
@ Stropke,

Hier moet ik je wel even in corrigeren, "City Navigator v8 " is niet Mapsource maar het nieuwe kaartmateriaal voor in Mapsource mee te werken :!:
De laatste versie van mapsource is 6.9.1 en hoogst waarschijnlijk komt er hier ook ??n van de dagen een nieuwe versie van uit :idea:

Dus "Mapsource" is software om het kaartmateriaal van "City Navigator" mee te bewerken :wink:

Groetjes,

Max 8)

Afbeelding
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Motorist schreef:Op pc Alles herbereken, herbereken, mee uw nief V8 kaarten.

En ni vergeten uw kaarten op den SPIII ook te vernieuwen.
@ Motorist,

Dat je het nieuwe kaartmateriaal moet inladen op het toestel is zeer juist maar dat je alle ritten die gemaakt zijn in een andere versie van C.N. gewoon moet herberekenen zou wel eens catestrofaal kunnen zijn voor de originele rit :evil:
Als je de originele rit gewoon heberkend heb je gewoonlijk altijd stukken waar de nieuwe route zal afwijken van de originele, doe de test en je zal het zien :shock:

Max 8)

Afbeelding
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

@ Stropke,

Hier moet ik je wel even in corrigeren, "City Navigator v8 " is niet Mapsource maar het nieuwe kaartmateriaal voor in Mapsource mee te werken
De laatste versie van mapsource is 6.9.1 en hoogst waarschijnlijk komt er hier ook ??n van de dagen een nieuwe versie van uit

Dus "Mapsource" is software om het kaartmateriaal van "City Navigator" mee te bewerken

Groetjes,

Max
Ge hebt gelijk Max een foutje van mij :oops:
stropke
1300 cc
1300 cc

Bericht door stropke »

@ Motorist,

Dat je het nieuwe kaartmateriaal moet inladen op het toestel is zeer juist maar dat je alle ritten die gemaakt zijn in een andere versie van C.N. gewoon moet herberekenen zou wel eens catestrofaal kunnen zijn voor de originele rit
Als je de originele rit gewoon heberkend heb je gewoonlijk altijd stukken waar de nieuwe route zal afwijken van de originele, doe de test en je zal het zien

Max
Nog maar eens gelijk Max :wink:
Denk dat het beter is om de route te klonen die herbereken dan de routes boven elkaar leggen en dan met slepen de gekloonde route aanpassen aan de originele
juist Max :?:

Groeten uit Gent
Dream
1300 cc
1300 cc

Bericht door Dream »

Hierbij voeg ik nog enkele puntjes toe mannen, als het mag h? :-)

Heel belangrijk ook waarom je de software mapsource nodig hebt is niet enkel om het nieuwe kaartmateriaal te bekijken en ritjes te plannen, maar eveneens om het nieuwe kaartmateriaal te downloaden op je geheugenkaartje om alzo dit uiteindelijk in je GPS zelf te verkrijgen

Aansluitend hierop bijkomende tip bvb
Je kan de update DVD gratis bestellen, je kan in mapsource dan een 25 digitcode invoeren bvb van een collega, vriend die deze code aangevraagd heeft, je hebt dan het nieuwste kaartmateriaal ter beschikking op je PC, je kan het enkel niet downloaden naar je GPS omdat je zelf over een uniek 25 digit code moet beschikken, je moet dan wel in mapsource je vorige volwaardige versie aanklikken om daadwerkelijk je ritjes te plannen, maar je kan wel vergelijken met het nieuwste kaartmateriaal, of dit nu interresant is of elegaal laat ik in het midden, die code kan je overal verkrijgen, zelfs via internet, het hoofdzakelijke doel kraak je eigenlijk niet, het kaartmateriaal in je GPS krijgen en er mee rijden, je bekijkt het enkel op je PC en dat laten ze zelf ook toe op de site van garmin het nieuwe kaartmateriaal bekijken, het enige voordeel dat je hebt tov de site garmin isdat het stukken makkelijker is om te kijken of er nu nieuwe baantjes op staan en of het wel nuttig is om een nieuwe code aan te vragen, op de garminsite gaat dit heel traag wanneer je dit alles wil bekijken met hun viewer

Wat het herberekenen betreft, je kan het klonen zoals hoger vermeld, maar wanneer ik iets moet herberekenen waarvan ik zeker moet zijn dat het de identieke weg moet volgen, gebruik ik toch nog eerst het tooltje om eerst een track te maken van je route, die track blijft daarna onveranderd, die kan je niet meer laten herberekenen en dus ook geen fout meer maken, wanneer je een route kloont en beiden boven elkaar legt kan je u nog altijd vergissen en de verkeerde route aanklikken ( geel maken = selecteren ) als je deze dan laat herberekenen ben je volledig het noorden kwijt, als je er op tijd bij bent kan je altijd ongedaan maken maarja, beter vind ik nog steeds een track maken en daarna laat je de originele route herberekenen en met de track en route boven elkaar kan je dan gemakkelijk bijsturen
Ik heb het ooit al vermeld, ik krijg liever een mooie gereden track van iemand, dan ben ik zeker dat hij deze weg gevolgd heeft, een route er boven zetten is een makkie

groetjes
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

stropke schreef:Nog maar eens gelijk Max :wink:
Denk dat het beter is om de route te klonen die herbereken dan de routes boven elkaar leggen en dan met slepen de gekloonde route aanpassen aan de originele
juist Max :?:

Groeten uit Gent
@ Stropke,

Z??r juist maat, dat is een manier om het te doen maar het best om niet te missen is zoals Dream zegt, eerst een tracklog van de route maken met het tooltje "WinGDB" en deze dan bewerken naar de definitieve route in je nieuwste CN kaartmateriaal dat je bezit zodat er geen twijfels kunnen ontstaan over de juistheid van welke 2 de rit nu weer was :idea:

Max 8)

Afbeelding
Motorist
1300 cc
1300 cc

Bericht door Motorist »

ge hebt gelijk Max,

Als je van CN 6 naar CN 8 gaat, en uw instellingen van kleinere wegen en autostrades verschilt sterk kan het zijn dat de route helmaal anders wordt.
Hang ook sterk af van de via of WP punten.

Daarom is het altijd een goeie raad om de route de dupliceren, zodat je de originele nog hebt als het moest fout gaan..
En om te kunnen vergelijken.

De Max is de max op GPS gebied, nen ervaren GPS gebruiker, ge hoort en ziet da direkt.
FJR-Freak Max
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Motorist schreef:De Max is de max op GPS gebied, nen ervaren GPS gebruiker, ge hoort en ziet da direkt.
@ Motorist,

Het gebeurt niet vlug maar ik voel dat mijn hoofd begint te blozen :oops:

Nee nee, het is enkel de ervaring dat ik heb opgedaan die ik hier aan jullie wil doorgeven zodat je de fouten die ik vroeger maakte niet worden doorgegeven :evil: aan sommigen onder ons die nog niet vertrouwd zijn met mapsource en het C.N. kaartmateriaal :!:
V??l oefenen en proberen is de boodschap want enkel door het te doen zal en kan je het meeste leren :thumbleft: :hello2:

Max 8)

Afbeelding
Ramboer
50 cc
50 cc

Bericht door Ramboer »

:roll:
Beste vrienden,
Heb vorig weekend een rit door de Champagnestreek gemaakt en veel last gehad met de StreetPilot IIII.
Gedurig willen herbereken hoewel dit uitstond.
Ben eens gaan kijken naar de kaarten en bemerkte dat er kaarten zijn van type CN6 en andere van CN8.
Is dit normaal ???
Ik heb de upgrade eerlijk aangeschaft en de kaarten overgebracht naar de GPS.
Ik was dat toestel zo beu op het einde dat ik het wou weggooien : altijd verkeerde routes.
Gestopt aan een tankstation en een Michelin kaart gekocht zoals in de goede oude tijd.
Kan iemand me een tip geven ????

Lulu
In Extremo
1300 cc
1300 cc
Contacteer:

Bericht door In Extremo »

Als je van CN 6 naar Cn 8 gaat altijd je kaarten terug opladen en
de routes het beste dupliceren en laten herberekenen. Dan kan je zien waar
het mis gaat en de route aanpassen door punten bij te zetten.

Groetjes,
Michel

* There are no strangers,
* Just friends who have never met !

* You might as well live before you die !
Gesloten